Uvel, kvalm og hodepine..?

Emberella

Forelsket i forumet
Novemberlykke2024❤️
Må få luftet noen greier som begynner å gjøre meg litt bekymra:

Hele gårsdagen stusset jeg over at jeg følte meg uvel og småkvalm. Ikke vanlig for meg. Siden kvelden, har jeg hatt mild hodepine, og våknet også med det i morges. :bored:

Googlet symptomene i morges, og innså at de står på lista over tegn på svangerskapsforgiftning. :scared001

Jeg har ingen risikofaktorer på svangerskapsforgiftning bortsett fra at jeg er førstegangs. Jeg er 37+5, og hatt veldig fint blodtrykk, ikke plaget med vann i kroppen, og ingen funn på urinprøver hittil på kontrollene. Skal på ny svangerskapskontroll tirsdag...

Er det fornuftig og innafor å se dette an, eller bør jeg ringe føden for råd? :rolleyes:

Last edited:
Ring inn i dag du. Svangerskapsforgiftning kan komme raskt og som du nevner er det økt risiko når man er førstegangs.
Ring føden og la dem avgjøre om det er grunn til videre undersøkelse eller ikke :)

Jeg har hatt dager med både kvalme og hodepine i det siste. Senest igår kveld var begge til stede. Har tatt det opp med jm før, men alle tester er fine. For min del handler det bare om at kroppen jobber veldig nå, jeg må drikke mer vann etc.

Men er du bekymret så er det bare til å ringe. Hvis formen din ellers føles grei, så har du jo også kontroll på tirsdag som du skriver❤️

Hele gårsdagen stusset jeg over at jeg følte meg uvel og småkvalm. Ikke vanlig for meg. Siden kvelden, har jeg hatt mild hodepine, og våknet også med det i morges. :bored:

Googlet symptomene i morges, og innså at de står på lista over tegn på svangerskapsforgiftning. :scared001

Jeg har ingen risikofaktorer på svangerskapsforgiftning bortsett fra at jeg er førstegangs. Jeg er 37+5, og hatt veldig fint blodtrykk, ikke plaget med vann i kroppen, og ingen funn på urinprøver hittil på kontrollene. Skal på ny svangerskapskontroll tirsdag...

Er det fornuftig og innafor å se dette an, eller bør jeg ringe føden for råd? :rolleyes:
Jeg ville ringt. Det kan fort skje større endringet.

Hos meg kom dette veldig brått, gikk fra helt ren urinprøve til nesten maks utslag på proteiner i løpet av halvannen uke. Ingen risikofaktorer og ellers ingen symptomer her heller. Ville ringt om jeg var deg, heller en telefonsamtale for mye enn for lite:)

Hvordan går det med deg?❤️
Takk som spør. Det går foreløpig fint. :Heartred Hodepinen slapp tak før jeg rakk å ringe føden for råd! Men jeg er fortsatt uvel og småkvalm hele tida.

Etter å ha pratet litt med sambo, bestemte jeg meg for å se det litt an, siden hodepinen roet seg. Men ha lav terskel for å ringe føden for råd hvis hodepinen kommer tilbake, eller jeg får nye symptomer...

Har også hatt mye murringer siste par dagene. Det er sikkert ikke relatert, men. De er såpass ubehagelige at jeg har vurdert paracet innimellom, men vil ikke bruke unødig heller. Risikere å maskere en hodepine jeg sikkert burde vite om hvis den skulle dukke opp igjen f.eks. :rolleyes:

Tusen takk for råd. :Heartpink

Liten oppdatering:
Uvelhet og lett kvalme varer, mens hodepinen ikke har returnert. Var på ny svangerskapskontroll i dag. Fint blodtrykk og ingen funn i urinprøve. Så det er en lettelse. Men fikk beskjed om å ha lav terskel for å ta kontakt hvis det skulle dukke op nye symptomer. :)

Tusen takk for råd. :Heartpink

Liten oppdatering:
Uvelhet og lett kvalme varer, mens hodepinen ikke har returnert. Var på ny svangerskapskontroll i dag. Fint blodtrykk og ingen funn i urinprøve. Så det er en lettelse. Men fikk beskjed om å ha lav terskel for å ta kontakt hvis det skulle dukke op nye symptomer. :)
Det er bra :) :Heartred

Back
Topp