UVI igjen!!

Lizzy_

Elsker forumet
Da, etter 2 år UVI fri så har jeg søren meg fått det igjen!
Noen som har noen gode råd som jeg kan prøve....vil unngå antibiotika nå altså!

bioQ med bringebær og tranebær...
rikelig med drikke vann/appelsinjuice
tranebær kapsler
og husk å tøm blæra ordentlig...sitt bøyd og tiss[:D]

Tørke "rett" vei etter man har vært på toalettet. [;)]
Tranebær kapsler/jus.
Holde deg varm på føttene. (Har en venninne som går med ullsokker hele året! [;)])

Appelsinjus i store mengder nå, evt annen sur drikke.

signerer begge de to over! og fastlegen min sa at string er NO NO og at man kanskje bør trykke en varm klut mot urinåpningen (eller hva det heter) etter man har tisset og så prøve å presse ut mer urin. dette kunne gjøre at man får ut siste resten liksom, siden det ofte er en liten rest som blir liggende igjen hvor bakterier liker seg altfor godt...
jeg selv gikk en stund på hiprex, sånn som man tar hver dag hele året liksom. dette skulle visst hjelpe og hjelper for mange, men ikke meg. hadde akkurat samme greia som deg, uvi 14 ganger i året liksom....men så var jeg på ferie i danmark og fikk det selvsagt der også, ringte legevakta og fikk resept på et sulfa-preparat. det knerta visst hele drite, for ikke hatt det siden:) de bruker vel bare sulfa-preparater på sykehus her i norge, siden det tar med seg alt som finnes av bakterier inni der, men er sannelig glad jeg fikk det i danmark den gangen altså! bedre det enn å lide i åresvis med uvi!

Back
Topp