Utvikling

Mamma til en skatt

Gift med forumet
It's gonna be May 2019
Minien her blir 1 år om to uker, men han åler seg fortsatt bare på gulvet, andre som har barn som er trege i utviklingen?

Det er igrunn ingen fasit her:-) mi tok sine første skikkelige steg uten støtte et par dager før hun fylte 2 år. Men noen av de andre barna i barselgruppa tok ikke sine første steg før de nærmet seg 1,5 år.

Han reiser seg ikke og setter seg heller ikke opp. Vett ikke hva som er normalt, derfor litt bekymrer... Men må vel ta det opp på 1 års kontrollen.

min var også veldig sen, men er det enda også.. han er 4 og har en utvikling på ca 2årings nivå (etter testing på hab.team) men det er ingen som vet hvorfor han er slik..

min var også veldig sen, men er det enda også.. han er 4 og har en utvikling på ca 2årings nivå (etter testing på hab.team) men det er ingen som vet hvorfor han er slik..

Så merkelig... Men di gjør vel ingenting med det før de er 2 i tilfelle?!? For alt er vel normalt frem til 2 år

han er 4.. så det er 2 år siden han skulle ha vært innenfor normalen igjen.. men her følges han bare opp på hab.team og fysio... men skal ta opp det med utredning nå på neste annsvarsgruppemøte.. for nå syns jeg vi har venta og "sett det ann" lenge nokk..

Tantebarnet mitt er 13 mnd nå... Ho har akkurat begynt å reise seg opp etter bordet:) Tror ikke du trenger å stresse før barnet nærmer seg 2 og "henger litt etter"...
Sønnen min krabba aldri, han aka på rumpa til han var 16 mnd da reiste han seg plutselig opp og løp hehe:P

Her gikk ikke eldste før hun var 17 mnd. Noen er rett og slett bare treige.

Tantebarnet mitt er 13 mnd nå... Ho har akkurat begynt å reise seg opp etter bordet:) Tror ikke du trenger å stresse før barnet nærmer seg 2 og "henger litt etter"...
Sønnen min krabba aldri, han aka på rumpa til han var 16 mnd da reiste han seg plutselig opp og løp hehe:p

Godt at han her ikke er den eneste, tror og at det bare plutselig skje at han reiser seg og begynner og gå. For han er veldig sterk i beina:) når vi holder han og han får kjenne fotfeste i gulvet.

Han reiser seg ikke og setter seg heller ikke opp. Vett ikke hva som er normalt, derfor litt bekymrer... Men må vel ta det opp på 1 års kontrollen.
Ikke oppe i krabbestilling engang? Hva med rulling? Hvordan er hun i kroppen når hun sitter på fanget eller i feks tripptrappstol?

Ikke oppe i krabbestilling engang? Hva med rulling? Hvordan er hun i kroppen når hun sitter på fanget eller i feks tripptrappstol?
Joda, rulling har han gjort i flere mnd. Kommer seg jo overalt med ålinga si, er bare det at han ikke reiser seg opp.eller setter seg opp selv. Men setter jeg han på gulvet så kommer han seg ned selv. Sitter veldig greit i tripptrapp stol:)

Joda, rulling har han gjort i flere mnd. Kommer seg jo overalt med ålinga si, er bare det at han ikke reiser seg opp.eller setter seg opp selv. Men setter jeg han på gulvet så kommer han seg ned selv. Sitter veldig greit i tripptrapp stol:)
Vanskelig å si uten å se hvordan han beveger seg, men hvis han virker normalt sterk i kroppen og bevegelsene er flytende, gjevne, kontrollerte og naturlige, og han ikke er stiv/isolerer noen deler av kroppen, så er det nok greit. Han har vel ikke behov for å reise seg opp. Men det er jo like greit å sjekke opp på ettårskontrollen. Hvis jeg ikke husker feil så er det legesjekk i tillegg da.

Jenta her tok seg god tid og gikk ikke før hun var nærmere 1 1/2 år :)hun kom seg fint frem på andre måter :)

Mi jente låg på ryggen på gulvet helt i ro til hun var 10 mnd. Etter det eksploderte det, hun lærte krype, gå, snakke litt mer osv frem til 1 års dagen :) så slikt er det ikke fasit på. Henger de litt etter er min erfaring at de henter seg inn før eller siden:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp