Uvi + gravid

Elisabeeth

Glad i forumet
Skal det mye til for at UVI (Urinveisinfeksjon) starter fødselen?

Fredags kveld merket jeg at jeg mest sannsynlig har UVI. Startet å drikke tranbærjuice, ubehaget/smertene ga seg litt, men kom tilbake etter noen timer.. Vi har akkurat kommet hjem fra ferie og jeg vurderer å dra på legevakta, eller om jeg skal vente til imorgen tidlig når jeg skal til legen. Føler magen har blitt steinhard og det gjør vondt å klemme forsiktig på magen. :(

Tia, 04.05.13♡ Gravid, termin 29.12.14☆

Uvi er i allefall veldig vanlig under graviditet da. Om du har veldig ubehag så hadde jeg nok kontakta legevakta. Ikke bra å gå for lenge med uvi heller siden det kan gå over til nyrebekkenbetendelse. Usikker på om det kan starte fødsel, men er i allefall lurt å få starta med medisinering :)
God bedring.

Men du bør holde deg unna tranebær.

"Gravide og ammende bør ikke innta tranebær, fordi man generelt vet for lite om sikkerheten ved slik bruk for disse gruppene."

http://www.nifab.no/faktaark/tranebaer

Uvi er i allefall veldig vanlig under graviditet da. Om du har veldig ubehag så hadde jeg nok kontakta legevakta. Ikke bra å gå for lenge med uvi heller siden det kan gå over til nyrebekkenbetendelse. Usikker på om det kan starte fødsel, men er i allefall lurt å få starta med medisinering :)
God bedring.

Men du bør holde deg unna tranebær.

"Gravide og ammende bør ikke innta tranebær, fordi man generelt vet for lite om sikkerheten ved slik bruk for disse gruppene."

http://www.nifab.no/faktaark/tranebaer

Jo, det kan starte fødselen.. Men det er vel ikke SÅ vanlig. Tok kontakt med legevakta og dem sa jeg fint kunne vente til imorgen, men skulle ta kontakt igjen om jeg fikk mer ubehag.

Nei, uff! Trodde jeg kunne drikke det... Men takk for at du sa ifra!! :-)

Fikk uvi i sist svangerskap, merket det ikke og viste ikke om det før jeg var hos legen. Vet ikke hvor lenge jeg gikk med det. Gikk heldigvis fint her :) første gang jeg har fått det, ikke hatt det siden.. :)

Håper det ikke blir værre på deg!! :)
Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Hadde det mange ggr sist.. En til nå denne gang.. Har drukket trsnebærjuice, Inger som har sagt til meg at det er farlig..

Sent from my iPhone using BV Forum

Jo, det kan starte fødselen.. Men det er vel ikke SÅ vanlig. Tok kontakt med legevakta og dem sa jeg fint kunne vente til imorgen, men skulle ta kontakt igjen om jeg fikk mer ubehag.

Nei, uff! Trodde jeg kunne drikke det... Men takk for at du sa ifra!! :)
Har hatt det flere ganger i begge svangerskapene som jeg har hatt.. Går vel egentlig bare å venter på å få det denne gangen også.
Om du greier å vente til i morgen så gjør du det :)

Drikk masse vann så du får tisset mye og rensa godt opp i urinveiene. Jeg har vært plager med urinveis infeksjoner konstant før jeg ble gravid. Å nå merker jeg ingenting :P men å drikke mye så mang går mye på do hjelper. Klarer du ikke å drikke mye. Så prøv litt te, gjerne nype te med minst mulig sukker i. Er det litt surt er det bra :) ofte kan man ha ganske kraftige symptomer uten å ha fått infeksjoner. Å andre ganger merker man ingenting å har en kraftig infeksjon. Å i denne varmen vi har hatt, så er det fort å få i seg forlite væske å da kan urinveiene bli irriterte. Å det kan skape symptomer på uvi.

Desember 2014

Bruker App

Sverger til appelsinjuicen. ( jobber på sykehjem) bruker det en del for å unngå det faktisk:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hvis du får Apocillin tar det to virkedager før den har fått fungert skikkelig, det smarteste er å dra til legen så fort det gjør vondt og lever urinprøve så får de vurdere utifra den. Fikk en smekk når jeg gikk på videregående, hadde visst gått symptomfritt lenge før jeg fikk smertene. Da hadde det nesten blitt nyrenekkenbetennelse av det og der var grusomt vondt.. :(

Tror ikkje d e farlig å drikke tranebærjuice :) d e nok helst tranebærtabletter en ska være forsiktige med då d ikkje e forska på det :)

Sent from my iPad using BV Forum

Dro til slutt på legevakta da det føltes ut som ungen var på vei ut heletiden (nedpress), tillegg til smerter i mage, rygg og v ene nyren. - Det var heldigvis normalt at det kunne føles ut som fødselen var i gang, siden blæra ligger så nærme livmoren. Fikk 2 tabletter der igår og skal ta ut resepten min nå. Gleder meg til å bli kvitt denne dritten! ;)

Tror ikkje d e farlig å drikke tranebærjuice :) d e nok helst tranebærtabletter en ska være forsiktige med då d ikkje e forska på det :)

Sent from my iPad using BV Forum

Ja det jeg også trodde. Men da drikker jeg heller apelsinjuice for å være på den sikre siden :)

Ja, det skal en god porsjon uflaks til for at en vanlig UVI setter igang en fødsel i et ellers friskt svangerskap. UVI under graviditeten er veldig vanlig, og for enkelte til og med vanskeligere å oppdage selv når de er gravid enn når de ikke er det noe som resulterer at de kan gå med det leeenge. Tranebærjuice er ikke farlig=) Alltid best å komme seg til legen med misstanker om UVI, så bra du gjorde det- klapp på hodet:D Tar vel ikke lang tid før man føler seg bedre etter man starter med medisin.

Jeg bruker forøvrig å ha mye blod i urinen ved uvi, men første gang jeg hadde uvi da jeg var gravid hadde jeg kun grusomt vondt i magen, trodde det var i tarmene, forstoppelse eller noe, så gikk ikke til legen før jeg nesten ikke kunne gå lengre:P

Back
Topp