Utvendig spark

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Nå er jeg 21+1 og tror jeg begynte å kjenne utvendig spark i går. Iallefall så kjenner jeg spark over hele magen nå, ikke bare på sidene og nede i bekkenet lengre.

Men tingen er, hver gang jeg legger hånda mi på magen slutter lillesøster å sparke. Noen andre som har det slik? Eller vet hvorfor?

Nå er jeg 21+1 og tror jeg begynte å kjenne utvendig spark i går. Iallefall så kjenner jeg spark over hele magen nå, ikke bare på sidene og nede i bekkenet lengre.

Men tingen er, hver gang jeg legger hånda mi på magen slutter lillesøster å sparke. Noen andre som har det slik? Eller vet hvorfor?

Skjer det samme her.. kan ikke legge hånda på magen etter han har begynt, men om den ligger der hender det at han sparker.. og hvis mannen skal kjenne - da sparker han i alle fall ikke... men er mest et og et spark her.. ikke veldig mange etter hverandre..

Skjer det samme her.. kan ikke legge hånda på magen etter han har begynt, men om den ligger der hender det at han sparker.. og hvis mannen skal kjenne - da sparker han i alle fall ikke... men er mest et og et spark her.. ikke veldig mange etter hverandre..

Akkurat likt!

Jeg lå nå med hånda på magen kjempe lenge og da sparket hun. Og jeg kjente det (for en glede jeg følte).

Mannen har ikke tålmodighet nok...

Kjente spark utvendig for første gang i går, 20+0 uker :-D Men det er ikke alle sparkene som kjennes fra utsiden enda, bare de ekstra kraftige.

Etter yogatime så jeg ned på magen min, og så et kraftig spark rett til venstre for navlen. Kjenner litt når jeg tar på magen iblant, men fersken blir også stille når jeg kjenner mens hun sparker.

Sniker fra mai14.
Jeg kjente også de første sparkene fra min datter i uke 21. Hun var en villbass i magen min:)

Samboeren kjente spark i uke 18, og denne uken har jeg begynt å se sparkene på yttersiden av magen! Veldig morro :D

Jeg har kjent spark utenpå ganske lenge allerede. Husker ikke nøyaktig hvilken uke... 18, kanskje? Men ja, her har h*n en tendens til å slutte når mannen skal kjenne, men ikke alltid.

Med første var det nesten alltid at når jeg la hånda på, så sluttet hun. Denne gangen får jeg kjent masse. :)

Her har vi kjent utvendige spark siden uke 18 :-D Men ofte når vi tar på magen så stopper det :-P

Her er morkaken foran igjen, og er "airbag" for sparkene.
Var det sist også, så savner litt det å merke sparkene mer, slik jeg gjorde med førstemann.
Merker det kun på sidene jeg.

Trodde egentlig at babyen ville sparke mer om man la en hånd der?
Men kanskje de blir roligere/ tryggere når dere legger hånden der? :-)

Det var litt sånn i begynnelsen her..
Men det er nok litt av en karatekid i magen min. For jeg har morkaken foran! og hun gir fortsatt både mamma, pappa, storesøster, madrassen og alt av organer og ribben juling daglig. Hele magen hopper :p
Hun tar pusten fra meg... ;)

Det var litt sånn i begynnelsen her..
Men det er nok litt av en karatekid i magen min. For jeg har morkaken foran! og hun gir fortsatt både mamma, pappa, storesøster, madrassen og alt av organer og ribben juling daglig. Hele magen hopper :p
Hun tar pusten fra meg... ;)
Såpass:p

Back
Topp