Utstyrsprodusentenes ansvar?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
https://www.babybanden.no/products/maxi-cosi-axissfix

"kan brukes bakovervendt til barnet er cirka 2 år og forovervendt til barnet er ca 4 år."

Er det bare jeg som synes det er direkte uforsvarlig av produsentene å oppfordre til å snu ungene ved 2 år..?

Jeg reagerer også på bilseter som frontes med at de kan brukes fra 9-36 kg.
https://www.babybanden.no/products/recaro-young-sport-black-9-36kg2

9 mnd - 12 år
9 - 36 kg
Kjøreretning forovervendt

Hvorfor i all verden tilpasse et rent forovervendt sete til en baby??

Utstyr er ikke bare laget til oss i norge ;) så de legger info på setet etter hva de er godkjent for. Ingenting galt med det vel, de oppførdrer vel ikke til noe. De skriver om hva setet er testet for.

For det første så selger de til hele verden og for der andre så selger det i Norge. Ikke alle som følger anbefalingene av forskjellige grunner. Men jeg synes butikker er flinke til å informere. Jeg måtte til å med klage på vår babyshop butikk og kundeservice og hjelp, men på bilstol så er de strenge og barna skal helst prøve bilstolen i butikken osv. De lat deg jo kjøpe hva du vil men de informerer veldig godt.

Syns butikken burde informere ved kjøp av bilstolen så ingen her leser det og tenker at det da er greit å snu setet så tidlig. Ellers tror jeg den teksten bare er en oversettelse av det som står på alle språk, og sånn sett ikke er ment som en oppfordring :)

For det første så selger de til hele verden og for der andre så selger det i Norge. Ikke alle som følger anbefalingene av forskjellige grunner. Men jeg synes butikker er flinke til å informere. Jeg måtte til å med klage på vår babyshop butikk og kundeservice og hjelp, men på bilstol så er de strenge og barna skal helst prøve bilstolen i butikken osv. De lat deg jo kjøpe hva du vil men de informerer veldig godt.
Det er utrolig mange som jobber i barneutstyrsbutikker som ikke har peiling og. Mange fllger ikke anbefalinger fordi de ikke vet av anbefalingene og når slike seter selges antar mange det er greit.

Det er utrolig mange som jobber i barneutstyrsbutikker som ikke har peiling og. Mange fllger ikke anbefalinger fordi de ikke vet av anbefalingene og når slike seter selges antar mange det er greit.
På babyshop så er det krav om at man kan alle disse reglene og anbefalingene. Har man nært noen som ikke kan det så burde man klage. Jeg fikk ikke hjelp til å prøve stolen i bilen og fikk gavekort på 500 kr og butikken ringte meg og ba om unnskyldning. Så de er ganske strenge pp dette. Er nok mer foreldre det går på i mange tilfeller, noen driter rett å slett i det.

På babyshop så er det krav om at man kan alle disse reglene og anbefalingene. Har man nært noen som ikke kan det så burde man klage. Jeg fikk ikke hjelp til å prøve stolen i bilen og fikk gavekort på 500 kr og butikken ringte meg og ba om unnskyldning. Så de er ganske strenge pp dette. Er nok mer foreldre det går på i mange tilfeller, noen driter rett å slett i det.

Samme opplevelse fra barnas hus :) fikk kjempe god hjelp hos de og de var faktisk med ut i bilen for å hjelpe, dette var dagen med 25%tilbud så de hadde nok å gjøre :D

Back
Topp