Utviklingsprang nr. 3!

BilFrue

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sensommerskattene 2023
Vi er midt inne i utviklingsprang nr. 3, og det mest krevende hittil synes jeg!

Noen andre som er der? Vært der?

Mye grining, sutring, sutting på fingre, kroppskontakt og latter om hverandre. Ikke å bli klok på akkurat nå! Håper vi snart er ferdige!

Tar på nattesøvnen og mammahjertet ❤️

Vi er på nr 2, og det har vært helt forferdelig :( Gruer meg til nr 3...

Anbefaler boken "se, jeg vokser". Meget utfyllende om utviklingssprangene og hvordan møte dem :) morsomt å følge med på utviklinga når man vet hva som skal skje i de forskjellige sprangene :)

Vi er på nr 2, og det har vært helt forferdelig :( Gruer meg til nr 3...

Dette har vært den desidert heftigste!! Herremin, gir seg jo aldri! I dag har det eskalert no sinnsykt!

De andre har gått fort over. Men denne er på sin 5. Dag...

Anbefaler boken "se, jeg vokser". Meget utfyllende om utviklingssprangene og hvordan møte dem :) morsomt å følge med på utviklinga når man vet hva som skal skje i de forskjellige sprangene :)

Takk! Er den i nettutgave?
Har heldigvis de appene, ellers hadde jeg blitt helt sjokkert!

Takk for tips! Interessant app. Iht den så skulle lille være inne i 3. Kan se tegnene, men hun griner ikke mer enn før. Gir veldig uttrykk for noe hun ikke liker, men gliser mesteparten av dagen:)

Aldri hatt gråtebaby, minimalt med gråting. Men de siste dagene har hun vært utrøstelig til tider. Mest på kvelden da hun er sliten. Så ett lys i sta, og hikstet i ti minutter fordi hun var litt overtrøtt! Merker at hun registrerer så mye mer enn før.

Måtte inn på helt mørkt rom, ha henne hud mot hud ved hjertet for å få henne til å sovne i sta. :-O

Hvordan merker dere sprangene? :-) Ifølge appen er vi midt i sprang 2, og vesla lar seg ikke trøste med pupp i dag... Første gang det har skjedd

Aldri hatt gråtebaby, minimalt med gråting. Men de siste dagene har hun vært utrøstelig til tider. Mest på kvelden da hun er sliten. Så ett lys i sta, og hikstet i ti minutter fordi hun var litt overtrøtt! Merker at hun registrerer så mye mer enn før.

Måtte inn på helt mørkt rom, ha henne hud mot hud ved hjertet for å få henne til å sovne i sta. :-O
Hm...her ble det plutselig vanskelig å få henne til å sovne på stuen som hun pleide. Så, for to dager siden begynte jeg å legge henne klokken 19 på soverommet og det har fungert veldig bra. Vi ammer liggende og enten sovner hun til brystet eller så sovner hun i sengen sin. Har sovet 3, 6-7 og 3 timers intervaller fra 19 til neste morgen.

Merker det er skjedd noe her også! Sover heldigvis hele natten fremdeles, men er brelete og lei seg mye på dagen. Vil kun bli båret inntil meg, nekter å la noen andre holde henne. Hun som før har elsket å betrakte fra vippestolen hylskriker om jeg putter henne oppi. Må ha øyenkontakten med meg hele tiden. Husker ikke at de andre var slik, men det er sikkert bare meg som har glemt det☺️

Hun er skikkelig mammadalt og det er bare jeg som får lov til å trøste, og noen ganger er hun så "sint" at ikke engang puppen er bra nok. Hylskriker ofte.. Har måttet bruke white noise for å i det hele tatt få henne til å spise, og vi har slitt veeldig med nattesøvn.. Ser heldigvis ut til å bedre seg nå, så skal nyte den gode tiden før sprang nr 3 :p

Merker det er skjedd noe her også! Sover heldigvis hele natten fremdeles, men er brelete og lei seg mye på dagen. Vil kun bli båret inntil meg, nekter å la noen andre holde henne. Hun som før har elsket å betrakte fra vippestolen hylskriker om jeg putter henne oppi. Må ha øyenkontakten med meg hele tiden. Husker ikke at de andre var slik, men det er sikkert bare meg som har glemt det☺️
Helt likt her!

Hun er skikkelig mammadalt og det er bare jeg som får lov til å trøste, og noen ganger er hun så "sint" at ikke engang puppen er bra nok. Hylskriker ofte.. Har måttet bruke white noise for å i det hele tatt få henne til å spise, og vi har slitt veeldig med nattesøvn.. Ser heldigvis ut til å bedre seg nå, så skal nyte den gode tiden før sprang nr 3 :p

White noise??

Hm...her ble det plutselig vanskelig å få henne til å sovne på stuen som hun pleide. Så, for to dager siden begynte jeg å legge henne klokken 19 på soverommet og det har fungert veldig bra. Vi ammer liggende og enten sovner hun til brystet eller så sovner hun i sengen sin. Har sovet 3, 6-7 og 3 timers intervaller fra 19 til neste morgen.
Nå har jeg laget "timeout" rom på soverommet (mørkeste jeg får til), der får vi ta måltider og soving.

Spiser lite og blir så distrahert i stua.

Merker hun er helt avhengig av timeout og er i strålende humør utenom det!

White noise??
Hehe ja, er sånn "stygg" sammenhengende og konstant lyd som roer henne ned. Søker på "white noise baby" på youtube og har den på ganske høyt helt til hun roer seg, så skrur jeg ned litt etter litt :p

Vi er midt inne i utviklingsprang nr. 3, og det mest krevende hittil synes jeg!

Noen andre som er der? Vært der?

Mye grining, sutring, sutting på fingre, kroppskontakt og latter om hverandre. Ikke å bli klok på akkurat nå! Håper vi snart er ferdige!

Tar på nattesøvnen og mammahjertet ❤️
Tror vi er her..veldig klengete☺begynt å le. Har ledd 3 ganger og jeg smelter jo.❤ sover dårligere på dagen. Griper etter lekene i babygymmen. ☺griner når jeg ligger han ned☺

Back
Topp