Uv drakt/klær baby kort/lang arm etc

Kvakkis

Elsker forumet
It's gonna be May 2019
Vi skal til varmere strøk med baby 10-12 mnd. Regner med det er noen her som har erfaringer med uv drakter:)

Baby skal jo egentlig ikke være i solen, men hun må ha beskyttelse uansett, og så skal hun nok bade. Temperaturen i Thailand kan være voldsom. Hvordan er det med uv drakt da, er det nesten uaktuelt? Puster disse draktene, de virker så tette?

Bør uv drakten ha lang eller halv arm? Hva er fordelene/bakdelene med de ulike alternativene?

Med lang arm slipper vi jo solkrem som baby egentlig ikke skal ha, men blir lang arm for mye klær i varmen?


Noen som har litt innspill på dette?:)
Ev tips til klær i varmen?
 
Vi skal til varmere strøk med baby 10-12 mnd. Regner med det er noen her som har erfaringer med uv drakter:)

Baby skal jo egentlig ikke være i solen, men hun må ha beskyttelse uansett, og så skal hun nok bade. Temperaturen i Thailand kan være voldsom. Hvordan er det med uv drakt da, er det nesten uaktuelt? Puster disse draktene, de virker så tette?

Bør uv drakten ha lang eller halv arm? Hva er fordelene/bakdelene med de ulike alternativene?

Med lang arm slipper vi jo solkrem som baby egentlig ikke skal ha, men blir lang arm for mye klær i varmen?


Noen som har litt innspill på dette?:)
Ev tips til klær i varmen?

Til Thailand ville jeg gått for å hamed 1 uv draktmed hele ermer og bein og 1 uv drakt som er korter. Fint å ha en å bytte mellom så man slipper å ha på en bløt en for lenge om gangen
 
Vi har brukt uv drakt med halve ben og armer og smørt resten + solhatt med skygge i nakken. Jeg synes det ser så ubehagelig ut å gå med heldekkende uvdrakt. Da har jeg heller smørt ofte og tatt pauser fra solen. Uvdrakt blir som en stor badedrakt, den tørker fort og puster. Ungene har ihvertfall aldri klaget eller vært klamme. Ville hatt med to, sånn som veivalsa skriver, så man kan skifte når man skal ta en pause fra vannet.
 
Husk å ikke bruk solkrem med filter når d er for varmt, da puster ikke huden så baby får temperert seg:) gå for en heldekkende drakt og en som er halv. Kjøp vanlig solkrem med solfaktor (for barn) og smør hyppig:) ha også sånn svært telt som baby kan sitte og leke i :)
Det finnes også capser med beskyttelse for nakke.
Kos dere!!!
 
Husk å ikke bruk solkrem med filter når d er for varmt, da puster ikke huden så baby får temperert seg:) gå for en heldekkende drakt og en som er halv. Kjøp vanlig solkrem med solfaktor (for barn) og smør hyppig:) ha også sånn svært telt som baby kan sitte og leke i :)
Det finnes også capser med beskyttelse for nakke.
Kos dere!!!
Så ikke filter når det er for varmt, det visste jeg ikke, skulle akkurat til å bestille en haug:dead:
Hvor mange flasker solkrem trenger man til baby pr uke? :confused: Vil kjøpe med meg her hjemmefra, så jeg vet hva jeg smører med:)

Har kjøpt uv telt, med lufting, har ikke turt å slå det opp enda i tilfelle vi ikke får det sammen igjen:p
 
Til Thailand ville jeg gått for å hamed 1 uv draktmed hele ermer og bein og 1 uv drakt som er korter. Fint å ha en å bytte mellom så man slipper å ha på en bløt en for lenge om gangen
Vi har brukt uv drakt med halve ben og armer og smørt resten + solhatt med skygge i nakken. Jeg synes det ser så ubehagelig ut å gå med heldekkende uvdrakt. Da har jeg heller smørt ofte og tatt pauser fra solen. Uvdrakt blir som en stor badedrakt, den tørker fort og puster. Ungene har ihvertfall aldri klaget eller vært klamme. Ville hatt med to, sånn som veivalsa skriver, så man kan skifte når man skal ta en pause fra vannet.

En med kort og en med lang- hørtes fornuftig ut!

Bra de ikke har klaget på plagget :)Tenkte så fælt på min baby som ikke kan snakke enda, om jeg putta på henne et plagg som var grusomt å gå med...

Bruker dere en liten badebukse under drakten om de bæsjer? Eller hvordan løser man det?
 
En med kort og en med lang- hørtes fornuftig ut!

Bra de ikke har klaget på plagget :)Tenkte så fælt på min baby som ikke kan snakke enda, om jeg putta på henne et plagg som var grusomt å gå med...

Bruker dere en liten badebukse under drakten om de bæsjer? Eller hvordan løser man det?

Min slutta med bleie i sommer, så vet ikke hvordan det er mest praktisk å løse, og sommeren før var han ikke mobil så da var han ikke i lek på stranda sånn at trengte uvdrakt. Men om det er på stranda og ikke basseng ville jeg bare hatt en vanlig bomullstruse under til å fange opp bæsj.
Badebleiene blir fort tunge og våte å ha på, særlig om de har vært med rompa i vann. Kjenner flere som har fått gnagsår pga våt badebleie.
Så på stranda ville jeg bare hatt truse under :)
Hvis dere har flere sett er det lett å skifte, og ekstra lett om den er todelt.
Om hun skal leke på strand uten å bade kan Mn sikkert ha en helt vanlig bleie under også.
 
En med kort og en med lang- hørtes fornuftig ut!

Bra de ikke har klaget på plagget :)Tenkte så fælt på min baby som ikke kan snakke enda, om jeg putta på henne et plagg som var grusomt å gå med...

Bruker dere en liten badebukse under drakten om de bæsjer? Eller hvordan løser man det?

Har brukt badebleier (de holder ikke på urin, men kun bæsj) når de bader og byttet til vanlig bleie når de har tatt en badepause. Ser at veivalsa anbefaler truser. Sikkert mer behagelig med truser, men det blir en liten ekstra vaskejobb. På den andre siden så er jo babyer vandt med bleier. Prøvde badebukse i sommer til storebror, sånn som holder på avføring, og han ville heller ha på badebleie.
 
:bookworm:
Så ikke filter når det er for varmt, det visste jeg ikke, skulle akkurat til å bestille en haug:dead:
Hvor mange flasker solkrem trenger man til baby pr uke? :confused: Vil kjøpe med meg her hjemmefra, så jeg vet hva jeg smører med:)

Har kjøpt uv telt, med lufting, har ikke turt å slå det opp enda i tilfelle vi ikke får det sammen igjen:p

hahaha, liker at du heller ikke slår d opp i frykt for å få d ned, ville ikke gjort d selv:hilarious: men skal d være med t/r stranda? Skal ikke øve på d hjemme før du må akutt reise tilbake til hotelle med en sinna baby?

oi.... jeg tror dere kommer langt med en halv flaske solkrem i uken.... er jo ikke store kroppen som skal smøres:) lille har ikke noen form for eksem? Tåler alt av produkter? :) apoteket har salg nå. kan anbefale å ha minst en solkrem på sprayflaske, du skal tross alt smøre noe som kanskje utvikler seg til å bli en irritert krokodille som gjør alt den kan for å åle seg ut av grepet ditt ;)
 
:bookworm:

hahaha, liker at du heller ikke slår d opp i frykt for å få d ned, ville ikke gjort d selv:hilarious: men skal d være med t/r stranda? Skal ikke øve på d hjemme før du må akutt reise tilbake til hotelle med en sinna baby?

oi.... jeg tror dere kommer langt med en halv flaske solkrem i uken.... er jo ikke store kroppen som skal smøres:) lille har ikke noen form for eksem? Tåler alt av produkter? :) apoteket har salg nå. kan anbefale å ha minst en solkrem på sprayflaske, du skal tross alt smøre noe som kanskje utvikler seg til å bli en irritert krokodille som gjør alt den kan for å åle seg ut av grepet ditt ;)

Planen er at pappen skal få jævles med det teltet (han vet ingenting om det) :D

Takk for gode tips :) Hun har atopisk eksem, så huden er ikke helt tipp topp, noen anbefalinger til solkrem? :)
 
Planen er at pappen skal få jævles med det teltet (han vet ingenting om det) :D

Takk for gode tips :) Hun har atopisk eksem, så huden er ikke helt tipp topp, noen anbefalinger til solkrem? :)

En uten parfyme hvertfall :) vi har likt coop sin egen best og cosmica.
 
Planen er at pappen skal få jævles med det teltet (han vet ingenting om det) :D

Takk for gode tips :) Hun har atopisk eksem, så huden er ikke helt tipp topp, noen anbefalinger til solkrem? :)

avene var vi fornøyd med :)
Husk å ikke bruk faktor 50, tetter til huden så eksemen blir mye verre. Da er det bedre å bruke 30 og smøre hyppig:)
 
Vi har nettopp vært 6 uker i Thailand og Australia med vår lille på 7 mnd. Vi hadde med kortermet UV drakt, men likte best å bruke langermet UV-topp og badeshorts. Føltes tryggere å dekke til armene som er så utsatt over vannet når man bader. Hadde badebleier under UV drakten. Holdt i massevis med 1 flaske solkrem + 1 stift. Var for det meste i skyggen. Brukte alltid solhatt som dekket nakken. UV draktene vi hadde var fra Kuling og var veldig gode - puster godt og tørket fort. Etter vi badet kledde vi han bare naken så var han naken i skyggen eller med en tynn langermet body. Fikk litt varmeutslett så var godt å være naken.

Han ble aldri brent, men ble faktisk litt brun selv om vi var veldig forsiktige.
 
Cosmica kids er best i test år etter år. Den får du også med fysisk filter som er ganske pes å smøre, men det som anbefales til små barn fordi den ikke trekkes inn i huden. Vi kjørte en kombinasjon av stift (fysisk filter) og cosmica active kids. Ble bra det :)
 
Back
Topp