Utvendig ultralyd uke 7

Thoane

Betatt av forumet
Påskekyllingene 2020
Heisann!
Jeg skal til fastlegen på tirsdag og da vet jeg hun vil prøve seg på utvendig ultralyd. Jeg er da 7 uker, kan jeg ha forhåpninger til at hun ser noe og kanskje et hjerte som slår? Må legge til at dette er et lite apparat hun har på kontoret sitt så jeg vet ikke kvaliteten :happy:

Noen erfaringer fra utvendig så tidlig?
 
Vi var på utvendig ul i uke 7+1 med første barnet, og da såg vi en liten «peanøtt» og et bankende hjerte :Heartred
 
Utvendig 6+6, fikk se en liten klump med et som hjerte slo :)
 
Jeg hadde utvendig ultralyd hos jordmor 6+4 med første og 7+0 med andre. Begge deler var veldig fine opplevelser og vi så hjerteaktiviteten veldig godt.

Jeg hadde også ultralyd hos fastlegen da jeg var i uke 12 med første, og det var ikke egentlig en god opplevelse. Han hadde mye dårligere ultralydapparat og mye dårligere kompetanse, så jeg trodde lenge fosteret var dødt. Hadde jeg hatt samme fastlege nå hadde jeg takket nei til ultralyd hos ham, fordi jeg ikke ønsker en sånn ubehagelig opplevelse igjen.
 
Utvendig 6+2 og så embryo (en liten klump) tydelig hjerteslag og plommesekk :happy:
 
Jeg tok utvendig 7+3. Hun trodde først at vi ikke kom til å se noe, og måtte ta innvendig. Vi så alt veldig tydelig, og et dunkende hjerte ❤. Forsto det slik at det hadde noe å gjøre med hvor livmor lå.
 
Er dere veldig slanke personer? Jeg ser liksom for meg at oss med litt spekk ikke kan ta utvendig så tidlig? :confused:
 
I følge BMI er jeg overvektig (27). Det har noe å gjøre med hvor livmor er plassert, så vidt jeg har forstått det.
 
Er dere veldig slanke personer? Jeg ser liksom for meg at oss med litt spekk ikke kan ta utvendig så tidlig? :confused:
Jeg er slank nå, men hadde bmi på ca 35 i mitt forrige svangerskap, og det gikk likevel fint med utvendig 6+4.
 
Hmm... Jeg får spørre gyn.. Jeg vet jeg har bakovervendt livmor, det kan jo bære derfor også. Eller at siden han er gynekolog har bedre utstyr til det enn til vanlig ultralyd :p
 
Back
Topp