Utvidelse av bhg plass

- Mamma til to prinser og lille spira-

Gift med forumet
Augustlykke 2015
Nå går sønnen min i bhg 3 dager i uka, pga at jeg har fri to dager i uka og kan ha ham hjemme [;)] Men vi venter jo en til i april, og vil at han skal gå 100% og heller levere ham litt senere og hente ham tidligere [;)] Ser for meg at det blir travelt med en nyfødt og en på 20mnd hjemme hele dagene... Men samtidig synes jeg det er dårlig gjort å plassere ham i bhg når jeg er hjemme med babyen [8|] Han stortrives i bhg, så det er nok bare min samvittighet det går utover da...
Hva ville dere gjort?

Jeg ville helt klart ha storebror i barnehagen ja. Så kan du heller gi han litt kortere dager og fri innimellom. Så får du god tid til babyen på dagtid[:)]

ORIGINAL: oslojente1980

Jeg ville helt klart ha storebror i barnehagen ja. Så kan du heller gi han litt kortere dager og fri innimellom. Så får du god tid til babyen på dagtid[:)]

ville hatt 100 % plass. Vet ikke hvordan nettene blir, så da er det godt at det bare er deg og den lille på dagene[:)] Du står jo mer fritt til å ha han hjemme når du føler for det. Er jo mange kontroller på helsestasjonen osv, og er ikke sikkert han synes det er så spennende å være med på det, og han trives jo så godt i bhg sier du [:D]

ORIGINAL: KL82

ville hatt 100 % plass. Vet ikke hvordan nettene blir, så da er det godt at det bare er deg og den lille på dagene[:)] Du står jo mer fritt til å ha han hjemme når du føler for det. Er jo mange kontroller på helsestasjonen osv, og er ikke sikkert han synes det er så spennende å være med på det, og han trives jo så godt i bhg sier du [:D]

Sign [:)]
+ du kan jo la han få noen dager fri iblant og være hjemme med dere [:)]

Jenta mi har 100% plass og er 18 mnd-er når neste babyen kommer [:)]
Eg kommer til å ha den 100% plassen og ha hun hjemme med fridager innimellom [:)]
Syns det er litt greit å disponere plassen fritt istedenfor å bare ha noen faste få dager i uka [:)]

ORIGINAL: oslojente1980

Vi har 100% plass til Alexandra på 2 år nå, kommer til å redusere den til 80% nå når babyen kommer, sånn at hun også får bli godt kjent med babyen å sånn[:)]

Jeg har akkurat fått baby og har jenta mi på 17 mnd i bhg. Men har bare 70% plass og skulle gjort MYE for å fått fullplass til henne!!! Hun stortrives i bhg,og har det mye bedre hjemme også om hun ikke går hjemme sammen med oss hele dagen...

er barnehagen langt unna?

når jeg fikk nr to, hadde jeg fleksibel dagmamma, så kunne hente/levere når jeg måtte ønske. Leverte jeg ikke på 1 uke, så betalte jeg heller ikke for det.

Jeg husker det var deilig og få alle ut i bilen og levere noen dager, men det ble jo også litt stress iom. at vi hadde en liten baby som gjerne skulle ha mat osv, og alt slikt, så ut i bilen for å levere.. og de dagene jeg leverte ble klokka ofte 10 og 11 og hentet 14-15.

Hadde jeg hatt 3 dagers barnehageplass, altså to dager i uken med to barn hjemme, så hadde jeg ønsket å fortsatt hatt det slik, evt. byttet på dagene så det ble man-tirs-tors, f.eks
Jeg hadde adri fått benyttet meg av en 100% plass, men så var det jo kun meg som hentet/leverte i bhg. Kan pappaen levere og hente er jo saken en annen. Men ville hvertfall hatt storesøsken 1 dage hjemme fast.

Lykke til![:)]

Hadde parkplass (4t hver dag) til Adrian da Oliver ble født og det trengte jeg. Oliver skrek om nettene til han var noen måneder gammel og Arian stod opp tidlig. Da Adrian var i parken kunne jeg sove sammen med Oliver og samle litt energi til Adrian kom hjem igjen.

Var også mye lettere å få handlet, gått på HS, vasket huset osv [:)]

Så jeg hadde gått for full barnehageplass. Da slipper du også stresset med at nettopp DENNE dagen må jeg får gjort alt siden mini er i barnehagen i dag. [:)]

Jeg ville ha fortsatt med 3 dager i bhg. Så klart det kan bli slitsomt enkelte dager, men tror også han vil ha godt av å få være litt med dere også.

Jeg hadde eldsta mi hjemme det første året til minsta hver dag, og sliten ble jeg, men eldsta stor trivdes å være sammen med lillesøster. Jeg får også en til på april, og minsta kommer til å være hjemme med meg og babyen, eldsta har nå 50% plass, og jeg skal prøve meg med det i starten og heller evt øke plassen hvis det blir for slitsomt..

Du kan jo prøve deg frem først da. Og søke om det skulle bli veldig slitsomt

Back
Topp