Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: vinge
Jeg har satt meg litt inn i dette med sete og snuing siden min baby lå i seteleie inntil for noen dager siden. Han snudde seg av seg selv og det var rimelig ubehagelig.
Men hvertfall .. snuing skjer ved at de tar tak i magen og fysisk prøver å dytte babyen rundt - det kan vist være ganske ubehagelig og vondt. Hvis det ikke går etter 3 forsøk gir de seg. Samtidig så tester de hjertelyd og ctg både før og etter snuingen mener jeg. De passer veldig godt på under prosedyren siden det er fare for skader på morkaken. Det er også fare for at de må ta keisersnitt hvis hjertelyd og baby blir påvirket. Det er ikke alle sykehus som gjør dette heller. Det virker jo ikke som en ideel løsning spør du meg men hvis legene mener det er lurt å prøve så hadde jeg nok gjort det. [&:]
Jeg har også hørt at at akupunktur skal funke for å snu babyen[;)] kanskje verdt å prøve?
Ja jeg kjente det veldig godt.. kunne se det også.. han brukte ganske lang tid på å snu seg synes jeg.. 2-3 timer tenker jeg.. rolig gutt.. hehe men etter at han snudde seg så har jeg kjent mye kraftigere bevegelser og synes også at det lettet litt på presset i magen.. ble lettere å sitt oppreist.
klarer du å kjenne hvordan han ligger? hodet kjennes veldig jevnt og rundt som en ball og er litt bevegelig men rompa er litt anderledes. . [8D] ikke så lett å forklare. .
Jeg har satt meg litt inn i dette med sete og snuing siden min baby lå i seteleie inntil for noen dager siden. Han snudde seg av seg selv og det var rimelig ubehagelig.
Men hvertfall .. snuing skjer ved at de tar tak i magen og fysisk prøver å dytte babyen rundt - det kan vist være ganske ubehagelig og vondt. Hvis det ikke går etter 3 forsøk gir de seg. Samtidig så tester de hjertelyd og ctg både før og etter snuingen mener jeg. De passer veldig godt på under prosedyren siden det er fare for skader på morkaken. Det er også fare for at de må ta keisersnitt hvis hjertelyd og baby blir påvirket. Det er ikke alle sykehus som gjør dette heller. Det virker jo ikke som en ideel løsning spør du meg men hvis legene mener det er lurt å prøve så hadde jeg nok gjort det. [&:]
Jeg har også hørt at at akupunktur skal funke for å snu babyen[;)] kanskje verdt å prøve?
ORIGINAL: SAJ09
Link fra nov09 forumet:
http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=16107987
Ta turen innom oktober å lese litt der..
ORIGINAL: Jenniz
ORIGINAL: SAJ09
Link fra nov09 forumet:
http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=16107987
Ta turen innom oktober å lese litt der..
Der ser en hvor langt jeg tenker... Hadde ikke tenkt på att jeg kan kike på andre forum, hehe. Thank u[;)]