utvidet nyre bekken??

fillifjonka

Glad i forumet
Var på ultralyd i dag.
og fikk da beskjed om at baby gutten inni der har utvider nyre bekken?[&o]
på begge sider, og en god del og.
Legen klarte ikke helt å få frem hva dette innebærer og hva som evt konsekvenser dette kan ha.
Noen her inne som har noen erfaringer???

Tassen min hadde også det på slutten av svangerskapet. Måtte på røntgen etter fødsel, men da var det gått tilbake til normalen. Visstnok skjedde det ganske ofte.
Husker ikke hva de sa om hva det betydde, men gir et dytt i tilfelle noen andre vet det.

ahh tusen takk begge to..lettet mamma hjertet en del og lese det der ja..

takk takk takk[:D][:D][:D]

ORIGINAL: *Mamma87*

De oppdaget at eldste hadde et utvidet nyrebekken på ul. Informasjonen jeg da fikk var at hun kan være ekstra utsatt for UVI.(urinveis infeksjon) dette ble fulgt godt opp. Hun måtte gå på forebyggende en periode etter at hun ble født. Det er også blitt tatt en rekke ul undersøkelser.

Men nå er den saken avsluttet da nyrebekkenet har lukket seg til normalen og fungerer som det skal![:)]

Lykke til!

Ja han mumlet noe om dette i farten han legen.
etter måten han baggateliserte det på sa meg at det ikke var spesielt farlig.
men blir jo skeptisk så lenge ikke alt er 100% på ultralyd
Tusen takk for godt svar[:D]

ORIGINAL: fillifjonka

De oppdaget at eldste hadde et utvidet nyrebekken på ul. Informasjonen jeg da fikk var at hun kan være ekstra utsatt for UVI.(urinveis infeksjon) dette ble fulgt godt opp. Hun måtte gå på forebyggende en periode etter at hun ble født. Det er også blitt tatt en rekke ul undersøkelser.

Men nå er den saken avsluttet da nyrebekkenet har lukket seg til normalen og fungerer som det skal![:)]

Lykke til!

Ja han mumlet noe om dette i farten han legen.
etter måten han baggateliserte det på sa meg at det ikke var spesielt farlig.
men blir jo skeptisk så lenge ikke alt er 100% på ultralyd
Tusen takk for godt svar[:D]

Ja, skjønner at du er skeptisk! Var det selv også[;)]
Men det er ikke noe som er livsfarlig, heldigvis!
Godt de kan se slikt på ul, og følge det skikkelig opp!

Vi har hatt mye UVI i familien. Mamma hadde det, og jeg var plaget med det kronisk en periode. Etter at jeg fikk barn har jeg aldri fått det igjen.[:)]
Jeg har jo mange ganger lurt på om det har vært en sammenheng der..
Godt hvis våre kjære små slipper å gjennomgå UVI helvete..

Ja jeg er heldigvis ikke kjent med det. [&:]
aldri hatt det ettersom jeg vet hvertfall.[:)]

Ja det er jo godt det ikke er verre enn det, det går hvertfall ann å fikse om det ikke skulle fikse
seg av seg selv da[:)].og godt man er forberedt på det og legen obs på det ved evt sykdom senere.

Ja man vil jo ikke at de søte små skal ha det vondt hvertfall.
Og kan man forhindre det eller forebygge så JA!!

Back
Topp