UUps! Trenger hjelp!!

Satt nå å tenkte litt.. Jeg slutta på p-piller i slutten av november.
  Jeg har gått på p-piller i over 3 år, og har gått på Mikrogynon- dvs et brett med 21 piller-og der en uke er pillefri! Jeg har alltid tadd siste tabbelett på en mandag, dvs tirsdag startet jeg på den pillefrie uka. Jeg fikk alltid mensen på fredagen etterpå! Altså vil dette si at min syklus er på 21+4 dager? 25dagers-syklus??
  Mensen min kom ikke før den 2 januar, dvs jeg gikk hele desember uten mensen. (Hadde mensen siste uka i nov, og jeg tror jeg var ferdig den 1 des)
 
Så nå er jeg forvirra.. Har liksom bare krysset av for den gjennomsnittssyklusen jeg. 28 dager! Men nå kan det jo se ut som at jeg har en kortere syklus!???
 
HJELP!??
 
Alle som går på på p-piller har alle 28 dagers syklus. Når man slutter begynner den å gå vanlig igjen...
 
Huff, jeg er dum jeg!
 
Ja, vet jo at syklusene blir på 28 dager, men det som er mitt "spørsmål" er jo da om hvor lang er min syklus NÅ? Jeg skjønner dere godt, hvis dere ikke skjønner hva jeg prøver å få svar på. Ser at jeg ikke klarer å få ut ordene rett, slik at jeg blir forståelig! [8|] 
 
Så min syklus er ikke 21+4 dager?
 
Din syklus er fra første mens dag, til neste gang du får mens. Hvis du fikk mens 1.januar, og igjen 31.januar har du en syklus på 31 dager? Skjønte du?
 
Det kan ta litt tid for syklusen å stabilisere seg etter pilleslutt.
Det er ikke uvanlig at det tar opp mot et halvt år, så smør deg med tolmodighet hva stabil syklus angår.
Men bare så det er sagt - noen dager fra eller til regnes ikke som ustabil syklus altså!
Hvis du med 21+4 mener at du hadde 21 dager mens-fri, så 4 dager med mens er det litt feil telt.
Du teller syklusen fra 1. dag av mensen til dagen før neste mens. Skjønte du?
 
Aaah!
 
Herregud jeg er treig! [8|][8|]
Huff.. Til mitt forsvar så har jeg nettop vært på seinvakt, og er nettopp våknet fra en blund!
 
Men nå tror jeg jeg har skjønt dette! Jeg tok fram kalenderen min, og så da at jeg (tror) jeg fikk mensen den 1 desember, og så igjenn den 2 januar! Så da vil det si en syklus på 33 dager!? [:D][:D][:)][:)]
 
Surrehode, det er det jeg er!!!
 
Det stemmer! Du har så koselig bilde *klar*
 
Wææææææ!!! Men da vil det jo si at EL er idag! Eller igår!!!
 
Litt panikk her i stua! Hehe...
 
Skrev mld til sambo som er å mekker på bilen vår:"Kom hjem å lag baby!!!"
 
Fikk tilbake : "Hæ?"
 
 
Hadde ikke sex igår, så da er kanskje toget gått!? Men har hatt vondt i magen idag! Kanskje det er EL??
 
 
 
Bare å hoppe til køys nu!
 
ORIGINAL: Dunn

Bare å hoppe til køys nu!

 
 
Ja, tror nesten jeg må det![:D][:D][:D]
 
Huff, håper det ikke er for sent! [:)]
 
Må vel ringe han og si at jeg ikke tuller, og fortelle at jeg har tullet med syklusen min!  Hehe..
 
Egget lever et døgn etter EL, så det er nok ikke for sent! [;)]
Marsj i seng!
 
Kose dæ!
 
mange har forsinket el de første syklusene etter pilleslutt og mange får ikke tilbake el på noen måneder, men hopp til køys for sikkerthets skyld, men ikke heng deg opp i syklus lengde, den kan være veldig ustabil en stund
 
Kos dere masse i sengen!![:D]
 
Back
Topp