Utviklingstrinn

Avocado

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Tror at frøkna mi nå går igjennom første utviklingstrinn. Hun nekter å ligge å sove alene verken i vogn eller nest, sover kortere økter, henger støtt i puppen, sutrer, gråter og klenger på oss (særlig meg). Slitsomt til tider, så gleder meg til det er over og hun finner roen igjen.
Er deres i utviklingstrinn eller har vært kanskje?

Tror at frøkna mi nå går igjennom første utviklingstrinn. Hun nekter å ligge å sove alene verken i vogn eller nest, sover kortere økter, henger støtt i puppen, sutrer, gråter og klenger på oss (særlig meg). Slitsomt til tider, så gleder meg til det er over og hun finner roen igjen.
Er deres i utviklingstrinn eller har vært kanskje?
Varte i 3-4 dager her[emoji85][emoji26] Slitsomt når det sto på og det høres ut som om det er utviklingstrinn på gang hos dere ja

Varte i 3-4 dager her[emoji85][emoji26] Slitsomt når det sto på og det høres ut som om det er utviklingstrinn på gang hos dere ja

Dag 2 her nå... Snuppa sover ENDELIG etter mange forsøk i dag, på fanget med puppen i munn :p

Dag 2 her nå... Snuppa sover ENDELIG etter mange forsøk i dag, på fanget med puppen i munn :p
[emoji23][emoji23] husker hvordan det var ja[emoji28] Heldigvis varer det ikke så lenge[emoji16][emoji6]

[emoji23][emoji23] husker hvordan det var ja[emoji28] Heldigvis varer det ikke så lenge[emoji16][emoji6]

Maks en uke i følge appen min, men håper 3-4 dager er maks :)

Var nok igjennom en runde for litt siden. Kom samtidig med at hun fikk andre dose av Hepatitt B vaksinen så jeg var litt usikker på om det var utviklingstrinn eller vaksinen. En liten kombinasjon tror jeg, varte hvertfall noen dager og hun var solstråle etterpå til tross for forkjølelse. I følge oversikten så nærmer vi oss trin to nå, og det er nye vaksiner neste uke så det blir spennende å se. Sammenfaller også med at mannen reiser på første Norgestur, jippi... Har forberedt storesøstrene og tror nok det blir litt mer take out enn vanlig

Har hatt og varte i 3 dager...tøft når det står på men de er jo så våkne og nysgjerrige etterpå:-)
Min var akkurat som du beskriver, var da alene med 2 barn så bæresele og vogn var redningen!!

Trur vi var gjennom verste kneika i går... følte eg sat ute med puppen heile dagen og ikkje snakk om å skulle sove verken i vogn, sofa eller vugge på heile dagen. Fikk han knappast til å sove. Og på kvelden grein han utrøstelig et par timar. Samt at vi Amma oftare enn 1 gong pr time i natt, så ein god kombinasjon av utviklingstrinn og økedøgn?
(Han tulla søndag også men ikkje så ille som i går).
I dag har han vore mykje meir tilfreds og sove betre, vel og merke oppå meg litt )

Hvilken app bruker du? Har testet ut et par, men er ikke helt fan av noen av de.

Jeg bruker Preglife og Gravid og barn. Preglife beskriver utviklingstrinnene svært godt og har fin grafikk for å følge vekt og mål. Gravid og barn var jeg mer fornøyd med i svangerskapet enn jeg er nå...

Hvilken app bruker du? Har testet ut et par, men er ikke helt fan av noen av de.
Jeg har «the Wonder weeks», den er jeg veldig fornøyd med! Koster 33kr eller noe i AppStore. Den er på engelsk da, men det synes jeg ikke gjør noe :)

Og der var nok vi inne i det samme. Sover bare små dupper alene, men skal helst ligge på meg, da kan hun sove litt lengre. Og er hun våken så er hun misfornøyd med mindre hun bæres og bysses.

Og der var nok vi inne i det samme. Sover bare små dupper alene, men skal helst ligge på meg, da kan hun sove litt lengre. Og er hun våken så er hun misfornøyd med mindre hun bæres og bysses.

Samme her! Min er jo 3mnd i morgen, men ligger ca 6 uker bak i utvikling så jeg er ganske sikker på at han er der nå. Men her skjer det mye for tiden altså. Begynt å prate mye og får smil innimellom <3

I følge appen er vi inni andre utviklingstrinn, men foreløpig ingenting negativt ved det ihvertfall [emoji4] vil som vanlig ikke ligge alene på dagtid (verken når hun er våken eller sover bortsettfra i vogn/bilstol i fart), men på natten har hun no lagt fint i bedside crib og har til og med sovnet uten mye byssing. [emoji4]

Samme her! Min er jo 3mnd i morgen, men ligger ca 6 uker bak i utvikling så jeg er ganske sikker på at han er der nå. Men her skjer det mye for tiden altså. Begynt å prate mye og får smil innimellom <3
Så koselig med prat og smil[emoji7]

Verste kneika var nok ikkje over... I går reiste sambo på første jobb overnatting og eg var heime aleine med dei to minste for første gong.
Minsten ville ikkje sove på kvelden og vi puppa heile tida, våkna med engong eg tok han vekk. Prøvde å legge oss i ti tida men han roa seg ikkje før kl 03.00.. Så i dag har vi vore trøtte!
(Heldigvis sov frøkna til 08.00 vertfall)

Og no har han holdt på ei stund i kveld også.
Så no lurer jo eg på om dette er noko anna? Måtte intensiv byssing/vugging til før eg endeleg fekk han til å sovne, ligg oppå brystet mitt og eg tør ikkje flytte på meg! Slik blir vi forhåpentligvis liggande ei stund....

Back
Topp