Utstyr

Damnyou

Andre møte med forumet
Dere som har født før..

Hva skal dere IKKE ha av utstyr denne gangen som dere hadde sist?
Og hva SKAL dere ha nå, som dere ikke hadde sist?
Hva klarte dere dere ikke uten sist?

Mine must haves er: ammepute og bleiebøtte..
Hva jeg skal ha nå: tripp trapp med spedbarnssete
Hva jeg ikke skal ha: fargeløs babygym

Jeg skal IKKE ha bleiebøtte. Synes det stinker sånn :yuck: Og går heller ut med bleia med en gang.

Jeg trodde jeg ikke skulle ha flere barn og solgte vippestol, newborn sete til tripp trapp og babygym. Det vil jeg prøve å skaffe igjen.

Tror også jeg vil ha lekegrind denne gangen. Ikke hatt det før, men mitt 3. barn så kan være hendig ;)

En annen ting jeg solgte som jeg angrer på er elastisk sjal! Har et vevd sjal, men elastisk passer bedre til nyfødt (synes jeg). Jeg hadde et Aldoria i bambus. Anbefales :)

Kan ikke huske at jeg angrer på noe jeg kjøpte egentlig..

Men jeg elsket babygymmen vi hadde, brukte den masse.

Skal ha babynest og tripp trapp stol med babysete denne gangen :)
Vil også finne godt bæretøy, noen som har tips? Har en ergobaby fra før av men vil gjerne ha noe mykere.

Det som jeg bruktet lite som jeg ikke skal ha igjen: bleiebøtte, ammepute, stellebord, smokken.
Det som jeg vil absolutt ha er en vippestol.

Føler meg fornøyd med d meste fra sist så vet ikke om d er så mye mer vi skal ha..

Morsomt at en er så forskjellig. Viser jo bare at en ikke kan stole blindt på disse listene om hva en skal ha og ikke ha. Vår bleiebøtte luktet ingenting, og var helt super. Og tenker den blir full verdt midt i februar med iskaldt ute. Frister ikke å gå ut med søpla før mannen er hjemme
Ammeputa var så og si sydd fast i meg de første månedene. Vi hadde to babygymmer. En fargerik og fin på rommet og en nøytral farge som så fin ut i stua. Ingen av våre var noe interessert i denne. Skjønner det jo godt.

Lekegrind er også noe å vurdere nå som det er nummer tre ja. Ellers er det ikke mye nytt vi trenger. Må ha en vogn og, en brukt denne gangen.
Har og ergobaby og forsåvidt fornøyd, men kunne tenkt meg en som var lettere å ta på seg selv. Noen som har noen tips til dette?

Skal kvitte meg med bæreselen fra sist, den var noe forbanna drit og jeg fikk den aldri til alene, og da er liksom noe av poenget borte for min del[emoji85] Skal heller ikke ha noe ny ammepute og svært lite ammetopper, da de nesten ikke ble brukt sist[emoji85] Har jan 17-baby, og var for kaldt med ammetopp, for varmt med topp og genser, så brukte bare ammebh med hettegenser utapå som jeg kunne dra opp glidelåsen på[emoji28] Vil også ha ny babygym som er litt mer solid, den vi hadde var så myk at de bøylene bretta seg helt nedtil gulvet Dropper sengekant og uro, totalt ubrukelig[emoji28]

Overassket over at flere ikke bruker ammepute, hvordan støttet dere opp babyen når den skal spise? Ble så sliten i armene om jeg ikke hadde ammeputa jeg

Overassket over at flere ikke bruker ammepute, hvordan støttet dere opp babyen når den skal spise? Ble så sliten i armene om jeg ikke hadde ammeputa jeg
Her ble almlenet på sofa eller puter brukt. Så jeg var heller ikke noe fan av ammeputa... til amming.. Men helt gull til å sove "på" når magen begynte å vokse! [emoji4][emoji106]

Her ble almlenet på sofa eller puter brukt. Så jeg var heller ikke noe fan av ammeputa... til amming.. Men helt gull til å sove "på" når magen begynte å vokse! [emoji4][emoji106]
Ah skjønner, jeg elsket ammeputa mi så derfor jeg lurte på :)

Nr 4 her, så vi har virkelig alt vi trenger :-) Morsomt å se forskjellen på folk altså! Her er bleiebøtter et must, har både oppe og nede. De lukter INGENTING enda vi kun har bæsjebleier i dem og de derfor tømmes sjeldent... Oppi dem lukter det jo, men åpner dem jo kun for å tømme, så det går greit. Bedside crib er mitt absolutt beste tips for dem som ikke har!!! Kan bare lirke baby bort på sin egen plass etter amming, og slipper bøying og styr for å ta baby opp og ned! Alle med bekkenproblemer bare MÅ skaffe seg det ;-) Ellers har jeg både sjal og ergobaby 360, det første brukes kun de første ukene, deretter siger det når babyen veier litt mer synes jeg. Ergobabyen derimot er gull!

Hvor plasserer dere stellebordet? Er det viktig med lett tilgang på vann? Bør det f.eks. helst stå i nærhet av vasken? Vi har mulighet til det, men da blir det et lite stellebord som vi skyver i mellom vegg og vask. Ellers kan vi ha et større stellebord/kommode, men da et lite stykke unna vasken. Hva vil du anbefale?

Hvor plasserer dere stellebordet? Er det viktig med lett tilgang på vann? Bør det f.eks. helst stå i nærhet av vasken? Vi har mulighet til det, men da blir det et lite stellebord som vi skyver i mellom vegg og vask. Ellers kan vi ha et større stellebord/kommode, men da et lite stykke unna vasken. Hva vil du anbefale?

Vi hadde bare en stellematte oppå en kommode ca. En meter i fra vasken. Hadde vann i en beholder på kommoden som vi brukte til å fukte tørrserviettene med :)

Hva syns dere om den bleiebøtta man får av barnashus når dere meldte dere inn?

Kunne ikke klart meg uten den. Enkel å bytte pose i, og ingen lukt av den her i hus. Manglet refills til den før jeg endelig fikk rompa nordover for å kjøpe nye. Brukte vanlig søppelbøtte i den perioden, og måtte ut med posen flere ganger til dagen for det lukta med en gang. De har også tilbud på refills ganske ofte så du får 3 pk for 199 kr, og de holder veldig lenge her i hus :)

Kunne ikke klart meg uten den. Enkel å bytte pose i, og ingen lukt av den her i hus. Manglet refills til den før jeg endelig fikk rompa nordover for å kjøpe nye. Brukte vanlig søppelbøtte i den perioden, og måtte ut med posen flere ganger til dagen for det lukta med en gang. De har også tilbud på refills ganske ofte så du får 3 pk for 199 kr, og de holder veldig lenge her i hus :)

Da får jeg benytte sjansen av medlemstilbudet å dra innom barnashus :)

Back
Topp