Uvanlig navn?

KSTMK

Forelsket i forumet
Noen her som har gitt barna sine uvanlige navn?
Må man søke om å få bruke det da?
Det navnet vi vil bruke er ifølge SSB
kun brukt av 68 personer som etternavn (??)
Vis vi skriver det annerledes sier SSB at 284 har det som etternavn,
24 som første fornavn og 11 som eneste.
Tror vi aller helst vil skrive det på første måten, men kan vi risikere at det ikke går gjennom med tanke på at det kun er "registrert" som et etternavn??

Hm... der er noen regler på at man ikke kan bruke etternavn som fornavn, men er jammen meg usikker.

Kan ikke bruke etternavn som fornavn med mindre det har tradisjon som fornavn noe sted.
Søker som vanlig tror jeg, har ikke funnet noe annen måte å få vite om det blir godkjent, vi er spent på hva som skjer med lillebror sitt navn da ingen heter det såvidt vi vet.

Jeg forventet kamp da mini fikk navnet, for sto <3 med det som fornavn, og noen få som etternavn. Men visste om at det var ca 6 i sverige med det som fornavn.
Men fikk det godkjent da det var noen få (mindre enn 3 som het det alt).

Blir nysgjerrig på hva disse uvanlige navnene er jeg :P

Det navnet vi vurderer er det tre eller færre som har :-) Vi vil holde det hemmelig til fødsel, men gleder oss til å se reaksjonen til folk :-)
De andre ungene har navn som 350 og ca 1000 (180 med vår skrivemåte og 800 med en annen), og de har det vært ulike reaksjoner på (selv om de ikke er så veldig uvanlig..)

Det navnet vi vurderer er det tre eller færre som har :) Vi vil holde det hemmelig til fødsel, men gleder oss til å se reaksjonen til folk :)
De andre ungene har navn som 350 og ca 1000 (180 med vår skrivemåte og 800 med en annen), og de har det vært ulike reaksjoner på (selv om de ikke er så veldig uvanlig..)
Hva heter de andre ungene da?:)

Blir nysgjerrig på hva disse uvanlige navnene er jeg :P
Er hemmelig :-P deler ikke navn på nett, kun med kjentfolk (navnene er hemmelig før fødsel uansett).

Back
Topp