Utstyrstråd - hva MÅ dere ha, og hva tror dere man kan klare seg uten?

Rampetrollet

Forumet er livet
VIP
♡Junigull 2016♡
Dere som har barn fra før, hva var et must for dere? Og hva trengte dere egentlig ikke?
 
Her var babyredet gull [emoji1305] sikkert flere ting også! Angrer på at vi ikke kjøpte sånn «melkemaskin» da mini ble flaskebarn. Ellers kjøpte jeg mange ting som egentlig ikke ble brukt sist [emoji85]
 
Trenger vel egentlig ikke annet enn de grunnleggende tingene..for 11 år siden fantes ikke noe av det som finnes nå. Jeg hadde det vertfall ikke og klarte meg fint :)
Men vil nok ha babynest tror jeg
 
Var veldig glad vi hadde babynest, bæretøy, bedside crib :) denne gang skal jeg også ha bæretube og babybjørn vippestol (den vi hadde sist likte vi ikke). Vurderer også dobbel brystpumpe da jeg etter hvert ønsker å komme meg ut av huset for å trene :) Den dyre vuggen vi kjøpte til å ha i stuen brukte vi nesten ikke [emoji85]
 
Last edited:
Er veldig glad for at jeg hadde babynest, ammepute, bæresjal/-sele, vippestol og brystpumpe. Har veldig lyst på dobbel brystpumpe denne gangen, for å spare litt tid.
Er også glad vi hadde babygym. Kommer per nå ikke på noe vi kjøpte som vi ikke trengte, men hadde jo også forhørt meg grundig rundt med venninner og søsken som hadde barn, for å finne ut hva som var unødvendig.
 
Det vi virkelig har hatt bruk for var bæreselen, brystpumpa, babygym, matte til babyen å ligge på gulvet på, ekstra løs stellematte å ha på gulvet på badet når jeg var i dusjen (så kunne hun ligge der med en leke imens), sprinkelseng og bed side crib evt sprinkelseng med heve-senke side. Ammepute brukte vi bare i starten, babyen ble fort for stor for den.

Det vi ikke fikk bruk for var babynest, det ligger ubrukt.
 
Back
Topp