Utstyr

Jeg har allerede kjøpt reiseseng med stelledel og andre ting :-p er så kjekt å ha når man er på hytta eller noen skal passe nurk :-) også har jeg kjøpt ammepute....foreløpig til å ha mellom bena om natten. Hadde det til datteren min og syntes det var full verdt :-)

Må ha
- lekegrind
- bilsete
- vogn
- vippestol
- stellebord
- babygym
- dyner
Og det var det jeg kom på nå :-)

Er det så mye man trenger på utstyrsfronten som avhenger av kjønn? Jeg skjønner jo klær og sånt, men er det forskjellig utstyr også? Jeg spør av uvitenhet, for jeg er gravid med første.
Nei, tenker ikke så mye utstyr ;) Mest klær. Typ som babynest, sengekant osv gjør ikke noe om er blått :)

Vi har laget en liste over alt vi både trenger og ønsker :p men sett bort i fra vogn, seng, bilstol og slike ting vi må ha så er det mye jeg har lyst på! Blant annet tripp trapp stol med newborn set, vugge, babynest, bedsidecrib, bilstolpose (må nesten ha det siden det blir februarbaby føler jeg) osv. Og selv om vi vil ha emmaljunga vogn, så vil vi ha Stokke izi go bilstol og Stokke trailz understell i tillegg :)
Enkelte
Vi har laget en liste over alt vi både trenger og ønsker :p men sett bort i fra vogn, seng, bilstol og slike ting vi må ha så er det mye jeg har lyst på! Blant annet tripp trapp stol med newborn set, vugge, babynest, bedsidecrib, bilstolpose (må nesten ha det siden det blir februarbaby føler jeg) osv. Og selv om vi vil ha emmaljunga vogn, så vil vi ha Stokke izi go bilstol og Stokke trailz understell i tillegg :)

Hvis du har god plass på rommet ville anbefalt en sprinkelseng hvor man fjerner ene langsiden. Da kan den brukes som en bedsidecrib :)vi hadde bilstolpose sist. Februar barn, fikk omtrent ikke brukt den. Ble så fort vår. Et strikketeppe holder på varmen like godt. Men vet ikke hvor du bor da :)
Jeg liker emmaljunga godt til hjemmebruk, men de er store og tunge å ta med på tur i bilen :)

Glemte å skrive at emmaljunga har adapter på bilstol, iallefall til maxicosi å enklere å ta med et understell, enn hel vogn på butikken :)

Jeg har lyst på ergobaby 360. Vurderer å kjøpe den nå, for jeg fant den på salg. Er det noen som har erfaring med denne? Er den god?
Jeg har ergobaby men ikke 360. For meg var den originale bedre passform rundt hoftene og lettere å ta på ordentlig. Men å feste en nyfødt baby i ergobaby tror jeg kan være veldig skummelt og vanskelig. Men den er kjempe god på litt større babyer :) vi hadde babybjørn i starten å det er mye lettere å ta babyen inn og ut :)

-Soveplass
-Stelleplass
-Vogn
-Bilsete
-Bæresjal
-Vognpose
-Tøybleier
-Babycall
-Gulpekluter og ammeinnlegg
- vippestol
- Lekegrin og trappegrind

Jeg har ergobaby men ikke 360. For meg var den originale bedre passform rundt hoftene og lettere å ta på ordentlig. Men å feste en nyfødt baby i ergobaby tror jeg kan være veldig skummelt og vanskelig. Men den er kjempe god på litt større babyer :) vi hadde babybjørn i starten å det er mye lettere å ta babyen inn og ut :)
neida, du bruker bare nyfødtinnlegget... vi brukte vår fra småen var 4-5 uker... og når han ble "forstor" til nyfødt innlegget så brukte vi han bare i ergoen... går helt fint... Men vil ha elastisk sjal denne gangen for å gjøre det lettere å amme samtidig som jeg bærer...

Jeg hadde sommerbaby sist og syns bilpose var et funn. Helt perfekt. Og kjøper du voksi er den nok passe lenge. Ei venninne av meg brukte den til ungen var over ett år. Jeg har ikke voksi og brukte den ikke etter fylte ett. Så sikkert kjekt å ha selv om ungen er født i februar. Kjøp brukt! Sparer litt penger! :) Men vi er jo ulike med ulike behov.

Også syns jeg at jeg så etterhvert hva jeg hadde behov for. Så jeg vil anbefale at man kjøper det man må ha først også tar man litt etterhvert. Og vi kjøpte mye pent brukt (lekegrind, vippestol, bilpose, newbornsete til tripptrappstol, babygym, barnehagevogn, vinter -og sommerpose å ha i barnehagevogna eksempelvis) og sparte endel på det.

Vi arvet både ergobaby og babybjørn. Brukte ingen av dem :P Vi hadde ikke behov for slik :)

neida, du bruker bare nyfødtinnlegget... vi brukte vår fra småen var 4-5 uker... og når han ble "forstor" til nyfødt innlegget så brukte vi han bare i ergoen... går helt fint... Men vil ha elastisk sjal denne gangen for å gjøre det lettere å amme samtidig som jeg bærer...
Har nyfødt innlegg men kjøpte selen når småen ble for tung til den andre selen han hadde. Men i forhold til p feste baby inn og ut så syntes jeg babybjørn er mye lettere :) men alt kan jo man bli vandt til..

Må ha lelegrind pga lillebror og hund. Ellers er det meste i hus, trenger bare litt klær.. Har kjøpt alt jeg ville ha men ikke trengte sånn egentlig de forrige to gangene.. Solgt det meste. Så har vel egentlig "lært" meg at jeg skal la være og heller se an nødvendigheten etterhvert som babyen kan vise h*n trenger det :) :P

Jeg har lyst på ergobaby 360. Vurderer å kjøpe den nå, for jeg fant den på salg. Er det noen som har erfaring med denne? Er den god?
Vi fikk 360 til vår første. Jeg synes det er en en fantastisk god bæresele og har brukt den mye. Men fikk det ikke til med nyfødtinnlegget, så jeg ventet til han var stor nok til å bruke uten. Men den anbefales absolutt :)

Anbefaler å heller kjøpe den nye, ergobaby adapt :) vokster i større grad med barnet og man slipper spedbarninnlegg :D

hahaha kommer helt ann på type vogn.... :p og når en velger å kjøpe bilstol... ;-)

Haha.. er det så mange forskjellige typer da?? :p Når man velger å kjøpe bilstol? Hva mener du med det?
Vi må jo kjøre hjem fra sykehuset, så da må vi jo ha den før fødsel :p

Haha.. er det så mange forskjellige typer da?? :p Når man velger å kjøpe bilstol? Hva mener du med det?
Vi må jo kjøre hjem fra sykehuset, så da må vi jo ha den før fødsel :p
det er mange vogntyper, er en eneste stor jungel. noen merker er billigere enn andre. også om du vil ha 4 hjuling eller 3 hjuling. samt at rett rundt årsskiftet så kommer det ofte nye modeller av de mer kjente merkene.. og bilstoler kommer ofte på tilbud i desember (før jul) følg med barnashus sin adventskalender. ;-)

det er mange vogntyper, er en eneste stor jungel. noen merker er billigere enn andre. også om du vil ha 4 hjuling eller 3 hjuling. samt at rett rundt årsskiftet så kommer det ofte nye modeller av de mer kjente merkene.. og bilstoler kommer ofte på tilbud i desember (før jul) følg med barnashus sin adventskalender. ;-)

Hmm.. Her er det jammen meg litt å sette seg inn i.
Har ei venninne som jobber på Ringo, så satser på at hun kan lære meg litt om barnevogner og sånt. Hun vet ikke noe enda da :p

Back
Topp