Utviklingsfasene

Skvirevippen

Forumet er livet
Marsboerne 20 18
Hvordan takler babyen dem?
Hvordan takler du dem?
Hvordan merker dere det på baby?

Her er han inne i en ny fase, heldigvis skal denne være litt kortere enn den forrige.
Denne fasen startet likt som den forrige, eller jeg merket det likt som den forrige.
Han er nå 11,5 uker og akkurat som sist gikk han fra å være helt ok, til å begynne å hylskrike på et sekund. Denne gangen begynte han å småsutre i søvne og på 5 sekunder var det totalt krise. Trodde det kanskje var noe mareritt helt til jeg begynte å tenke etter symptomene.
Hatt en anelse om at noe driver å skjer da han, som sist spiser mindre men hyppigere måltider, vært veldig mammakjær, begynt å interessere seg for leker og ta etter de og ikke villet gi meg noe særlig morgenglis slik han pleier da vi legger oss i senga på morgenen selv om han er mett og har ny bleie. pluss at jeg visste at det skulle komme en fase snart.
Han vil også helst ligge inntil meg eller oppå meg, og gjemme ansiktet i halsen min.

Sitter nå å ser over de forskjellige fasene, og kjenner jeg begynner å grue meg veldig til den som kan være over flere uker!
https://www.babyverden.no/baby/dette-er-babyens-10-vanskeligste-perioder/
 
Min tass er 9 uker og hadde utviklingsfase/krise når han var 5 uker. Da var det 3 dager/kvelder der han gråt, ynket seg, våknet og måtte være limt på meg. Trilla tur for å få han til å roe seg, men i det vogna stoppa ble det katastrofe gråt. Det samme om jeg brukte et sekund lengre på å finne frem puppen:nailbiting:

Men ingen tegn til nå ny fase ennå selvom det skal være en rundt denne alderen også . Vi fløy 15 mai og 21 mai og han bar smilte og var glad han. I dag gråt han plutselig når han lå ved babygymmen, men med en gang jeg kom var han solstråle igjen:)så tolket det som at han ville ha oppmerksomhet bare.
 
Back
Topp