uvi og fødsel?

Ruttah

Forelsket i forumet
Nå har jeg da fått den triste meldingen av legen min at jeg har et blæremuskelsvikt som gir meg gjentatte uvi. (null behandling tilgjengelig for gravide)

Så da lurer jeg på om det er noen som har hørt om man kan føde normalt med uvi-problemer?
Jeg har hørt det er farlig jeg... blir nok KS i såfall..
 
veit det skal vere mulig å behandle UVI for gravide jo, for vist ikkje kan det gå til nyrene og det er ganske farleg når ein er gravid..... :)

Eg hadde iallefall 5-6 UVI i forrige svangerskap, alle blei behandla :P
 
Uff, såååå dritt. Sist svangerskap slet jeg med uvi hele tiden. Måtte få masse antibiotika. Ikke veldig optimalt, men man må jo få det bort. Nå har jeg blitt enig med legen min at jeg tar noe som heter hiprex på kvelden før jeg legger meg. Den tabletten surner urinen sånn at jeg ikke får uvi, eller dvs at jeg ikke har fått det så lenge jeg har gått på de. Kanskje det hadde vært noe for deg også???
 
takk for svar begge to :)
Jeg kan ta antibiotika og slike ting for uvi-ene,
men de vil bare komme tilbake da blæra mi er konstant fylt og bakteriene ikke kommer ut..
heller ikke gromset som skaper uvi-ene heller :/

:)
 
Kan ikke du prøve Hiprex som forebyggende da?:)
 


LaMore^ skrev:
Kan ikke du prøve Hiprex som forebyggende da?:)



Tenker jeg også hadde vært et forsøk...
 
I følge legen vil d ikke hjelpe. Jeg har hatt for mange antibiotikakurer til at d tar infeksjonen.. men når den er borte er jo det kansje et alternativ:) men den får de ikke fjernet før etter fødselen da de må antageligvis skrape den ut :/
 
Det er ikke bra å gå med UVI når man er gravid. Det kan gi rier. Synes det er rart at legen sier du skal gå med full blære og UVI i svangerskapet!?. Kan du ikke få innlagt permanent kateter nå når du er gravid da?
 
hvis det er sånn at du ikke får tømt blæra di, så bør du jo kateteriseres for resturin.. det kan du gjøre selv hjemme - null problem med litt trening...

spør legen din om dette, ta tranebærkapsler og hør også om hiprex...
 


Lene! skrev:
Det er ikke bra å gå med UVI når man er gravid. Det kan gi rier. Synes det er rart at legen sier du skal gå med full blære og UVI i svangerskapet!?. Kan du ikke få innlagt permanent kateter nå når du er gravid da?


Nei han ville ikke legge inn noe permanent kateter da det fører bakeriene videre langs røret.. men det blir nok engangskatere selvom jeg ikke vet åssen i huleste jeg skal få til det når magen blir stor! :S:S
 


Dollface skrev:
hvis det er sånn at du ikke får tømt blæra di, så bør du jo kateteriseres for resturin.. det kan du gjøre selv hjemme - null problem med litt trening...

spør legen din om dette, ta tranebærkapsler og hør også om hiprex...


jeg skal gjøre det i morra :) takk for det :)
 
Uff, føler så med deg vennen
Men kan jo være du klarer dette med kateter greit, men jeg har også hørt at for mye bruk av kateter kan føre till betennelser i nyrebekkenet... ville hørt med legen engang til å fått en ny time, så du kan få forklart dette skikkelig.
 
Back
Topp