Utstyrsliste

Det kommer helt ann på om det blir jente eller gutt. Blir det gutt har vi det meste, blir det jente har vi ingen klær ivertfall. Men ny bilstol må vi ha uansett da den vi har er blitt for gammel. Også har jeg veldig lyst på en ny mindre vogn, den vi har er så stor og tar masse plass:(

Har ingenting fra før. Kan arve klær fra begge kjønn, men må kjøpe inn alt på nytt

Må kjøpe veldig mye, minsten er 6 år så jeg solgte alt for noen år siden. Vi har fått seng av søstra mi.

Men må kjøpe
- Vogn
- Bilstol
- ønsker meg bittelitt et sånt babynest ❤
- En del klær etterhvert men skal se igjennom alt mulig hos venninner osv.
- Stellebord (tidligere har jeg brukt stellematte på vaskemaskin men nå har jeg vaskerom med tørketrommel over vaskemaskinen.
- Tror jeg skal kjøpe ei stor ammepute mest for å bruke til bekkenet om natta. Auuu...
- denne gangen må vi ha babycall pga fler etg i huset (alltid bodd I leilighet tidligere )

Må kjøpe :

-Ny vogn. (Har ei simo, men den blir plassert hos mamma)
-Bilstol.
-Vugge.
-Babynest
-Stellebord.
-Vognpose.
- smekker, gulpekluter, vaskekluter.
-Lammeskinn.

Har seng fra før :)

Må kjøpe alt vi evt ikke arver :p har absolutt ingenting fra før siden dette er vårt første barn ❤️

Ønsker meg Babynest.
Så trenge vi bilstol + ny bil :p
Ellers er det kler og små ting vi mangler. Bla ny madrass til vugga og gulpekluter. Resten blir arva fra Nr 2 :)

Vi har alt men skal kjøpe

- Leandervugge

- Sleepyhead babynest

- stellematte til stellekommoden :)

Vår første så vi har ingenting... Arver nok noe som min mor har tatt vare på fra da jeg var lita, slik som vugge, sprinkelseng og noe klær. Vanskelig å vite hva man trenger... Har lyst på så mye, men tenker å være litt nøkterne og heller se hva vi trenger etterhvert... Er iallfall planen så får vi se hvor mye jeg greier å la være å kjøpe :)

Vi har gitt vekk veldig mykje sidan ungane her er så store. Vi må skaffe:

* vogn (besteforeldra til mannen har gitt oss pengar til den)
* bilsete
* stellebord
* leikematte til golvet
* klede (har nokre få plagg etter dei store)
* saueskinn til senga (mamma og pappa har kjøpt til alle barnebarna, reknar med at denne og får)
* gulpeklutar og mjuke vaskeklutar og andre stellesaker

Det vi har frå før er:
* sprinkelseng (får arve etter søstera mi)
* vogge
* bæresjal
* vippestol (vår har gått på rundgang blant familie og venner dei siste 5-6 åra, men vi hukar vel tak i den om vi ser behovet)
* vognpose (har ei etter lille og får i tillegg arve ei nyare frå søstera mi, og har litt lyst til å strikke pose og...)

Vi har nesten alt, men vi må kjøpe søskenvong, seng og hvis det blir gutt så må vi kjøpe litt klær :)

Har litt igjenn etter guttungen, men ikke så mye. Vogn, lekegrind, badebalje og en drøss gutteklær. Så blir det jente blir det mer å kjøpe enn om det blir gutt :p

svigermor har allerede sagt hun har lyst å sy babynest, og det blir ok og mye strikkaklær derfra :)

Har en del etter forrige da. Men vi må ha ny vogn og selvfølgelig ekstra seng også blir det jo småting som kluter,sengetøy og større badebalje osv :) tenkte også at jeg skulle sy baby nest med mamma, da hun har symaskin :)

Har det meste, men skal kjøpe endel fordet. Litt vi trenger og mye jeg bare har lyst på ;)

- Bilstol med base (Har kjøpt)
- Tripptrapp (Har kjøpt)
- Dunpose (Har kjøpt)
- Easygrow Grandma vognpose
- Easygrow lammeskinn til vogn
- Vogn nr.2
- Litt tilbehør til vogna
- Stelleveske (har kjøpt brukt)
- Babynest
- Lammeskinn
- Stellematte
- Badestol