Utstyr

Eliz92

Forumet er livet
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Januar 2017
Februarhjertene2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Er det noe utstyr du absolutt må ha til babyen? Hva og hvorfor ? :)

Her tenker jeg en ny tripptrapp stol med newborn seat og lekegrind. Newborn sett så alle kan sitte sammen. En ny stol fordi storebror trenger sin. Lekegrind fordi jeg ikke tror jeg tørr å legge babyen på gulvet med storebror på knapt 2 år.. Ellers har vi jo egentlig alt etter første :)

De lekegrindene som er hevet over bakken synes jeg er så fine! ellers har jeg lyst på en seng/vugge med hjul som jeg kan dra med meg rundt i hele huset! :D

Det blir nok en ny tripp trapp her også. Minstemann (som altså er 8 år) fikk sin tripp trapp til dåpen og bruker den stadig Et babysete til Tripp Trappen er nok også lurt, det hadde vi ikke sist. Lekegrind trenger vi også, mest fordi vi har hund og det er greit med en hundefri sone. Ny madrass til sprinkelsenga og ny bilstol til nyfødt. For åtte år siden lånte vi et slikt sete, så det har vi ikke liggende. Ellers har vi det meste fra sist - selv om alt nå er åtte år gammelt..

Vi må ha en Stokke steps stol til, slik at storebror kan få ha sin. Men resten av utstyr til den har vi :) Og vibrerende vippestol vil jeg ha :p Eneste sjansen til å få dusje eller spise med storebror :p

Har stort sett alt etter første, men må ha en tripptrapp stol til, har newborn seat. Ønsker også en elektrisk vippestol :)

Babynest ! Også ønsker jeg bedsidecrib :D

det vi mangler (og ønsker) er
vi må ha:
- madrasser
- dyner
- trappegrinder (en oppe en nede)
- ny vogn og babybag til vogn.
- vognpose

jeg ønsker:
Ny bilstol
bilstolpose
elastisk bæresjal. (har ergobaby bæresystem, men ønsker et sjal til amming)

Mener at vi ikke har noe fra før og mangler alt av det vil trenger og vil ha :) skjønner jo at det ikke er alt man har behov for :)
Hva vet du at du vil ha per i dag? :) har god tid enda :)

Dette er min første så jeg har ikke helt oversikt over alt jeg trenger engang :p
Hehe er ikke lett :p klær og stellesaker og stellematte/bord er vell det de i teorien trenger :p og soveplass selvfølgelig :p ellers er resten en jungel med alt fra nyttig til unyttige ting :p

Har lest litt om de store tingene. Håper besteforeldre kjøper vogn og bilstol som er det dyreste slik jeg har skjønt det :p

Blir det en gutt til har vi alt etter som jeg har to gutter fra før, men blir det jente må det handles litt ;)

Trenger ikke å ha alt på stell med en gang :)

Hva vet du at du vil ha per i dag? :) har god tid enda :)
Vi har laget en liste over alt vi både trenger og ønsker :p men sett bort i fra vogn, seng, bilstol og slike ting vi må ha så er det mye jeg har lyst på! Blant annet tripp trapp stol med newborn set, vugge, babynest, bedsidecrib, bilstolpose (må nesten ha det siden det blir februarbaby føler jeg) osv. Og selv om vi vil ha emmaljunga vogn, så vil vi ha Stokke izi go bilstol og Stokke trailz understell i tillegg :)

Blir det en gutt til har vi alt etter som jeg har to gutter fra før, men blir det jente må det handles litt ;)

Trenger ikke å ha alt på stell med en gang :)
Er det så mye man trenger på utstyrsfronten som avhenger av kjønn? Jeg skjønner jo klær og sånt, men er det forskjellig utstyr også? Jeg spør av uvitenhet, for jeg er gravid med første.

Jeg har lyst på ergobaby 360. Vurderer å kjøpe den nå, for jeg fant den på salg. Er det noen som har erfaring med denne? Er den god?

Back
Topp