Utvendig vs innvendig UL

Tyttetopp

Andre møte med forumet
Hvor tidlig (uke) har dere sett noe ved utvendig UL?
Har det noe å si hvor kraftig man er? Altså hvor mye fett som er "i veien"?

Har vært gravid før, og var da på utvendig TUL 11+2. Er veldig spent denne gang, men det er ikke aktuelt med innvendig.
 
Jeg tok utvendig nå 10+0, han mente han nok hadde fått litt bedre bilde innvendig men at han så alt han trengte med utvendig. Tar ikke innvendig for bildesuvenirer ;)

slutten av uke 9 mente han var helt på grensa for utvendig...
 
Jeg tok utvendig når jeg var 9+0. Det gikk helt fint. Så jo ikke mer enn en hvit klump (har sett mer antydning til hode og kropp f eks. før ved innvendig, men fikk sett hjerte slå og målt lengde. Det gikk helt greit!
 
Det har forresten noe å si hvor mye ekstra som er på magen ja ;)
 
Jeg er veldig overvektig, men har ikke aller mest nede ved skambeinet liksom. Er der legen satte proben på meg i uke 9 i tidligere svangerskap. Så greit nok da. Har også sett fra uke 13 da jeg var litt mindre overvektig og var veldig bra bilder jeg fikk da. Hadde fastlege som dreiv å lærte seg å bruke ultralyd så han var mer ivrig enn meg hehe
 
Hadde TUL når jeg var 8+6 ifølge str på babyen, hadde utvendig ultralyd da. Fikk til å se babyen godt, med begynnende armer og bein :Heartred
 
Sniker.

Hadde utvendig ul 7+4 og så alt helt supert! Ca 20 kg overvektig :p
Kommer jo også an på ul-apparatet også. Var på flere private ultralyder og så masse, men på oul på sykehuset var det ikke mye å se (for min del). Så sjekk ut litt sånn først :)
 
Hadde utvending 9+3 så godt og fint. Jeg er tynn. Leste i en annan tråd at hvis man hadde mye på magen var d vanskeligere. Men vet ikke om det er sant :bored:
 
Jeg er ganske stor. Hos jordmor så vi en bønne med hjerteslag i uke 7 (7+ noe) med veldig basic apparat, mens jeg hadde innvendig i uke 11 og uke 12 på Haukeland. I uke 11 prøvde hun ikke utvendig, i uke 12 hadde jeg forsåvidt både utvendig og innvendig, men hun byttet til innvendig pga et myom som forstyrret.
 
Back
Topp