UVI hele tiden

Avventende

Andre møte med forumet
Er det noen andre som også sliter med UVI under svangerskapet? Jeg hadde infeksjon i juni, flere uker i juli og nå kjennes det ut som at blærekatarren sniker seg på igjen. Prøver å drikke masse, er hygienisk og drikker også tranebærjuice. Men ser ut som at jeg skal slite med dette helt fram til februar..

Ikke slitt med det nå, men hatt perioder før hvor jeg hadde konstant tilbakevendende uvi. Du sier du er hygienisk, bruker du intimsåpe? Det er en stor synder hos meg, kan IKKE bruke intimsåpe. Og må ha bomulls undertøy/sove uten. Her kan heller ikke mannen bruke intimsåpe da får jeg uvi..

Kanskje det finnes noen ytre faktorer som går igjen hos deg også? Er så fælt å ha :yuck: håper virkelig du kan slippe å ha det hele tiden ❤️

Snik frå januar her;

Har ikkje hatt til no denne gangen, men konstant i forrige. Uvi - behandle med medisin - soppinfeksjon pga medisinen - behandle med medisin - var eg heldig gjekk det et par veker før ny uvi - og om og om igjen.... :banghead:
Ingenting hjalp, men etter graviditeten kom den aldri tilbake.

Ikke slitt med det nå, men hatt perioder før hvor jeg hadde konstant tilbakevendende uvi. Du sier du er hygienisk, bruker du intimsåpe? Det er en stor synder hos meg, kan IKKE bruke intimsåpe. Og må ha bomulls undertøy/sove uten. Her kan heller ikke mannen bruke intimsåpe da får jeg uvi..

Kanskje det finnes noen ytre faktorer som går igjen hos deg også? Er så fælt å ha :yuck: håper virkelig du kan slippe å ha det hele tiden ❤️
Bruker bomulls undertøy, kanskje jeg også burde prøve å sove uten. Og intimsåpe skal jeg også droppe fra nå av. Tusen takk for gode tips, også hjalp det litt på humøret å høre at andre har hatt lignende plager. Selv om jeg selvfølgelig ikke ønsker det for noen

Jeg får ofte UVI av sex. Under graviditeten, etter 2 UVI, stoppet vi helt med sex en lang periode. Det hjalp meg. Hvis du har sex, bør du tisse med en gang du er ferdig.

Vær også forsiktig med sukkerinntaket. Bakteriene får bedre grobunn hvis du spiser mye sukker.

Og som det blir sagt her, ingen såpe i underlivet på deg (eller partneren din hvis dere har sex). Til nød lactacyd noen ganger ved behov.

Årsaken til at gravide oftere får uvi;

"Anatomiske forandringer og endret hormonmiljø disponerer for at gravide lettere får urinveisinfeksjoner. Den store livmoren kan trykke på urinlederne og føre til at nyrene tømmes saktere for urin. Dette, sammen med blant annet slappere lukkemuskler, medfører at gravide lettere kan få blærekatarr og nyrebekkenbetennelse."
Klippet fra www.nhi.no

Så alle potensielle utløsere er sjølvsagt lurt å unngå/hindre/finne ut om noe spesielt trigger dine uvi. Men det er desverre ikkje alt som er innafor vår kontroll og kan gjerast noko med. :shifty:

Jepp. Hadde det nesten annen hver måned og lagt inn to ganger da jeg fikk så kraftige kynnere (begge gangene fordi legen ville at den skulle over av seg selv).. Men dusj etter sex og vask godt hver dag. Ikke gå lenge med full blære :)

Back
Topp