Utstyrstråden

Bilstol ska vi kjøp testvinner av når det er noen mnd igjen. Kan kom flere nye fram til da. Vogn blir emmuljunga. Vente å ser hvordan 2018 modellen ser ut før valget e ferdig. Men skal ikke ha noe hjul me sving. Snø i trønderlag å svinghjul e dårlig deal.
Seng blir mulig brukt stokke med ny madrass i.
Bbhugme e alt kjøpt så det blir ammeputa. Dattra mi blir 19år noen uka etter termin så veldig lite etter hu som kan brukes. Men har tripptrapp etter hu å høystol etter mæ å broren min som dattra å brukt å nå den hær. Stellebord ska vi ikke ha men ska ha benkeplate over vask å tørk på badet.
Vil ha alt ferdig et par mnd før termin.

Har en del etter sønnen vår, men kun det som var helt nytt den gang og det som vi var mest fornøyd med! Trenger nytt bilsete - sjekker best i test når det nærmer seg. Og ønsker meg New born Seat til tripp trapp. Lekegrind, stellesystem for badekar, baby bjørn vippestol trenger vi etterhvert. Men samme vogn, bæresele, babykurv og sprinkelseng som storebror :)

Vi trenger alt, og jeg aaaner ikke hvor jeg skal begynne :p må lage meg en liste over hva vi trenger og lese meg i hjel på anbefalinger. Gleder meg :woot:

Mtp at en slik bilstol skal brukes et års tid også, hadde jeg nok kassert den dessverre.
Vår var 2012 mod., og den solgte jeg i 2015. Hadde uansett ikke brukt den nå [emoji846]

Bilstoladapter til vogn er bare himmel altså! Anbefales på det sterkeste [emoji846] jeg har babyjogger city mini. Den lå i bilen hele tiden, tar liten plass, lett å legge sammen (med en hånd), og kan brukes som sportsvogn "samtidig" (man setter stolen oppi på en måte). Jeg skiftet mellom bøylen og adapterene alt etter om det var babyen eller 2-åringen som skulle bruke vognen [emoji846]

Ja veldig kjekt å ha en vogn liggende i bilen [emoji1305] Har en bumbleride indie i bilen som jeg elsker! Hadde babyjogger før, men likte den ikke så solgte den igjen. Angrer på at jeg ikke solgte bilstolen før, nå må jeg bare klippe selene liksom [emoji37]

Eg hadde aldri verken vippestol, tripp trapp, lekegrind og sprinkel+reiseseng blei aldri brukt[emoji6] Så for dokke som er ny anbefaler eg å avvente å sjå an på eindel ting. Vil kanskje ha noko slags hengevugge, nokon erfaringer?
Vogn kjøpte me brukt så det vil eg ha ny! Stokke trailz hørtes bra ut, synes stokke var god å gå med men er det noko negativt med at dei er litt høge? Ser liksom litt ustabil ut, er trailz bedre der?

Dette er vår første så alt må handles inn! Håper å kunne få kjøpe mye brukt, så har begynt å titte litt allerede nå, men må nok sette meg litt inn i hva vi egentlig trenger!

Tredjemann her så er kun småting vi trenger og det blir nok kjøpt nærmere termin eller ønske fra famile, type nytt saueskinn, og der stoppet det hehe hvis det blir gutt så kan vi kjøpe litt klær men kjenner den nesten er litt trist at alt er i hus og en ikke kan gå på koselig babyshopping. Til førstegangsfødende anbefaler eg å kjøpe det du har lyst på. Super fornøyd med at vi kjøpte det vi ville til første så når vi er ferdig har vi fått brukt det mye. Dumt å «angre» og ende opp med å kjøpe det til nr to når du da også kunne brukt det til førstemann

Kjøpte litt sist før jeg mistet, så har voksipose, og bilstolpose. Dyne og pute, litt ullundertøy som jeg kjøpte på salg. Ellers trenger vi det meste annet siden det er førstemann :) men lovet meg selv å vente til vi vet hva det blir før vi kjøper noe mer. Selv om det er VANSKELIG :-P

Trenger ALT:p

Noen som har hatt stellebordet på barnerommet og ikke på badet? Vi har et så sinnsykt lite bad,så vi har ikke plass til et stellebord der inne. Eneste problemet er at man ikke har tilgang til vann. Noen som har erfaring? Funker det greit?

Trenger ALT:p

Noen som har hatt stellebordet på barnerommet og ikke på badet? Vi har et så sinnsykt lite bad,så vi har ikke plass til et stellebord der inne. Eneste problemet er at man ikke har tilgang til vann. Noen som har erfaring? Funker det greit?
Vi har hatt stellebordet i gangen siden i fjor, da vi pusset opp badet. Vurderte det før jentungen ble født også fordi det var så trangt på badet, men så fant vi en løsning på det likevel. Da vi flyttet det ut i fjor var hun nesten to år, så det er klart det ble brukt på en litt annen måte da enn da hun var nyfødt. Men uansett fungerte det fint, jeg gikk bare på badet og fuktet engangskluter før vi skiftet, eller så brukte vi våtservietter. Det går også an å ta med en liten bolle med vann og evt litt babyolje i til vask. Hadde bleiebøtte ved siden av.

Vi har hatt stellebordet i gangen siden i fjor, da vi pusset opp badet. Vurderte det før jentungen ble født også fordi det var så trangt på badet, men så fant vi en løsning på det likevel. Da vi flyttet det ut i fjor var hun nesten to år, så det er klart det ble brukt på en litt annen måte da enn da hun var nyfødt. Men uansett fungerte det fint, jeg gikk bare på badet og fuktet engangskluter før vi skiftet, eller så brukte vi våtservietter. Det går også an å ta med en liten bolle med vann og evt litt babyolje i til vask. Hadde bleiebøtte ved siden av.
Takk for svar!:)
Tror det blir sånn her også,fukte engangskluter endten rett før eller at jeg lager egne våtservietter å har liggende. Vi finner vel ut av det litt etterhvert tenker jeg:) Føler det kan bli litt mer tungvint enn om vi har det på badet,men nå har vi bare ikke det valget her vi bor nå.

Dette blir vår nr 3. Vi trodde ikke vi ville ha flere, men vi har likevel ikke kvittet oss med alt. Vi trenger ny bilstol pga alder, og ny vogn da de forrige vi hadde er brukt nesten i stykker. Jeg ønsker meg også nyfødtsete til tripp-trappstol, men det er ikke noe must.

Det er så vanskelig å vente med å handle :-D Jeg elsker å shoppe brukt, så det blir finnorama snart. Kjøpte mye brukt sist også, men har kvittet oss med det meste pga lite lagringsplass.

Bilstol og madrass kjøpes nytt hvertfall.
Har faktisk kjøpt ammepute allerede. Kjøpte tidlig sist også, denne gangen gikk jeg for en doomoo, str L. Den er fantastisk å sove med under graviditeten også! Mannen ønsker seg en selv :-P

Det er så vanskelig å vente med å handle :-D Jeg elsker å shoppe brukt, så det blir finnorama snart. Kjøpte mye brukt sist også, men har kvittet oss med det meste pga lite lagringsplass.

Bilstol og madrass kjøpes nytt hvertfall.
Har faktisk kjøpt ammepute allerede. Kjøpte tidlig sist også, denne gangen gikk jeg for en doomoo, str L. Den er fantastisk å sove med under graviditeten også! Mannen ønsker seg en selv :-P

Har kjøpt bbhugme æ å [emoji23]

Har alt etter førstemann, men hvis det blir ett annet kjønn så trenger jeg klær, sengetøy, babygym og vippestol da alt er rosa :p

Vi ga bort vippestolen og babygymmen fra frøkna vår noen uker før vi fant ut at jeg var preggers. Noen som har tips til gode vippestoler og babygymmer?

Bilstol ska vi kjøp testvinner av når det er noen mnd igjen. Kan kom flere nye fram til da. Vogn blir emmuljunga. Vente å ser hvordan 2018 modellen ser ut før valget e ferdig. Men skal ikke ha noe hjul me sving. Snø i trønderlag å svinghjul e dårlig deal.
Seng blir mulig brukt stokke med ny madrass i.
Bbhugme e alt kjøpt så det blir ammeputa. Dattra mi blir 19år noen uka etter termin så veldig lite etter hu som kan brukes. Men har tripptrapp etter hu å høystol etter mæ å broren min som dattra å brukt å nå den hær. Stellebord ska vi ikke ha men ska ha benkeplate over vask å tørk på badet.
Vil ha alt ferdig et par mnd før termin.

Svingbarehjul kan også låses . Hadde simo da jeg bodde i Trondheim . Men etter jeg kjøpte TFK til tredje barnet er jeg frelst

Trenger alt, første her også :)
Vi tenker å kjøpe vogn brukt, og håper å arve litt fra våre søsken, både gutter og jenter der.
Noe blir kjøpt nytt, som sengetøy, madrass og alt slik.
Har allerede begynt å sette av penger. Når alt må handles inn blir det fort dyrt, selv bare for det aller mest nødvendige :)

Vi har alt! [emoji23] Har en gutt og en jente fra før.

Vi må ha litt fokus på barneseter for å få plass til alle tre i baksetet. Er vi uheldige må vi bytte ut alle setene i begge bilene, så det blir det fort en stor kostnad.

Vi må ha ny seng til minstemann slik at baby kan ta over sprinkelsenga.

Og jeg har VELDIG lyst på ny vogn, selv om den vi har fungerer supert (kjøpt høsten 2012) [emoji18] Jeg sikler på en Bugaboo Buffalo, men det spørs om jeg får overtalt mannen.

Back
Topp