Utviklingssprang

Hun har vært skikkelig klengete her i dag. Vil bare ligge i armene mine og kose, og plutselig kan hun begynne å gråte.
Greit når man har en forklaring på det da:)

http://www.babyverden.no/Baby/Oppdragelse/Dette-er-babyens-10-vanskeligste-perioder/

Frøkna her har de siste par dagene vært litt mer sutrete og mer våken. Sover kortere av gangen på dagtid osv.
Lurer på om det kanskje kan være det første utviklingsspranget jeg merker?
Noen fler som har merket dette?

Glad for at du la ut den lenken og for at jeg leste den, hvis ikke hadde jeg ikke skjønt noenting :P han gråter en del fra før, men de to siste dagene vært som du beskrev steg 1. Gråten er annerledes og han vil ha masse nærhet.

I går hadde prinsen en sånn dag ... 4 uker og 3 dager nå ... Ville bare rive av meg selv håret når han skrek og skrek og skrek :P eneste som hjalp sånn halvveis var å gå rundt og busse :P han pleier aldri å være sånn ... Lyder som kommer fra han er normalt sett "klagelyder/stresser", men nå var det hyl og hørtes ut som om jeg torturerte han :P

Glad for at du la ut den lenken og for at jeg leste den, hvis ikke hadde jeg ikke skjønt noenting :P han gråter en del fra før, men de to siste dagene vært som du beskrev steg 1. Gråten er annerledes og han vil ha masse nærhet.

Sikkert en del som ikke har fått med seg. Kom plutselig på den da hun var så klengete her, at jeg hadde lest den tidlig i svangerskapet:D hihi

• Liker
Reactions: H&H
Har dere merket noe forskjell på babyene etter en slik dag?
Her la jeg merke til et par dager etter at hun smilte mer, og hun hadde tårer i øynene. Hun "prater" også litt mer og lager mer bevisste uttrykk :)

Har dere merket noe forskjell på babyene etter en slik dag?
Her la jeg merke til et par dager etter at hun smilte mer, og hun hadde tårer i øynene. Hun "prater" også litt mer og lager mer bevisste uttrykk :)

Her gikk jeg rundt i flere uker å prøvde å trøste meg med at all skrikingen og når hun nekta å sove, skyltes utviklingssprang. Men de kan umulig å var så lenge :p men ser jo og i ettertid at underveis var det nok et utviklingssprang :) stor forskjell i utviklingen. Nå smiler hun med hele seg og har gjort det en stund, prøver å småprate og hermer etter oss. Har veldig bevisste uttrykk og følger oss godt med blikket. Spennende å se hvor mye som kan endre seg bare på noen uker med disse små :)

Jeg merker de 2 uker før. Er nok fordi han ble født 2 uker på overtid. Men med økedøgn og vaksiner innimellom er det jo litt forvirrende. Merket når han plutselig ble så blid etterpå :)

Her gikk jeg rundt i flere uker å prøvde å trøste meg med at all skrikingen og når hun nekta å sove, skyltes utviklingssprang. Men de kan umulig å var så lenge :p men ser jo og i ettertid at underveis var det nok et utviklingssprang :) stor forskjell i utviklingen. Nå smiler hun med hele seg og har gjort det en stund, prøver å småprate og hermer etter oss. Har veldig bevisste uttrykk og følger oss godt med blikket. Spennende å se hvor mye som kan endre seg bare på noen uker med disse små :)

Kan kanskje være en blanding?

Er så koselig når de smiler og prater osv♡

Kan kanskje være en blanding?

Er så koselig når de smiler og prater osv♡

Tror kanskje det :)

Smelter mammahjertet når hun våkner sur og sulten, ser på meg og så smiiler stort :D

Nå er hun bikka 8 uker igår, og lurer nesten på om vi er på vei inn i et nytt sprang :S

Tror kanskje det :)

Smelter mammahjertet når hun våkner sur og sulten, ser på meg og så smiiler stort :D

Nå er hun bikka 8 uker igår, og lurer nesten på om vi er på vei inn i et nytt sprang :S

De vokser så fort:o skjer jo så mye nå det første året og:)

Kan vel stemme greit med 8 uker og nytt sprang:) moro å følge med på♡

De vokser så fort:o skjer jo så mye nå det første året og:)

Kan vel stemme greit med 8 uker og nytt sprang:) moro å følge med på♡

Det er sant :) gleder meg til dette året når det gjelder utviklingen hennes :) (bare hun kunne sluttet å tulle så ekstremt med flasken at hvert måltid er en kamp, så hadde alt annet vært en drøm :p)

så gøy å se at hun følger meg med blikket og snur hodet etter lyden av stemmen min om jeg er på andre siden av rommet eller på vei mot badet. I går er jeg sikker på at hun var nær med å rulle til rygg altså! :p vugget på magen, støttet seg på armene og forsøkte instendig å krenge mot ene siden. Endte i skriking da hun virka som hun bare ble irritert fordi hun ikke kom seg lengre :p

Vært veldig surkete, småspist og sovet veldig lite de siste dagene. Må holde henne i hendene til hun sovner og det meste tyder på utviklingssprang. De sier at med premature barn skal en følge termindato ihht alder, og ikke fødselsdato. Men her virker det som hun føler sin biologiske alder på 8 uker og ikke "bare" 4:p

Back
Topp