utvikling på barnet

slanker

Glad i forumet
Er det noen barn som ikke er begynnt å reise, som enda er på gulvet i åler eller kryper?
Mi er så sein, hun bare åler seg og er ikke så så villig å prøv å sette seg opp etter kryp på alle fire.

Tru om det er noe jeg burda å bekymre meg for?

Hvis jeg setter henne på gulvet, da sitter hun der, men hun veit ikke helt hva hun skal gjør vidre.

Hjelp.

Jenta mi er straks 11mnd, og på torsdag lærte hun seg å sette seg opp selv. Kan tro mor var stolt! ;)

Hun kan hverken krabbe eller stå. Bare åler og drar seg rundt til dit hu vil. Har så vidt begynt å sette seg på kne, men faller sammen med en gang igjen. Det er forresten bare to uker siden hun lærte seg å dra seg rundt med henda sine ;)

Jeg har vært superbekymret fordi hun har vist NULL vilje eller ønske til å komme seg rundt eller reise seg. Hun har ikke stått på bena sine engang.. Når vi løfter henne opp så står bena rett ut, de retter seg ikke ut og vil ikke sette de i bakken.

Men vi vet at hun kan bruke dem, hun har bare ikke funnet ut hvordan ;)  Har spurt og gravd på helsestasjonen, men de sa at jeg ikke skulle bekymre meg før hun var 1,5år. Først da skulle de sjekke om noe var galt og hun fortsatt ikke gikk på bena :)

min er akkurat lik! han bare drar seg fram med henna, og thats it.. :) kommer vell etterhvert:)

Du trenger nok ikke å bekymre deg. Det er nok de barna som er kommet lengst i utviklingen du hører mest om Vil tro du får en del svar i denne tråden om flere som er "treige". Jeg velger heller å si at de andre er raskeemoticon  Det er faktisk ikke gjennomsnitt å gå når de er 1 år, de fleste er over 1 år, selv var jeg 18 måneder før jeg gikk og jeg er da både frisk og flink nå hehe...
Her er Rasmus over 11 måneder og åler seg bare han og, men jeg stresser ikke, alle barn er forskjellige. Noen har det travelt, andre er mer bedagelig annlagt, det er vi voksne og det.

Sønnen vår har vært av den bedagelige typen, med press på vært. For to uker siden satt han seg opp, kom seg opp i knestående, fikk en tann, "gå-refleksen" kom, og han reiste seg opp etter puffen. Alt dette skjedde på en uke. Det virker som han har lagra alt og plutselig bestemte seg for at "NÅ! Nåå skal jeg.."
Kanskje ungen din er sånn også? Noen unger er så nysgjerrige at de ikke har tid til å vente med noe som helst, mens andre har god tid.
Det er de barna som omtrent ikke sier et ord før de er 2 år, men som prater flytende når de først begynner å prate.

Vi ble henvist av helsesøster til fysio på helsestajonen. Der vi går sjekker de barna når de ikke krabber innen 10 mnd. Fysio var fornøyd med hvordan minis bevegde seg og sa at det var noen som hoppa over hele krabbinga. Vi fikk noen tips og råd for hvordan vi kan øve balansen hans og motivasjon til krabbing. Det går jo ann å høre med de om du kan få en time?

Idag har vi vært å kjøpt sko. Han sier "gåh, gåh, gåh" dagen lang og han vil slettes ikke sitte i vogna lenger. Rart hvordan han har forandret seg på så kort tid. <3 Lille babyen min har blitt stor gutt. <3

Skulle ønske prinsen min var litt "treg" i utviklingen:( han her ikke tid å kose noe mer :(

han begynte å gå når han ble 9mnd og nå løper han rundt som en gærning:-O

Cilen skrev:
Sønnen vår har vært av den bedagelige typen, med press på vært. For to uker siden satt han seg opp, kom seg opp i knestående, fikk en tann, "gå-refleksen" kom, og han reiste seg opp etter puffen. Alt dette skjedde på en uke. Det virker som han har lagra alt og plutselig bestemte seg for at "NÅ! Nåå skal jeg.."
Kanskje ungen din er sånn også? Noen unger er så nysgjerrige at de ikke har tid til å vente med noe som helst, mens andre har god tid.
Det er de barna som omtrent ikke sier et ord før de er 2 år, men som prater flytende når de først begynner å prate.

Vi ble henvist av helsesøster til fysio på helsestajonen. Der vi går sjekker de barna når de ikke krabber innen 10 mnd. Fysio var fornøyd med hvordan minis bevegde seg og sa at det var noen som hoppa over hele krabbinga. Vi fikk noen tips og råd for hvordan vi kan øve balansen hans og motivasjon til krabbing. Det går jo ann å høre med de om du kan få en time?

Idag har vi vært å kjøpt sko. Han sier "gåh, gåh, gåh" dagen lang og han vil slettes ikke sitte i vogna lenger. Rart hvordan han har forandret seg på så kort tid. <3 Lille babyen min har blitt stor gutt. <3

Det er så utrolig stor forskjell så ikke noe å bekymre seg for enda.

Ang snakking så har jeg opplevd å hatt en jente i bhg på 1,5 /2 år som lå i sengen når hun skulle hvile og nynnet alle barnesangene hun kunne.... så var det juleferie- og etterpå, da hun koom tilbake så hadde hun knekt "koden". Da kunne hun ALLE sangene helt rent! 

Her har vi det heller ikke travelt. Før ferien kunne han kun å åle seg frem. Mens i ferien har han lært seg og krabbe og å sette seg opp selv. Men han har ikke kommet så langt at han reiser seg opp. Jeg synes ikke du skal være bekymret. Barna er så ulike i utviklingen. Selv gikk jeg ikke før jeg var over 15 mnd.

min har d litt for travelt, tok sine 2 første skritt 8 mnd gammel og gikk når han va 9 mnd gammel...han springe nå :P baby ka e d ? har isje hatt en baby siden han begynte å snu seg når han va 3 mnd gammel

her har det gått fort syns eg, men treigere enn søstera (men sammenligner ikkje altså:))
noen ting kom tidlig, mens andre ting har han hatt bedre tid med.
han kryper, reiser seg opp og går rundt møbler, men litt skummelt å slippe seg enda..
Adrian er over 1 år no, og slett ikkje treig med å lære å gå, det kommer nok. det er så stor forskjell fra barn til barn. men dei som er dei "treigeste" når dei finner ut av ting er dei som lærer alt kjappest:)

vanessa var tidlig med ALT.. ho snakket reint som 2 åring, gikk når ho var 10 mnd, da hadde ho og lært seg 10 ord. 

Back
Topp