Uvel...

Renzy

Gift med forumet
Septembergull'17
Maisløyfene 2024
Flere som er uvel? Jeg er i uke 31 og vet snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Føler magen er sprengt! Babyen ligger på tvers, noe som gir spark laaangt ut på sidene, og det er generelt MYE aktivitet døgnet rundt. Veldig ulikt forrige svangerskap. Er kvalm og trøtt hele dagen, det eneste som hjelper er å spise brødmat og drikke iste. Sitte er heller ikke behagelig, så nå ligger jeg for det meste dagen lang. Blæh!

Sniker fra August. Har hatt det sånn noen uker jeg også. Sitte og spise er helt forferdelig. Vanskelig å puste skikkelig.

Er det ikke deilig å være gravid? [emoji24][emoji24][emoji24] De siste 10 ukene nå gleder jeg meg ikke til, føler meg omtrent lik bare at jeg har hyperemesisen i tillegg. Og bekkenløsning. Jada :p Siste gangen nå [emoji41][emoji531]

Hva gjør vi ikke for disse små [emoji6][emoji173]
Kan bli en smule gal når ingen stillinger hjelper og alt bare gjør vondt [emoji26]

Godt å se det er flere som sliter. Jeg slutta aldri å være kvalm, men nå synes jeg det har tatt seg opp igjen og blitt verre den siste uka. Nå kaster jeg opp hver dag igjen. Føler meg akkurat som du beskriver, jeg er sliten og tung, og synes det er skikkelig ubehagelig å være aktiv. Men jeg har slutta helt å si noe om det, for da blir jeg bare avfeid med at det blir verre. Det kan godt hende, men jeg lider nå, og kunne godt trengt litt omtanke!

Hilsen sutrete og hormonell... :P

Jeg trives absolutt ikke i gravidkroppen min. Eneste jeg ikke sliter med tror jeg er kvalme. 30 uker i morgen og er så klar for å bli ferdig. Aldri mer:p

Åjada, skikkelig uvel i perioder. Spiser mat, og hn sparker opp i mageregionen :blackeye:
Kan heller ikke huske st det var slik sist..

Jeg følte meg heller ikke så "dårlig" sist. Har i tillegg gørrvondt fremme i symfysen, det kjennes ut som at jeg skal kløyves i to! Skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut frem til september, og i tillegg være to uker alene på dagtid med toåringen før barnehagestart igjen i august:p

Jeg følte meg heller ikke så "dårlig" sist. Har i tillegg gørrvondt fremme i symfysen, det kjennes ut som at jeg skal kløyves i to! Skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut frem til september, og i tillegg være to uker alene på dagtid med toåringen før barnehagestart igjen i august:p

Har vært hjemme alene med 4,5 åringen siste mnd, pga sykdom.. så skjønner godt hva du mener.. i tilliegg som hun nå begynner å bli friskmeldt, så stenger barnehagen straks, og hun må være hjemme en mnd til :rolleyes:

Skal heldigvis jobbe bare 20% siste 4ukene iallefall :wacky:

Jeg kjenner jeg er litt lei av mannen jeg. Han har seriøst litt tungt for det noen ganger altså...
Jeg står for det meste av huslige syssler, hvis ikke blir det aldri gjort rent og det ville aldri vært rene klær i skapet. Uansett... nå har jeg jo 2.5åringen hjemme i tillegg, så når han er i seng kl 19/20 nå i ferien så er jeg så sliten at jeg kovner. Sovner gjerne på sofaen eller går rett å legger meg :p Orker ikke se på TV eller snakke, det gjør han lille nok ila en dag "se mamma se mamma, hvorfor det mamma, hva er det mamma etc". Og mannen bare, HVER ettermiddag, "hva er galt? Hvorfor er du så alvorlig, hvorfor går du å legger deg, er du sur? Hvorfor er du sur?" JEG ER SLITEN!!! Herregud... nå gidder jeg ikke svare mer, korttidshukommelsen hans må tydeligvis trenes opp.

Har vært hjemme alene med 4,5 åringen siste mnd, pga sykdom.. så skjønner godt hva du mener.. i tilliegg som hun nå begynner å bli friskmeldt, så stenger barnehagen straks, og hun må være hjemme en mnd til :rolleyes:

Skal heldigvis jobbe bare 20% siste 4ukene iallefall :wacky:
Jeg har heldigvis ferie helt fram til permisjonen starter, og synes egentlig det er mer enn nok:p

Jeg kjenner jeg er litt lei av mannen jeg. Han har seriøst litt tungt for det noen ganger altså...
Jeg står for det meste av huslige syssler, hvis ikke blir det aldri gjort rent og det ville aldri vært rene klær i skapet. Uansett... nå har jeg jo 2.5åringen hjemme i tillegg, så når han er i seng kl 19/20 nå i ferien så er jeg så sliten at jeg kovner. Sovner gjerne på sofaen eller går rett å legger meg :p Orker ikke se på TV eller snakke, det gjør han lille nok ila en dag "se mamma se mamma, hvorfor det mamma, hva er det mamma etc". Og mannen bare, HVER ettermiddag, "hva er galt? Hvorfor er du så alvorlig, hvorfor går du å legger deg, er du sur? Hvorfor er du sur?" JEG ER SLITEN!!! Herregud... nå gidder jeg ikke svare mer, korttidshukommelsen hans må tydeligvis trenes opp.

Er vi sammen med samme mann? [emoji23][emoji23][emoji23]

Jeg har heldigvis ferie helt fram til permisjonen starter, og synes egentlig det er mer enn nok:p
Vil ikke bruke opp siste 3ukene, for tenker og ta de ut i desember og utsette permen like lenge [emoji4] så da får jeg bite sammen tennene og karre meg på jobb de få timene [emoji28]

Vil ikke bruke opp siste 3ukene, for tenker og ta de ut i desember og utsette permen like lenge [emoji4] så da får jeg bite sammen tennene og karre meg på jobb de få timene [emoji28]
Ser den. Jeg har lærerferie og kan ikke utsette ferien. Like greit akkurat nå;)

Jeg har også en som ikke gjør noe som helst av husarbeid. Veldig slitsomt!! Men - han står opp med toåringen hver eneste morgen uansett hvor tidlig hun våkner, og jeg får stort sett sove så lenge jeg vil.
Vi var i Kroatia for litt over en uke siden og da hintet han frempå at han gjerne kunne tenke seg at vi gikk en fjelltur:hilarious:

Haha, da er det vel ikke så mange valg nei :p
Kan du utsette en uke, pga høstferien?
Det regnes som avspasering og ikke ferie. Så er nok kun dersom permisjonen faller i sommerferien at man kan utsette.

Jeg har også en som ikke gjør noe som helst av husarbeid. Veldig slitsomt!! Men - han står opp med toåringen hver eneste morgen uansett hvor tidlig hun våkner, og jeg får stort sett sove så lenge jeg vil.
Vi var i Kroatia for litt over en uke siden og da hintet han frempå at han gjerne kunne tenke seg at vi gikk en fjelltur:hilarious:

Hahahaha - fjelltur! Her er det så vidt rusling på flat vei [emoji23]

Back
Topp