Utviklingssprang

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Flere som er, eller har vært gjennom utviklingssprang hos de små? Har en gutt på ca 8 uker (på onsd) som jeg mistenker er gjennom ett nå da de visst er ett slik sprang rundt 8 ukers alder. Han har litt dårligere matlyst og gråter og gråter (er nok noe overtrøtt også nå). Ingenting roer han. Sitter omtrent og hopper med han i sofaen for at han skal roe seg og da roer han seg. Helt til jeg stopper. Da begynner han igjen. Kun skikkelig hopping med han eller veldige bevegelse som roer han, nytter ikke med sjal ol.. Noen tips??

Prøvd å ha på støvsugeren eller liknende? Roer noen barn :)

Ah, kanskje det er det som har foregått her også. Hun er 6,5 uke nå, og de to siste ukene har hun vært veldig urolig på kveldene. Vi har ikke kunnet legge henne fra oss uten at hun begynner å gråte. En av oss må gå og bære henne til hun sovner, for så å lirke henne forsiktig over i babynestet, og deretter i senga vår. ( hun sover fremdeles mellom meg og samboeren i senga vår. Glad for at vi har investert i 1,80-seng) Syns det har gått litt bedre de siste dagene, og samtidig har hun hatt en utvikling i forhold til våkenhet/oppmerksomhet på dagtid. Hun smiler til oss, og har begynt å slå etter lekene på babygymen. :) Det virker også som om hun plages mindre med magen enn før. Nå kan hun ligge våken uten å klage, selv om hun ikke henger i puppen;) og i går var det kun én bæsjebleie. Før var det bæsj ved hvert eneste bleieskift...

I dag har vore heilt ekstrem! Ho har hylt so ho aldri har gjort før! :-o tvila på at detta blir ei natt me mykje søvn..

I dag har vore heilt ekstrem! Ho har hylt so ho aldri har gjort før! :-o tvila på at detta blir ei natt me mykje søvn..

Sånn har min vært døgnet rundt de to siste døgnene.. I dag sovnet hun før 12 men vil selvfølgelig kun sove på magen min.. Så nå får ikke jeg sove, typisk :p

Sånn har min vært døgnet rundt de to siste døgnene.. I dag sovnet hun før 12 men vil selvfølgelig kun sove på magen min.. Så nå får ikke jeg sove, typisk :p

.. Årh.. Hadde ho bare sovna på magen min.. :-o ho sovna sånn tidligare i dag, hadde to gode kvila på ein time elns. Men me hadde jo klart besøk, og eg kjem aldri te å få såva igjen!!!.....:o :p fyfader eg e trøtt!

.. Årh.. Hadde ho bare sovna på magen min.. :-o ho sovna sånn tidligare i dag, hadde to gode kvila på ein time elns. Men me hadde jo klart besøk, og eg kjem aldri te å få såva igjen!!!.....:o :p fyfader eg e trøtt!

Uff, føler med deg! Får håpe hun sovner snart så du og får sove litt før dagen starter igjen..

Uff, føler med deg! Får håpe hun sovner snart så du og får sove litt før dagen starter igjen..

Ditto!:) har ei oppgava eg må begynna på no snart og.. E litt stressa kjenne eg.. :-P hjelpe kje på å lesa om utviklingssprang då sikkert.. :-P
E di kubba?:p

Ditto!:) har ei oppgava eg må begynna på no snart og.. E litt stressa kjenne eg.. :-P hjelpe kje på å lesa om utviklingssprang då sikkert.. :-P
E di kubba?:p

Du er nå tøff som har både baby og skole :i tror aaaldri jeg hadde orket det :p
Ja hun sover, men tør ikke flytte hun. I går våknet hun hveer gang jeg prøvde å legge hun i sengen..

Du er nå tøff som har både baby og skole :i tror aaaldri jeg hadde orket det :p
Ja hun sover, men tør ikke flytte hun. I går våknet hun hveer gang jeg prøvde å legge hun i sengen..

Nett no om dagen føles da mest som berre beibi..;-) fekk tre tima søvn i natt,og trur kje ho sov mykje meir sjøl heller..:o sovna me ho på brystet,gubben vekka meg for å legga ho i sengo.. Eg måtte jo tenka på nakken (låg/satt i sengo).. Eg va bare gla me hadde sove litt eg.. Heh..:-P korleis enda da hos dåke?:)

Nett no om dagen føles da mest som berre beibi..;-) fekk tre tima søvn i natt,og trur kje ho sov mykje meir sjøl heller..:o sovna me ho på brystet,gubben vekka meg for å legga ho i sengo.. Eg måtte jo tenka på nakken (låg/satt i sengo).. Eg va bare gla me hadde sove litt eg.. Heh..:-P korleis enda da hos dåke?:)

Ikke alltid lett å finne den beste stillingen med baby oppå deg nei :p ble litt søvn på oss begge til slutt, også vi har tatt igjen litt søvn på sofaen i dag :D

Ikke alltid lett å finne den beste stillingen med baby oppå deg nei :p ble litt søvn på oss begge til slutt, også vi har tatt igjen litt søvn på sofaen i dag :D

Godt da då!:) eg har lagd meg ein slagplan om natto no om da blir likt som i natt.. Då blir da sofa på meg og kneipen! :) då kan me sova litt sammen der..:-P :-)

Godt da då!:) eg har lagd meg ein slagplan om natto no om da blir likt som i natt.. Då blir da sofa på meg og kneipen! :) då kan me sova litt sammen der..:-P :-)

Det gjør vi og på litt turbulente netter. Da får pappaen ha sengen for seg selv mens vi camper på sofaen :P

Det gjør vi og på litt turbulente netter. Da får pappaen ha sengen for seg selv mens vi camper på sofaen :P

Lurt da:) Trur gubben her i hus hadde satt pris på da vertfall!:p eg e ofta so gørrtrøtt at eg ikkje kjem på sånne lure idéar på natto.. Heh.. Godt å ha ein plan på da!;)

Etter fire dager med nesten null søvn på dagtid å en våkenatt virker det som hun har roet seg ned nå, har sovet over en time i vugga, å i natt har vi sovet åtte timer, bare avbrutt med en halvtime amming:)
Så vil tro det er ett utviklingssprang:)
6 uker i dag:)

Mor føler seg uthvilt:D

Back
Topp