Trenger råd/deres erfaringer. Mini på snart 14 måneder har aldri sovet så dårlig på natt som han gjør nå. Tidligere sov han lengre i strekk, etterhvert kunne kan sove noen timer i strekk fra han sovna til første oppvåkning (4-4,5t) og våkna deretter hver 2,5t resten av natten. Det var som om han var innstilt på dette. Dette varte i maaaange måneder. Tungt, men har holdt ut. Prøvde oss på en slags nattavvenning før fylte 12 måneder uten å lykkes. Tenkte at han trengte mere mat på dagtid, så vi la det på hylla etter ei uke. Etter utviklingstrinn osv rundt 13 måneders alder sov han lengre i strekk igjen til første oppvåkning og våkna deretter hver 3,5 time. Men nå kan han sove kanskje 3 timer til første oppvåkning og deretter går det alt fra 2,5 timer til nede på 1 time. Jeg holder på å bli sprø.
Er dette utvikling/søvregresjon, eller bør vi forsøke nattavvenning igjen? Vi samsov frem til ca 9 måneder, men etter dette ble det bare tull. Sover i egen seng på eget rom, men jeg ligger også på samme rom da jeg ikke orker å springe frem og tilbake. Er ikke klar for en dupp da han blir fullstendig overtrøtt. Sover ca 2 timer fordelt på to dupper. Skal begynne i barnehage i høst.
Er dette utvikling/søvregresjon, eller bør vi forsøke nattavvenning igjen? Vi samsov frem til ca 9 måneder, men etter dette ble det bare tull. Sover i egen seng på eget rom, men jeg ligger også på samme rom da jeg ikke orker å springe frem og tilbake. Er ikke klar for en dupp da han blir fullstendig overtrøtt. Sover ca 2 timer fordelt på to dupper. Skal begynne i barnehage i høst.