Utstyrs tråden!

Mortil4_89

Betatt av forumet
Julibarna 2019
Hva har dere og hva trenger dere?
Har du noen kjøp du angrer på eller noen du ikkekunne klart deg uten?


Jeg har vogn, husker ikke merket i farten men den er jeg super fornøyd med. Og en babybjørn vippestol, den er gull verdt! Elers kjøpte jeg bleiebøtte med 1.mann men det ble ikke brunt på nr2 og 3 og heller ikke på kr 4 :happy:
 
Tror eg har det meste fra første ungen så blir ingen storinkjøp. Eneste vi trenger nytt er bilsete for der hadde vi arvet fra min bror og det er for gamelt no. Kommer ikkje på noe store bomkjøp (kjøpte ikkje bleiebøtte). Eneste vi hadde som vi virkelig ikkje fikk brukfor var smokker. Brukte han aldri
 
Jeg solgte å ga bort alt etter minstemor, for jeg skulle ikke ha fler barn :stop::oops:
Såååeee, nå må jeg ha alt nytt om spiren sitter til termin. Eneste jeg har er noe sengetøy :rolleyes:
 
Her har vi det meste etter mini her som nå er 2,5år,så er liksom ikke så mye vi heødigvis trenger. Må kjøpe dypbagen til vogna bare. Har seng, sete, bæresele, vogn, dyne, vognpose når vinteren kommer, sommerpose. Klær som er for sommeren trenger vi da, da mini kom var det litt kaldere i begynnelsen av mars
 
Har vel egentlig det meste fra mini, han er bare 2,5 år og vi har ikke solgt noe. Vippestol lånte vi, den tror jeg kanskje er solgt, så mulig vi må ha det. Har bilstol, vogn, poser, seng etc og alle de store tingene. Nå brukte vi jo ikke barnevogn med storebror før han begynte å barnehagen, og vi har også samsovet hele veien, så det får vi nå se an hvordan neste blir som type og om det blir brukt mer denne gangen. Storebror kom jo bare en måned før neste er ventet, så om de er ca like i størrelse har vi endel klær til passende sesong også :)
 
Her har vi det meste etter mini her som nå er 2,5år,så er liksom ikke så mye vi heødigvis trenger. Må kjøpe dypbagen til vogna bare. Har seng, sete, bæresele, vogn, dyne, vognpose når vinteren kommer, sommerpose. Klær som er for sommeren trenger vi da, da mini kom var det litt kaldere i begynnelsen av mars

Noe sommerklær må vel mulig anskaffes her å siden guttungen er føtt mitt på vinteren
 
Etter 3 søsken har jeg vel det meste, tatt vare på en del. Gitt bort noe klær men ikke babytøy. Trenger badebalje, en plass å ha klærne.
Må se om vogna i kjelleren kan brukes eller om vi må kjøpe ny. Bilstol trengs også da vi solgte videre den fra minstemann på nå 5år.
Seng trengs etterhvert, men av erfaring deler vi seng den første tida :)
Og flaks at vi bor i nord, da slipper vi nok tenke på sommerklær :p
Bomkjøp før: zink-krem, potetmel funker supert og er rimeligere.
Ammepute; det er så mye lettere å bruke babydyne og sofaputer til amming.
Lurt å huske: butikkene er åpne også etter fødsel så man bør se an behov, og de vokser raskt ut av de små klesstr så begrens pengebruken der tenker jeg :)
Ammeinnlegg i ull er gull :D
 
Har det meste her, men blir nok ny vogn da den ble solgt etter forrige og kjøpt en jeg ikke er like fornøyd med.

Ellers var ammeputa et midt her. Cosyfix som du kan kneppe på deg som ikke sklir unna.

Vippestolen derimot brukte vi sikkert 5 ganger.

Stokke - babysete til tripptrapp ble mye brukt :)
 
Jeg har gitt bort eller solgt masse av babyutstyret(stellebord,sidecrib,bilstoler,leker,gitt bort enorme mengder klær). Følte jeg ikke kunne hamstre og tenkte jeg kunne kjøpe nytt av de større tingene. Har vognene( triller brukes fortsatt) , bilstolen, bæreseler og ulltøy og endel av klesfavorittene ink kjoler,bunader og endel dresser.
 
Den het qbaro. Aldri hørt om det merket før, men så helt grei ut, og var rimelig :) Kombivogn som man kan sette bilsetet oppi. Blitt mye nytt på markedet siden sist jeg var gravid altså :)
 
Vi bruker nok babyjoggeren vi har i starten :) Men brukte den ikke med storebror siden han hatet vogn, så vi får se hvor mye den blir brukt nå. Har masse bæretøy å velge i da, vi foretrakk det sist og håper vi får en liten bærebaby til :Heartred
 
Her har vi Britax B-motion 4 etter storebroren. Vi har hatt den vogna i 1,5år ca, veldig god å trille og vi er fornøyd med den. Kjlpte bare sportsdelen til mini her, da han hadde vokst ut av bagdelen når vi kjøpte den. Så nå må vi kjøpe bagdelen til den vogna. Skal vi vaske den og gjøre den like fin igjen til den lille spiren i magen. Kjøpe ny kalesje tenkte jeg når vi vet kjønnet. Har helt svart nå, men lyst på en med en farge til den i magen
 
Storesøster er 2,5 år så har det meste. Vippestol hadde vi ikke behov for sist så ser an behovet først. Må ha en tripp trapp til da siden den vi har fortsatt er flittig i bruk
 
Vi har faktisk det aller meste fra førstemann, men han må få seg ny seng slik mini kan ta over sprinkelsenga :)
 
Back
Topp