Utstyr

LilletrilleMor

Blir kjent med forumet
Er helt ny på dette med tvillinger å kjenner heller ingen med tvillinger, så da må jeg spørre her. Kjøper dere dobbelt opp av alt utstyr? Dobbelt så mye klær? Å hvilken klesstørrelse skal jeg kjøpe i starten? Har ei datter fra før som var 3800g, å nå venter jeg 2 gutter som er 2 egget.

Hva er must have med tvillinger ?

Og finnes det bedside crib for tvillinger ?
 
Last edited:
Kjøper dobbelt opp av Klær..men kjøper uansett lite klær, to vippestoler (3 i 1)+++

kjøper kun det vi anser som strengt nødvendig å helle kjøpe litt og litt etterhvert.. hvis ikke blir det fort dyrt. Dyrt å kjøpe en haug med ting man ikke bruker.


Av det jeg har lest bruker mange justerbar lekegrind som seng slik at de kan sove sammen, dette tenker vi å prøve, kan kjøpes brukt kjempe billig...må bare bytte madrass.
Samme med stellebord kjøper vi også brukt , ett til å ha nede og ett til å ha oppe.

Har laget liste :p

målet er å ha kjøpt alt nødvendig til uke 33 i tilfelle de kommer tidlig(fra uke 33 forstår jeg de ikke prøver Å stoppe fødselen)

størrelse klær tenker jeg vi kjøper litt forskjellig , tvillinger komme Stort sett før Uke 40 ( gj.uke 37) så tenker at greit med noen små klær også.

ellers skal vi ikke ha stelle veske, men sekk som kan henges på vognen, er nok mye enklere å bære to med sekk på ryggen enn en ekstra veske.

kjøper heller ikke typisk tvilling ammepute da jeg ønsker noe mer allsidig
 
Jeg har ikke helt peiling selv, men vi har dobbelt av vippestol, spisestol, klær, dyner, stellematter(1 oppe og 1 nede) og selvfølgelig vogn + vognposer etc. men vi har ikke to stk av feks bæresele, babygym, babynest, og babycall. Det har vi ikke behov for, så vidt vi vet enda:p

Har sett at det er mange som bruker sprinkelseng som bedside crib ved å bare fjerne ene veggen på sprinkelsenga. Vi kommer sikkert til å gjøre det etterhvert, men siden vi ikke har all verdens plass på soverommet så bestilte vi en bedside crib maxi fra merket babybay, på jollyroom:) På stua kommer vi til å bruke en lekegrind med babynest som de kan sove i.

Når det kommer til klær har vi strl 50 og oppover. Vi får bare brette opp om det blir for stort:happy: Hadde jeg født alt for tidlig så måtte samboern bare svingt seg rundt å kjøpt noe mindre, men nå er jeg i uke 33 så da får strl 50 duge tenker jeg
 
Samme som KH93. Så klart to bilseter også. Når det gjelder klær, så har vi så utrolig mange gode venner og familie, at vi ikke trenger å kjøpe noe som helst og har altfor mye! :smiley-bounce022 Jeg har en tvillingvugge. Og siden jeg ikke har luksusen av hus/leilighet over flere etasjer, trenger jeg kun min vugge de får sove i og ett stellebord.

Gratulerer med dine to mage-gutter, forresten! :Heartpink:Heartpink
 
En kjempespennende tråd! Sitter og tar notater :excited001

Trenger hjelp med å forstå hvilke deler til barnevogn er nødvendige den første tiden man får tvillinger :confused005 Liggedeler? Sittedeler?
Har termin i juni-juli 2021.

Setter stor pris på all hjelp!
 
En kjempespennende tråd! Sitter og tar notater :excited001

Trenger hjelp med å forstå hvilke deler til barnevogn er nødvendige den første tiden man får tvillinger :confused005 Liggedeler? Sittedeler?
Har termin i juni-juli 2021.

Setter stor pris på all hjelp!

Liggedeler ca de første 6 månedene :)
 
En kjempespennende tråd! Sitter og tar notater :excited001

Trenger hjelp med å forstå hvilke deler til barnevogn er nødvendige den første tiden man får tvillinger :confused005 Liggedeler? Sittedeler?
Har termin i juni-juli 2021.

Setter stor pris på all hjelp!

ville også ha kjøpt en vogn der man kan sette bilsete oppi, må selfølgelig kjøpe kompatibelt bilsete.

greit om de sovner i bilen å bare løfte bilsetene oppi vogn basen
 
Her kom lillesøster og lillebror for 5 måneder siden. Ble satt igang i uke 38+3, da var de rundt 3000g begge to (storebror kom til termin og var 3325g). Vi brukte str 50 den første tiden, men det gjorde vi med storebror også så hadde litt klær fra han - og supplerte med litt til.
Det vi hadde klart før de var født var:
2 bilstoler med bilstolposer (gjerne med base slik at de kan klikkes rett inn i bilen om dere har bil)
Tvillingvogn med adapter til bilstolene - genialt for levering og henting av storebror i barnehagen
2 tripp trapp stoler med nyfødtsete
2 vippestoler
En sprinkelseng med to dyner i str 65x80 - vi satt ikke opp andre sprinkelsengen før etter jul, men burde gjort det litt tidligere.
Lekegrind med madrass for soving i stuen
Flasker (delammet storebror, så reknet med det ble det til tvillingene også)
Flaskesterilisator
Hadde bæresjal og bæresele til en baby (ifølge internett går det ann å bære to i sjal samtidig, men har ikke prøvd)
Stellebord med badekar, bleier, tørre engangskluter, gulpekluter, babyolje, håndduker
4 hjemmestrikket babyteppe
2 hjemmestrikket vognteppe
2sett hjemmestrikket hentesett

Klær i str 50 og 56 ferdig vasket - hovedsaklig omslagsbodyer, for da slapp vi dra noe over hodet når de var helt ny. Tror vi hadde rundt 15 sett i hver str, men det kommer jo ann på hvor ofte du vil vaske - kan fort gå noen sett for dagen. Fortsatt går de mest i body og strømpebukse så lenge vi «bare» er hjemme, så trenger ikke så mye.
 
Tipser om gruppen Tvillingutstyr kjøp og salg på Facebook, der kan man få tak i både klær og utstyr :)
 
Back
Topp