UVI? (Oppdatert)

MartheMor09+12

Forelsket i forumet
fikk utslag 3 + på leukocytter på urinprøven sist, og den ble sendt til dyrkning. Var stafylokokker i dyrkningsprøven, men legen mente at siden jeg ikke hadde symptomer, som svie ved vannlating osv. så ville han vente med antibiotika.

I de siste dagene har jeg vært kvalm og kastet opp, svimmel, trøtt, har vondt i ryggen og ribbena, men ingen feber eller svie ved vannlating.

Og nå i kveld føler jeg meg elendig, men ingen feber. kun veldig kvalm og vondt i rygg og ribbena, svimmel og slapp. Noen som har hatt UVI i svangerskapet før, uten feber og svie ved vannlating?

Da ble det en tur på legevakten, og ble sendt videre til kvinneklinikken. Har fått en kraftig UVI, så nå blir det penicillin kur. 7 timers enting tilsammen, så nå er jeg godt sliten, men veldig glad for at jeg sjekket, er jo skummelt om det går videre til nyrebekkenbetennelse.

Kjære vene, høyres ikkje godt ut!! bra du kom deg til legevakta sann at du kan komme deg føre igjen!! Masse god bedring!!!

Lusja skrev:
Kjære vene, høyres ikkje godt ut!! bra du kom deg til legevakta sann at du kan komme deg føre igjen!! Masse god bedring!!!

Sign!

Tusen takk :) Godt å få sjekket , ble undersøkt fra topp til tå og lillegutt hadde det godt der inni :)

Skal jo ALLTID behandles for UVI under svangerskapet!! Har som regel ikke symptomer pga UVI undersvangerskapet før den blir kraftig nok eller sprer seg, si det til legen din neste gang du er der.

To dager for sen med å svare da, men jeg tenkte nyrebekken betennelse da jeg leste symptomene dine.. Jenta vår hadde det da hun var 6mnd gammel.

Godt du fikk hjelp:)

eg ble behandet med 2+ og ingen symptomer..
skal alltid behandles i sv.skap.. bra du gikk på legevakten

Jeg har også hatt urinveisinfeksjon nylig uten at jeg opplevde det selv - hadde ingen symptomer. Legen fant det fra urinprøven min, og jeg hadde ikke lagt merke til at jeg måtte tisse mer heller kanskje pga ekstra press med babyen. Jeg måtte gjennom to runder meg antibiotika. Sist jeg hadde UVI la jeg heller ikke merke til deg (ikke svangerskap), og da endte det med nyrebekkenbetennelse - fryktelig smertefullt.

Jeg har hatt utslag opptil flere ganger også, og prøve har blitt sendt til dyrking. Ingen symptomer. Legen sa det var greit, trengte ikke behandling. Og nå er alt vekk.

Merkelig at det er så forskjellige tilnærmingsmåter?

Back
Topp