Utvendig snuing! *viktig for meg*

Jenniz

Gift med forumet
Er det noen her som har gjort det???

Eller vet hvordan det blir gjort?
Blir allt gjort utenfra eller må en ha en hand oppi også?
Er det vondt?
Tar det lang tid?
Er der farlig for baby?

Begynner og gru meg sann till allt dette tullet nå...[8|]

jeg vet ikke hvordan det blir gjort.. men tanta mi måtte gjøre det... å det er noe inni H vondt... dem prøver å snu barnet utvendig dvs, bruker armer for å få snudd ungen... tid er jeg ikke sikker på.. kommer vel helt ann på ungen og om den er villig til å snu seg i det hele tatt.. farlig for babyen er det nok ikke.. eller så hadde dem vel ikke gjort det!

tanta mi endte opp med KS, fikk ikke snudd han..

Mm, når jeg sier farli så mener jeg att kansje noe går utav ledd eller neo da, ikke farlig farlig, hehe.

Men ja... jeg ser for meg att det er ganske vondt! Og jeg som er så øm bare sann til vanlig. Får jo kjempe vondt lenge etterpå bare JM har kjent litt på magen å leie på bebis. Og det hjelper jo ikke når TILL OG MED samboern min (han tenker ikke på sanne ting till vanlig) sier att han lurer på hvor vondt det blir mtp att jeg er øm i magen.

Jeg skal jo prøve og snu no i uke 37 sann deter gjort lenge før jeg føder, men jeg er helt sikker på att jeg føder uka etter da, hehe. så jeg håper det går bra. Men går det ikke så velger jeg og ta planlagt KS.

Jeg har satt meg litt inn i dette med sete og snuing siden min baby lå i seteleie inntil for noen dager siden. Han snudde seg av seg selv og det var rimelig ubehagelig.

Men hvertfall .. snuing skjer ved at de tar tak i magen og fysisk prøver å dytte babyen rundt - det kan vist være ganske ubehagelig og vondt. Hvis det ikke går etter 3 forsøk gir de seg. Samtidig så tester de hjertelyd og ctg både før og etter snuingen mener jeg. De passer veldig godt på under prosedyren siden det er fare for skader på morkaken. Det er også fare for at de må ta keisersnitt hvis hjertelyd og baby blir påvirket. Det er ikke alle sykehus som gjør dette heller. Det virker jo ikke som en ideel løsning spør du meg men hvis legene mener det er lurt å prøve så hadde jeg nok gjort det. [&:]

Jeg har også hørt at at akupunktur skal funke for å snu babyen[;)] kanskje verdt å prøve?

ORIGINAL: vinge

Jeg har satt meg litt inn i dette med sete og snuing siden min baby lå i seteleie inntil for noen dager siden. Han snudde seg av seg selv og det var rimelig ubehagelig.

Men hvertfall .. snuing skjer ved at de tar tak i magen og fysisk prøver å dytte babyen rundt - det kan vist være ganske ubehagelig og vondt. Hvis det ikke går etter 3 forsøk gir de seg. Samtidig så tester de hjertelyd og ctg både før og etter snuingen mener jeg. De passer veldig godt på under prosedyren siden det er fare for skader på morkaken. Det er også fare for at de må ta keisersnitt hvis hjertelyd og baby blir påvirket. Det er ikke alle sykehus som gjør dette heller. Det virker jo ikke som en ideel løsning spør du meg men hvis legene mener det er lurt å prøve så hadde jeg nok gjort det. [&:]

Jeg har også hørt at at akupunktur skal funke for å snu babyen[;)] kanskje verdt å prøve?

Mhm [:)]

Visst legene sier att jeg kan prøve og snu så vill jeg gjøre det sann jeg kan få føde vaginalt.
Okej, men da vet jeg mye mer nå enn jeg gjorde. Tusen takk![:D]
skal till JM på torsdag så jeg skal snakke med ho da, emn ho er så fjærn synst jeg så det er nokk best å finne ut det meste på egen hånd.[:-]

Så du kjente selv att bebien snudde seg?

For det er det jeg også sier... Att visst gutten her hadde snudd seg nå eller iløpet av de siste ukene så ville jeg ha kjent det mtp str på baby og sann. Men legen min sa att jeg hadde så mye forstervann og att babyen er pass liten nå att det hadde jeg mest sannsynlig ikke gjort... Jaha?!
Må vell nevnes att det var en mannlig lege! haha[;)]

Ja jeg kjente det veldig godt.. kunne se det også.. han brukte ganske lang tid på å snu seg synes jeg.. 2-3 timer tenker jeg.. rolig gutt.. hehe men etter at han snudde seg så har jeg kjent mye kraftigere bevegelser og synes også at det lettet litt på presset i magen.. ble lettere å sitt oppreist.

klarer du å kjenne hvordan han ligger? hodet kjennes veldig jevnt og rundt som en ball og er litt bevegelig men rompa er litt anderledes. . [8D] ikke så lett å forklare. .

Ja jeg kjente det veldig godt.. kunne se det også.. han brukte ganske lang tid på å snu seg synes jeg.. 2-3 timer tenker jeg.. rolig gutt.. hehe men etter at han snudde seg så har jeg kjent mye kraftigere bevegelser og synes også at det lettet litt på presset i magen.. ble lettere å sitt oppreist.

klarer du å kjenne hvordan han ligger? hodet kjennes veldig jevnt og rundt som en ball og er litt bevegelig men rompa er litt anderledes. . [8D] ikke så lett å forklare. .

har en rund liten kul rett under/vedsiden av høyre ribbeebein og ryggen går nedover på samme sida. Åsso stikker han ofte ut knær og føtter mitt i mot hodet på venstre sida da altså.

Da han presser seg ut så ser en godt att det er hodet som er opp.

Var også sann legen sa att han låg, tror jeg...

da blei jeg litt klokere også...

for siden lillebror bytter fra tverrleie til seteleie og ikke gidder å snu seg helt rundt kjenner jeg at jeg blir litt små nervøs...

og vil han ikke snu seg,så blir det keisersnitt denne gangen...jeg kommer til å nekte å føde i seteleie..

Lurer litt på også om de kan feste seg når de har rumpa ned...???

For folk sier till meg nå att magen min har sukket, og att hodet sikkert har festet seg. Og da er det jo ikke lenge igjen[:D]
(de prøver jo å være snilde da, er ikke så mange her ute i real life som vet att han ligger feil vei.)

Jeg har også bestemt meg for att visst det blir KS så skal jeg ikke si det till noen. Jeg gidder ikke de sympati komentarene og allt de der. Hører de allerede:
"Åå, stakkars deg to KS, får ikke føde vaginalt du."
"Er vell kansje det beste..."
"Og ikke minst de som kommer till og si så flott, da slipper du å trykke ut en unge..."

Link fra nov09 forumet:
http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=16107987

Ta turen innom oktober å lese litt der..

3 forsøk på en dag eller 3 forskjellige dager???

ORIGINAL: SAJ09

Link fra nov09 forumet:
http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=16107987

Ta turen innom oktober å lese litt der..

Der ser en hvor langt jeg tenker... Hadde ikke tenkt på att jeg kan kike på andre forum, hehe. Thank u[;)]

3 forsøk den ene gangen... tror jeg... sånn jeg forstod det. Er vist 50% sjangse for at det skal funke

Back
Topp