Uvel

Frk.Smedstad

Venter på lillesøster
Må høre med noen jeg. Jeg er helt utslitt om dagen, kvalmen sitter langt opp i halsen, svimmel nå og da, og plutselig kan pulsen øke uten at jeg gjør noe. Føles som om jeg hae løpt langt selv om jeg bare sitter rolig.

Er dette normalt?

Jeg har det også litt sånn nå :/ Er kvalm og har sinnsykt med halsbrann..! Slitsomt :( Vanskelig å sitte med bacheloroppgave da..

Kjenner til følelsen ja... Blir uvel innimellom, særlig på kvelden, men ikke ordentlig kvalm egentlig. Jordmor kommenterte faktisk at jeg hadde høy puls da jeg var hos henne i går, hadde 113 i puls bare av å sitte i ro! Får nesten åndenød innimellom også. Men alt var bare bra på kontrollen i går...

Jeg er også mye svimmel, blir anpusten også men ikke når jeg bare sitter stille. Er mer hvis jeg går tur, selv om jeg går veeeeldig sakte. Kan også bli sliten av å puste når jeg sitter i sofaen da, tror det er fordi magen trykker på lungene. Har også ofte en uro i kroppen, jeg klarer liksom ikke å slappe av selv om jeg ikke gjør noen ting.
Tror det bare er en del av graviditeten.

Mye av det samme her. Kvalm og vanskelig å puste. Puster og peser bare jeg snur meg i senga. Håper det roer seg når magen etterhvert synker.

Jeg har høyt BT og er innlagt pga av det. Jeg opplever også veldig ofte hjerteklapp om natta og våkner av det, det kommer av at pulsen stiger raskt.
Også har jeg også veldig mye uro i kroppen. Derfor slipper de meg ikke ut herfra fordi jeg kjenner jo ikke at BT stiger. Dere må nok bare være flinke å ta det med ro, ikke gjør som meg sånn at dere blir sengeliggende.
En utladet duracell kanin er det ingen som er tjent med.
Ta vare på dere selv jenter!

Må høre med noen jeg. Jeg er helt utslitt om dagen, kvalmen sitter langt opp i halsen, svimmel nå og da, og plutselig kan pulsen øke uten at jeg gjør noe. Føles som om jeg hae løpt langt selv om jeg bare sitter rolig.

Er dette normalt?

Sliter med det samme:/ er nok kroppen som jobber hardt på slutten

Er nok bare at jeg er sliten. Blodtrykk var fint igår på sykehuset

Sliter med BT her også, så jeg har hjemmemåling 6 ganger om dagen. Legen sa i går at med engang det blir endring så er det rett på innleggelse.

Vi får holde ut, ikke lenge igjen nå!

Jeg er skikkelig rar i kroppen om dagen. Rastløs, uvel, får ikke sove, vondt i rygg og bekken. Rett å slett rar.. hmm

Jeg kunne fint sovet hele døgnet. I dag sto jeg opp 7 med febersyk gutt. La oss igjen 10, og jeg sov da i 2 timer. 2 timer senere var jeg stuptrøtt og nå vet jeg snart ikke opp og ned på verden. Godt sambo kommer hjem snart.

Men uansett hvor trøtt lg sliten jeg er , så sliter jeg med å sove på kvelden

Jeg kunne fint sovet hele døgnet. I dag sto jeg opp 7 med febersyk gutt. La oss igjen 10, og jeg sov da i 2 timer. 2 timer senere var jeg stuptrøtt og nå vet jeg snart ikke opp og ned på verden. Godt sambo kommer hjem snart.

Men uansett hvor trøtt lg sliten jeg er , så sliter jeg med å sove på kvelden
Samma her! Er stup trøtt og bare gjesper og gjesper, men får fortsatt ikke sove! Har bare akseptert at det er sånn, og tar igjen med å sove på dagen. Tenker at det er kroppen min som venner seg til avbrutt søvn, våkner jo mange ganger om natta i tillegg.

Tror nok det er kroppen vår som merker at vi har dårlig plass til lungene, magesekken og ekstra vekt å bære på. Har selv lavt eller bra BT i følge legen, men merker nå pulsen min når jeg sitter stille, blir uvel og til tider litt svimmel. Blir nok bedre som tidligere nevnt her når magen synker.

Samma her! Er stup trøtt og bare gjesper og gjesper, men får fortsatt ikke sove! Har bare akseptert at det er sånn, og tar igjen med å sove på dagen. Tenker at det er kroppen min som venner seg til avbrutt søvn, våkner jo mange ganger om natta i tillegg.
Skulle ønske jeg kunne det også.

I natt har jeg sovet i rykk og napp. drømt at vannet har gått etc. Og Herman har styra på siden 4. Og tror du gubben tar han? Neeeida... Så nå skal jeg snart vekke han slik at han kan overta litt så jeg får sovet litt. Og i natt skal han overta alt Herman ansvar og ta morgenen i morgen. Og om han klager da, ja da får han jaggu høre det altså!

Hei! :) lurer på om du er i samme situasjon som meg? Var til jordmor for to uker siden, og hun sa at magetrollet lå med hodet ned. Plutselig for et par dager siden fikk jeg problem med pusting, kjente sjeldnere liv, og var konstant sliten. Det ble ctg, og viser seg nå at baby har snudd seg til seteleie, og hodet stanger i lungene mine ;) sitter også med ryggen ut, noe som gjør jeg kjenner mindre :) synes beskrivelsene av formen din passet så bra med hvordan jeg har hatt det siste dagene bare ;)

Hei! :) lurer på om du er i samme situasjon som meg? Var til jordmor for to uker siden, og hun sa at magetrollet lå med hodet ned. Plutselig for et par dager siden fikk jeg problem med pusting, kjente sjeldnere liv, og var konstant sliten. Det ble ctg, og viser seg nå at baby har snudd seg til seteleie, og hodet stanger i lungene mine ;) sitter også med ryggen ut, noe som gjør jeg kjenner mindre :) synes beskrivelsene av formen din passet så bra med hvordan jeg har hatt det siste dagene bare ;)
Mye mulig det ja
Hva tenker du om seteleie?

Mye mulig det ja
Hva tenker du om seteleie?
Tenker ikke så mye ennå egentlig, fikk ny ultralyd om to uker for å sjekke igjen, og hvis det ikke har ordnet seg da, blir det vendingsforsøk. Håper det ordner seg, har hørt at de forsøkene er ganske ubehagelige :confused:

Back
Topp