Utvikling

Mammago

Flørter med forumet
Lurte bare på hvordan de små hos dere er? Gutten min holder hode oppe med hende sine og ruller fra mage til rygg :) Han sover ikke veldig godt I sengen sin, men sover godt når han er I sengen med meg(synes det er litt skummelt):o han er 9 uker. Han smiler ikke så mye eller har så mye blikkkontakt, men han åler seg mye når han ligger på magen:)
-Har noen begynt å rulle?
- Hvor lenge sover de om natten ( hvor mange ganger ammer du iløpet av natten)?
- Smiler de eller ler?
- Sover de I sengen med deg?
- Har du faste rutiner på legging? Kl?

Lurte bare på hvordan de små hos dere er? Gutten min holder hode oppe med hende sine og ruller fra mage til rygg :) Han sover ikke veldig godt I sengen sin, men sover godt når han er I sengen med meg(synes det er litt skummelt):o han er 9 uker. Han smiler ikke så mye eller har så mye blikkkontakt, men han åler seg mye når han ligger på magen:)
- Smiler de eller ler?

Han ruller ikke enda bevisst, han haaaater ligge på magen.. Så blir mer knåling og tilfeldig komme seg rundt.
- han sovner rundt 21 på kvelden og sover da til 07, med amming annenhver time i mellom. Men sover ingenting på dagtid mellom 07-21.
Så rutinen har egentlig bare blitt naturlig . Sover sammen med meg :)

Min er 5 uker.. Smiler som bare det :) ikke så glad i å ligge på magen, så det har det blitt litt for lite av.. Han sover for det meste i egen seng rett ved siden av meg, men har og sovet noen netter i vår seng.. Har ikke noe rutiner på legging enda.. :)

Jenta mi er 8 uker i dag. Hun smiler som bare det og "prater" mye. Syns det er helt ok å ligge på magen, men er ikke favorittposisjonen akkurat. Holder hodet selv litt.
Hun legger seg 2230 og sover til mellom 0300 og 0430. Spiser og sover igjen til 07 ca. Når hun legger seg for kvelden er hun våken, sovner ikke med puppen altså. Legger henne i sengen, sier "nå er det natta, sov godt lille venn, mamma er glad i deg". Hun får smokken og sovner etter et min eller to. Vi har veldig tydelige kveldsrutiner, slik at hun vet hva som skjer og kjenner seg trygg.

Ruller ikke enda, men åler seg litt bakover når hun ligger på rygg. :)

Sover i sin egen seng ved fotenden vår :) på dagtid sover hun fra 9-12 ca, og så to lurer på 1,5-2 timer hver etter det. Er våken fra rundt 20 til hun legger seg.

Last edited:
Lillemor er ikke glad i å ligge på magen. Prøver å trene nakke og rygg flere ganger om dagen.
Hun smiler og ler og pludrer i vei ;-)

Hun legger seg om kveldene mellom 20-21.00. Sover i seng med nest ved siden av sengen vår.sover til 08-09 om morgenen. Mat ca 03-04 på natta.

På dagtid har hun dager hun nesten ikke sover. Tilsammen 1,5time fra 08-09 om morgenen til hun legger seg om kvelden. Noen dager kan hun sover litt mer. Er som regel fornøyd, men skriker og er misfornøyd på sein ettermiddag tidlig kveld. Dette tror jeg hun er for hun er overtrøtt.

Koser oss veldig, men synes dette med søvn er vanskelig.føler jeg bruker hele dagen på å få henne til å sove. Redd hun får for lite søvn, samtidig som jeg tenker hun kanskje ikke trenger mer søvn og skulle brukt all den tiden som jeg prøver på å få henne til å sove til å gjøre andre ting med henne ;-)

- Smiler de eller ler?

Min er 6 uker gammel:)

Hun smiler, ler og prater masse♡ har hatt øyekontakt siden hun var 2 uker ca og hun er flink til å herme:D hihi
Trener litt på magen men hun blir litt frustrert av å ikke komme seg noe sted virker det som. Men har blitt kjempeflink til å holde hodet da:)
Hun har sovnet alt fra 20-23 for natta, så jeg har begynt å ta på pysjen mellom 19 og 20 så skal hun gjerne henge i puppen i en god stund før hun sovner. Da sover hun gjerne til rundt 3 før amming, også sover hun 3-4 timer til etter det:)

Hun sover i babynestet i bedside criben:)

Så gøy å lese om alle sammen. Har tenkt å legge inn en legge rutine som jeg ser fungerer på mange her, det ser ut som han hater å bli lagt I sengen sin som er ved siden av vår, men bruker ca 15 min på å roe seg ned å sovne.

Han her smiler og men det er ikke så mye føler jeg, kun når han er våken og jeg snakker mye med han da klarer jeg kanskje lure frem noen smil:) men lurer kanskje på om det er derfor han er 5 uker for tidlig født? Ser ut som de fleste her smiler og ler ganske godt :) herlig :)

Har noen begynt å rulle?
- Smiler de eller ler?

Min er 9 uker

- Han ruller ikke
- Han smiler
- Har bedside crib som han ligger i om natta, men sovner ofte ved puppen når han ammer
- jeg gjør han klar til natta med pysj i 21 tiden og evt. Dusjing, så legger jeg han rundt 22, da skal han ofte ha mat rundt midnatt, så i 3 tiden, 5 tiden og 7 :). Men dette kan være så forskjellig :)

Frøkna mi blir 7 uker på tirsdag :) rulle gjør hun ikke ennå. Ligge på magen er helt okei en liten stund :P selv om hun setter mere pris på å ligge oppå brystet mitt :)
Ellers smiler hun og lager masse morsome lyder :)
Hun våkner 1-2 ganger om natten :) kommer også ann på når vi legger henne. Eks hvis hun sovner ved 22 tiden kan hun våkne en gang ved 2 tiden og sover gjerne helt til 6/7 ish.
Siden jeg ikke ammer får hun 120 ml nan :) ikke alltid hun spiser opp alt med en gang :)

- Smiler de eller ler?

Jenta mi er snart 6 uker, hun ruller ikke men bikker seg over på siden.
Vi har ingen fast rutine på soving da hun er veldig plaget med magen, ammer 3-4 ganger ila natten.
Smiler såvidt av og til, ler ikke.
Sover i sengen med mamma og pappa.
:D

Vi begynner kveldsstellet sammen med storesøster rundt kl 18-1830. Men legges ikke i senga før kl 23-00. Hun smådupper litt i sofaen eller armene våre mellom ammingen på kvelden. Hun sover så til kl 04, får pupp og sover videre til en gang mellom kl 6-9. Så vi har ikke faste rutiner enda, med unntak av kveldsstellet. Hun sover både i bedsidecriben (da må hun legges der sovende i babynestet) og i vår seng.

Hun ruller begge veier, flere ganger til dagen og har gjort dette i mange uker allerede (hun er 2 mnd i dag). Men jeg har hørt at det ikke er bevisst enda, fordi ryggen er visstnok ikke sterk nok til å styre rullinga. Men synes uansett at det virker bevisst, fordi hun ruller mage til rygg hele tiden, fordi hun liker ikke å ligge på magen. Hun holder hodet sitt bra oppe, noen ganger støtter hun med armene.
Hun er utrolig smilende og har den herligste latteren. Babler mye og hermer både etter ansiktsuttrykk og babling. Blikkontakt fikk vi veldig tidlig med henne.
Hun har funnet armene sine og det er utrolig morsomt å se på. Slår seg en del i ansiktet fordi hun ikke har helt kontroll på dem :D

Her er lillegutt 5 uker

Han smiler masse når vi prater til han, og er begynt å prøve å få ut lyd tilbake:-) blir ivrig med både armer og bein når han prøver. Holder blikket fast,øyenkontakt.

Ellers er han sterk i nakken men liker ikke ligge på magen så lenge av gangen.

Litt uregelmessig soving på dagtid, har strevd masse med luft i magen, men er begynt hos kiropraktor, så han har sover bra i 2 dager nå.

På natten sover han i vår seng, og sover godt, er våken for mat 1-2 ganger. Ingen rutiner på leggetid enda.

Koselig tråd :) Mini er nå 9 uker.

Han ruller ikke, bare fra rygg til side og tilbake. Han er likevel veldig sterk i både nakke og rygg, løfter hodet og delvis bryst (med armene som støtter) når han ligger på magen. Sparker noe voldsomt med beina, så det virker som han vil opp og krabbe med én gang :P

Han sover som regel veldig godt om natta. Tar på han pysj og vasker han i 19-20 tiden. Han hater å bade om kvelden, så vi må bade han på dagtid. Veldig sulten og sovner rundt 21. Hvis han ikke har sovnet da legger vi han opp uansett rundt da. Han sover i egen seng på vårt rom. Amming 1-2 ganger, og våkner igjen i 8-tiden. Amming rundt kl 4, eller 2 og 6. Varierer fortsatt en del.

Så heldige er vi på natta, men dagtid er ikke bra! Har kolikk så vi gleder oss til å nå 3 mnd snart!

Han smiler og ler uten latter enda. Men lager masse fornøyde lyder og prater i ett sett :) Ja og han har nå mistet griperefleksen og oppdaget hendene sine. Det skjedde på dagen 8 uker.

Back
Topp