Uv klær

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Vi skal to uker til syden i sommer, og jeg tenker at vi må ha med uvdrakt.

Jeg ble litt i tvil om jeg skal gå for heldrakt med lang ermet og ben, eller langermet genser og badetruse.

Jeg tenker at det kanskje blir altfor varmt med heldragt?

Hun er 16 mnd når vi skal dra.

Vi hadde med to. En heldrakt og en delt. Husker ikke at forskjellen hadde så mye å si for vår del. Etter han hadde bada tok vi av den våte drakten og hadde han i skyggen. Evt tok på den andre (eller bare andre klær) om han var mye i sola. Han var 11mnd da så han kom seg ikke så langt selv:)

Bruker hel drakt og greit den ikke går av på midten, noen ganger har han den bare på seg og andre ganger skifter jeg fort etterpå

Ohh der sa du noen eg og må køpa det till minsten min. De hade eg glømt helt ut

Jeg tror muligens jeg kjøper to, en med lange ermer og badebukse til (hun trenger ny) og en heldragt. Greit å ha noe å bytte med.

Hun kommer bare til å oppholde seg i skyggen uansett.

Vi hadde begge deler...brukte ingen av de! Måtte jo likevel smøre de delene som "stakk ut", og ungen fikk eksem av den drakta når hun fikk sand og saltvann mellom drakt og hud...

Ble veldig mye styr å skulle bytte mellom våt og tørr drakt hele tiden også :P

Vi smurte med faktor 50 x 4 for dag og forsøkte å holde henne i skyggen når hun var på land. Ble aldri brent men kom hjem med en lett brunfarge og tidenes nusseligste truseskille. :cool:

Var i syden både når hun var 11 måneder og 22 måneder og opplevde det samme begge gangene. I år dropper vi uv-drakten.

Hva med sånn som går til albuen og til kneet?

Bleieskift og evt dobesøk er enklere med todelt. Vi har pleid å smøre hele kroppen med faktor 30-50 om morgenen og så de delene som stikker ut fra drakten gjennom dagen. Veldig kjekt med to drakter for å kunne bytte, og de tørker like fort som badetøy, så mye raskere enn vanlige bomullsklær.

Back
Topp