Utvendig på tidlig UL?

Alk84

Gift med forumet
Noen her inne med erfaring?
Var hos legen med minstemann å så at legen min hadde fått seg UL apparat;) så da skal jeg få se i morgen på timen min. Han sa det var fullt mulig å se utenfra når jeg var 6 uker, men skulle ikke glede meg for mye. Han har ikke innvendig nemlig, men nå får jeg jo brått mulighet til å se denne baby'n hver gang jeg er på kontroll:D nesten så jeg dropper jordmor og kun går til lege i stedet for annenhver gang som jeg hadde planer om :p

Noen her inne med erfaring?
Var hos legen med minstemann å så at legen min hadde fått seg UL apparat;) så da skal jeg få se i morgen på timen min. Han sa det var fullt mulig å se utenfra når jeg var 6 uker, men skulle ikke glede meg for mye. Han har ikke innvendig nemlig, men nå får jeg jo brått mulighet til å se denne baby'n hver gang jeg er på kontroll:D nesten så jeg dropper jordmor og kun går til lege i stedet for annenhver gang som jeg hadde planer om :p

Så bra :D Man kan vel aldri se for ofte tror jeg :) Men jeg trodde at UL for ofte ikke var for bra? Leste noe om varmen som oppstår på huden med den staven (altså ved ultralydbølgene) og at det var usikkert hvilken effekt det kunne har på fosteret. Nå vet jeg ikke hvor pålitelig den siden var, og legen vet vel det sikkert best uansett :)

Hadde jeg oppdaget det samme så hadde nok jordmor sett lite til meg ;)

Kan være vanskelig å se utenfra såpass tidlig, men krysser fingre! :D

Så bra :D Man kan vel aldri se for ofte tror jeg :) Men jeg trodde at UL for ofte ikke var for bra? Leste noe om varmen som oppstår på huden med den staven (altså ved ultralydbølgene) og at det var usikkert hvilken effekt det kunne har på fosteret. Nå vet jeg ikke hvor pålitelig den siden var, og legen vet vel det sikkert best uansett :)
Jeg har hørt det samme om de dopplerne som man hører hjertelyd med også, men det er vel ikke like farlig lenger vel... Så har de vel forbedret utstyr etterhvert med tiden vel;) men tror nok ikke man skal dra den for langt heller:)

Jeg var jo hos legen i dag å han fant kun fostersekken, så det var jo noe på gang, men jeg var mulig ikke like langt som jeg trodde. Så nå må jeg jo bestille en innvendig privat bare for å se da i og med at vi ikke fant noe. Volvat tok 1350 kr som jeg syns var en smule drøyt, så nå har jeg sendt melding til 3Dbaby og håper på svar i løpet av dagen. Hun jobber på fødeavdelingen på sykehuset så har hun ul ved siden av, så hun jobber på helger og kvelder også ettersom det passer:)

Jeg var jo hos legen i dag å han fant kun fostersekken, så det var jo noe på gang, men jeg var mulig ikke like langt som jeg trodde. Så nå må jeg jo bestille en innvendig privat bare for å se da i og med at vi ikke fant noe. Volvat tok 1350 kr som jeg syns var en smule drøyt, så nå har jeg sendt melding til 3Dbaby og håper på svar i løpet av dagen. Hun jobber på fødeavdelingen på sykehuset så har hun ul ved siden av, så hun jobber på helger og kvelder også ettersom det passer:)
Kan fort skje. Samme fikk jeg beskjed om med snuppa men ble satt til original termin ved oul ;) kan hende det er fordi det var utvendig og ikke innvendig :)

Er det tidlig kan det være vanskelig å se noe innvendig også. Jeg ville kanskje ventet et par uker siden du må betale så mye for det.

Jeg så også bare en tom fostersekk på ultralyd på mandag (da mente jeg at jeg var 6+2) men i går så jeg plutselig et blinkende hjerte. Legen mener jeg bare er 5/6 uker på vei, men jeg vet når jeg hadde eggløsning. Alt er sikkert i skjønneste orden :)

Med minstemann var jeg på innvendig UL når jeg var 5+5 og da så ho noe hver gang jeg trakk pusten så fikk beskjed om å trekke pusten dypt og holde og da fikk vi se hjerteslagene. Ja tenker jeg setter opp time om en uke eller noe. Kanskje jeg venter enda litt til, men man blir jo veldig nysgjerrig da:p

Jeg får masse ul når jeg er gravid, og det alle legene har sagt til meg er at det er IKKE farlig, men det kan være ubehagelig for babyen.

Back
Topp