Uttak overstått ...

MsRose

Forelsket i forumet
Og det var jo ikke så ille som jeg hadde frykta [:)]
Hadde mareritt om hele greia i natt, drømte at de mista alle eggene i gulvet og bare hadde to igjen og at spermprøven var elendig så resultatet ble null og niks.. våkna opp svett og stressa..[:D] Godt d bare var en drøm..hehe... men d sier vel litt om hvor stressa man kan være midt oppi d her..

Men all bedøvelsen og smertestillende virka som den skulle så d var jo ikke verre enn menstruasjonssmerter egentlig mens d stod på [:)] Og sambo var snill og satt og pjuska meg i håret og holdt meg i handa... snill mann jeg har funnet meg [:)]

Spermprøven var fin denne gang, ser ut til at alle vitaminene har hjulpet [:-] Så mannen ble kjempelettet, tror han hadde gruet seg mer enn han ville si...
Så var d å ligge å vente på resultatet av eggsankinga da... d var noen laaange minutter skal dere tro..

Og jeg er enda litt i sjokk... for de fikk ut hele 31 egg!!! [:-] Det hadde hverken jeg eller de trodd, så jeg ble helt stum jeg... Håper befruktninga nå går bra og at vi kanskje får noen på frys Når eggstokkene mine først våknet, så gjorde de d visst skikkelig [:D]
Får vite i morgen hvordan det går, i mellomtiden har jeg fått beskjed om å slappe av, drikke 3 liter vann hver dag, og være obs på symptomer på overstimulering... Hvordan man nå enn kjenner det??

Men nå tror jeg det er senga for meg i noen timer, er litt ør og susen enda... tror jeg skal sove det av meg [;)] Men bare måtte dele de gode nyhetene med dere [;)]

Måpte litt når jeg leste hvor mye egg du hadde! 31?? Oioioi! Du må jo ha følt deg ganske så oppblåst? Men det var jo kjmeperesultat da! Håper på en haug med befruktede nå da[:D] Nå er det bare til å slappe av og nyte at du foreløpig har gjort din del. Tenk, snart er du ruger! [:)]

31 egg[:D][:D][:D]Dæven for en flink værpehøne du er[:D][:D][:D]
Krysser fingrene for GOD befruktning,og et fortball lag på frys[:D]

Ja er litt i sjokk selv oxo.... de så 10 poser på hver eggstokk, så hadde forventet kanskje toppen 20..max..
Er d mulig at d kan ha vært 2 egg i enkelte poser eller??
Damene på ivf enheten var litt sjokkerte de oxo, de sa d nesten var ny rekord, og at de samtidig blir litt bekymret ifht risikoen for overstimulering øker med så mange egg... Men satser på at det går bra videre også [;)]
Var skikkelig oppblåst de siste dagene, passet så vidt tightsen..[:-], og kunne ikke sove på magen for d gjorde vondt, så nå er det bedre, kjenner meg jo nesten slannk igjen nå [:D]
Men bare så letta over at det er overstått [:)]

ORIGINAL: Cici03

31 EGG??????

Sperra øynene godt opp jeg nå!!
Flott å høre at uttaket gikk bra![;)]

Krysser fingrene for gullegget og egg på frys [:)]

Signerer, og legger til WOW!

31 egg????? sikker på at du ikke sier klukk klukk når du snakker [:D][:D][:D] det er KNALLBRA [:D][:D][:D] hvis ikke du får et fryselager skjønner jeg ikkeno

ORIGINAL: Lille Mille

31 EGG??????

Sjekk verpehøne!! Snart er du superruger også!![:)]

31 EGG??????

sign[:D]

ORIGINAL: ..Lykke..

hehe...måtte signere denne[8D]WOW[:D][:D]

ORIGINAL: tullemor79

ORIGINAL: Lille Mille

31 EGG??????

Sjekk verpehøne!! Snart er du superruger også!![:)]

31 EGG??????

Ja, veit du kva, det gjorde eg og![8|][:D]

Godt å høyra at alt gjekk bra i alle fall, og at din sambo's prøve var bra, var som hos oss det når me hadde uttaket også[;)] Han var letta og glad då, hehe[:D] Steike altså, 31 egg, 10 meir enn meg, låg ei stund i den stolen du då??[8D][:)] Satser på at du unngår å bli overstimulert, drikk masse vatn som klinikken din sa og unngå salt mat!! Det sistnevnte påpeikte sjukepleieren til meg etter mitt uttak! Overstimulering, det er vel smerter og ubehag[8|], skal sjå om eg finner arket mitt fra mitt uttak, meiner det stod om det bakpå der skjønner du!

Og krysser fingre for eit heilt fotballag på frys!![;)][:D] Satser på eit par i alle fall, hehe[:)] Godt med en kvil, hjelper på det![:)]

Igjen, gratulera med gjennomført uttak og et enormt eggantal![:D][:D]

[hr]Skriver inn fra arket som eg fikk av klinikken eg, kan ta det vekk dersom det virker litt skremmende seinere!

Hvis du får vondt i magen etter et gjennomført forsøk...

Dette gjelder både deg som bare har vært til hormonstimulering og til deg som har vært til prøverørsbehandling.

Hos noen pasienter opptrer en tilstand som kalles overstimuleringssyndrom (OHSS). Dette er forårsaket av en kraftig reaksjon på hormonstimuleringen.

Noen av pasientene som har reagert kraftig med mange eggposer kan få en lettere grad av overstimuleringssyndrom. Lette symptomer vil være en følelse av oppblåsthet og moderate magesmerter i dagene etter innsetting av egg. Symptomene vil ofte være på maksimumspunktet ca en uke etter sluttmodningssprøyten (Ovitrelle). Deretter går det gradvis tilbake i løpet av en uke. Noen kan få 1-2 netter hvor de sover dårlig, og man kan også føle seg litt kvalm og uvel.

Hva gjør du?

Du bør da det med ro og unngå anstrengelser. Det kan være behov for å være hjemme fra jobb noen dager. Unngå veldig salt mat. Du kan godt da paracet eller Dispril/Albyl mot magesmertene. Dette er ikke skadelig for en evt. graviditet.

Tilstanden av mer alvorlig grad er relativ sjelden:

Det skje da en betydelig forstørring av eggstokkene, og man kan etter hvert få øket væske i buken rundt lungene og til og med i hjerteposen. I sjeldne tilfeller kan det også oppstå blodpropp.

Dersom du blir gravid kan symptomene komme tilbake rundt tidspunktet når du tar graviditetstest.
Dette fordi kroppen ved en graviditet produserer det samme hormonet som finnes i Ovitrelle-sprøyten.
Dermed får man en ny runde med tilsvarende symptomer som tidligere. Også her gjelder de samme forholdsreglene, nemlig at man tar kontakt med avdelingen eller egen gynokolog dersom plagene blir for sterke.

Del ville være ønskelig om vi kunne unngå disse bivirkningene, men det er svært vanskelig på forhånd å forutsi hvem som får slike plager, selv om vi er tilbakeholdne med mengde hormoner som gis. Dersom man har reagert med smerter eller andre symptomer i tidligere forsøk, vil det bli gitt laver dose i et eventuelt senere forsøk.

Overstimulering reduserer ikke sjansen for graviditet.

31 egg det var nok litt for bra det jenta vår, håper du slipper problemer nå med overstimulering.
Husk ring klinikken så fort du har misstanke om noe er som det ikke skal, veldig vondt og slikt.
Men jeg krysser fingrene for at alt ordner seg slik det skal for deg.

Så flott da at svømrene var bra denne gangen, godt å høre at vitaminkuren hjalp på din bedre halvdel[:)]

31 EGG??????

ORIGINAL: ..Lykke..

Hei jenter [:D]
Da er jeg våkna opp fra høneblunden min...hihi... kvekker ikke enda når jeg prater, men sambo mener jeg er fæl til å kakle innimellom... [:-] Takk for alle svar fra dere alle [:)]
Formen er egentlig fin den, merker bare det er litt vondt der nede spes når jeg ler, og dere fikk meg til å le både høyt og godt her nå... Dere er gode på hønevitser..hihi..[:D]

Lisa..: fant en oversikt her inne i en gammel tråd over hvilke vitaminer man bør ta for å forbedre kvaliteten, han har fått sink med c-vitamin, magnesium, e-vitamin, folat og vanlig multivitamin siden januar. Samt fått forbud mot å sitte med pc på fanget hele tiden. Og det virka som at det har fungert [;)]

[miss] : lå en stund der i dag ja... det tok litt tid, og var verst på slutten faktisk, så det var et par poser de ikke tok. Og takk for en fin oversikt over hvilke symptomer jeg skal se etter, det var kjempesnilt av deg

Satser på at det går bra, drikker vann her som bare det, og sambo er streng og minner på hele tiden... Fikk beskjed på klinikken også at jeg måtte ringe med en gang hvis jeg følte meg dårlig. Fikk intrykk av at antallet var i overkant av hva de var fornøyd med. Men vi får bare satse på at det går bra videre. Er fryktelig spent på i morgen [8|] Blir en lang dag og vente på telefon...

ORIGINAL: fano

31 egg????? sikker på at du ikke sier klukk klukk når du snakker [:D][:D][:D] det er KNALLBRA [:D][:D][:D] hvis ikke du får et fryselager skjønner jeg ikkeno

31 EGG??????

Sign[:D][:D][:D][:D][:D]

For et supert resultat da MsRose.......[:)].
Ja nå får du bare lene deg godt tilbake og klappe deg på skuldera for godt utført arbeid så langt.
Skal bli spennende å følge med deg fremover.

Tenk så stilig denne uka blir du også ruger[:)].

Krysser det som krysses kan for dere.

Hei hei [:)]
Telefonen fra UNN kom tidligere enn jeg hadde trodd i dag, 12 av eggene hadde blitt befruktet, så da blir det innsett på torsdag [;)]
Håper eggkartongen min overlever til da så d blir noen på frys oxo, d hadde vært flott [:-]
Har begynt med crinonen oxo, æsj... for noe griseri.. [:'(] Men men, om det hjelper spira å klore seg fast så skal man vel tåle d klisset der i noen uker også. Blir verre med gubben, tror d blir tørke på han, for d frister jo ikke til noen akkurat [:-]
Hvor lenge må man bruke d der? Er d bare til man vet om man er gravid eller bruker man d videre hvis man er gravid??

Formen er relativt bra, ble ingen jobb på meg. Kjenner meg litt mørbanka og litt stinn, men er blitt litt bedre utover dagen, så satser på at jeg slipper unna overstimulering, for det hørtes ikke noe skøy ut... [8|]
Men tenk... snart er jeg ruuuger

Gratulerer så mye med alle eggene [:)] skal krysse fingra for at det er gullegget de plukker ut til innsetting[:D] Blir noen utrolig spennende dager fremover- så du må holde oss oppdatert!

Back
Topp