Uvel..

Lotus4_2

Gift med forumet
Juli13-jentene
Dag nr 2 der jeg føler meg uvel. Vet ikke om det skyldes sv.skapet eller om jeg brygger på noe.
Det er akkurat som det bare "kommer over meg" en god stund, så forsvinner det og kommer tilbake noen timer senere. Det begynner med at jeg får en kvalmende følelse. Må ikke spy, en bare kvalm. Så blir jeg veldig varm og føler at blodet bare forsvinner fra ansiktet mitt. Litt sånn rett før en besvimer. Og så får eg en merkelig "skjelve" følelse. Men skjelver ikke... Jeg må bare sette meg ned foran et åpent vindu/dør. Men ikke bare bare det heller når en er alene med en 3 åring.
Noen som har eller opplever det samme?

Hvordan er blodtrykket og blodsukkeret ditt? Mye tyder på at en av de er for lavt...
Og om du evt brygger på noe så kan disse tingene bli fortere påvirket enn hva det normalt sett gjør...

God bedring! (og spis og drikk ;) )

Kan høres ut som blodtryykksfall eller hva de kaller det.
Har ikke opplevd det så voldsont som deg, men kan kjenne meg svimmel og bli litt uggen innimellom.

Hvordan er blodtrykket og blodsukkeret ditt? Mye tyder på at en av de er for lavt...
Og om du evt brygger på noe så kan disse tingene bli fortere påvirket enn hva det normalt sett gjør...

God bedring! (og spis og drikk ;) )
Målte det hos jm for 2uker siden og da var alt fint. Blodtrykk, blodsukker og jern.
Problemet er at jeg ikke har lyst på noe, men tvinger i meg litt saft og spiser frukt og bær. Eg må bare passe på at eg ikke mister for mye farge i ansiktet :p

Dag nr 2 der jeg føler meg uvel. Vet ikke om det skyldes sv.skapet eller om jeg brygger på noe.
Det er akkurat som det bare "kommer over meg" en god stund, så forsvinner det og kommer tilbake noen timer senere. Det begynner med at jeg får en kvalmende følelse. Må ikke spy, en bare kvalm. Så blir jeg veldig varm og føler at blodet bare forsvinner fra ansiktet mitt. Litt sånn rett før en besvimer. Og så får eg en merkelig "skjelve" følelse. Men skjelver ikke... Jeg må bare sette meg ned foran et åpent vindu/dør. Men ikke bare bare det heller når en er alene med en 3 åring.
Noen som har eller opplever det samme?
Får sånne ru der jeg å.... Ofte sammen med hetetokter. Er svært ubehagelig, gjerne litt tungpustet også... Tror det hører med svangerskapet;)

Jeg har sånn ofte. Til og med om natten :( Blodtykket mitt er lavt, så regner med det har en sammenheng.
Har flere ganger våknet av at jeg er kvlam og kaldsvetter om natten.. ikke moro!

Det du har er..øh..graviditetsplager! (som fastlegen sa)
Neida...du har i alle fall de samme symptomene som meg, jeg fikk BT-fall. Jeg har fint BT på kontroller, men av og til så stuper BT uten forvarsel og jeg blir uvel, varm i aniktet og skjelven...

Har du tatt glukosebelastning? Jeg og har att det litt slik,har lavt stoffskifte og har fått
beskjed om att jeg er på grensens til sukkersyke,den er på 7.5 og grensen er7.8.blir sånn da jeg ikke har spist nesten noe løpe av dagen har vært litt aktiv og skal slappe av så begynner j å bli kald,skjelver no helt grennesløst,spiser litt og drikker juice så kommer jeg meg i gjenn litt....

Det du har er..øh..graviditetsplager! (som fastlegen sa)
Neida...du har i alle fall de samme symptomene som meg, jeg fikk BT-fall. Jeg har fint BT på kontroller, men av og til så stuper BT uten forvarsel og jeg blir uvel, varm i aniktet og skjelven...
Høres slik ut ja.. Får bare passe meg og ta signalene. Heldigvis har en en stillestittende jobb, men det har vært litt hektisk her hjemme som gressenke. Skal bli godt å få mannen hjem no på tirsdag.

Har du tatt glukosebelastning? Jeg og har att det litt slik,har lavt stoffskifte og har fått
beskjed om att jeg er på grensens til sukkersyke,den er på 7.5 og grensen er7.8.blir sånn da jeg ikke har spist nesten noe løpe av dagen har vært litt aktiv og skal slappe av så begynner j å bli kald,skjelver no helt grennesløst,spiser litt og drikker juice så kommer jeg meg i gjenn litt....
Har ikke tatt det. Men får vel nevne "hendelsene" til legen i uke 32 om det fortsetter.

• Liker
Reactions: jb
Back
Topp