Utstyr :)

Jeg ser litt etter bilstol nå, men føler det er alt for mye å velge mellom. Har sett litt på både Cybex aton q og besafe izi go , men kommer ingen vei. Noen med anbefalinger ? :)

Jeg ser litt etter bilstol nå, men føler det er alt for mye å velge mellom. Har sett litt på både Cybex aton q og besafe izi go , men kommer ingen vei. Noen med anbefalinger ? :)
Kjøpte selv ett helt perfekt britax sete.☺jeg er ikke interessert i slik base så dette var fint og kostet 1900 kr☺på biteringen

Vi har allerede ny vogn, ny vugge og babytøy (etter guttene). Skal kjøpe pumpe, stellesaker, bilsete+base og ammeinnlegg fra ammehjelpen. Men venter til etter OUL.

Så du har uten base ? Med beltefeste eller isofix ? :)
Jeg har med bilbeltefeste☺Jeg syntes base er bortkastet penger☺men det er min mening☺ skjønner dette er lettvint,men vist man skal kjøre andre en baby så må jo man ta ut hele basen☺

Må vogn alltid bestilles, eller er det steder der hvor man får med seg vognen med en gang? :)
Enkelte forhandlere selger vogner de har i butikk da de skal skiftes ut nå og da. Ellers så er det vel bestillingstid på vogner. Er i hvert fall slik med Emmaljunga.

Enkelte forhandlere selger vogner de har i butikk da de skal skiftes ut nå og da. Ellers så er det vel bestillingstid på vogner. Er i hvert fall slik med Emmaljunga.
Tusen takk for svar :) Hvor lang tid pleier det sånn ca å ta fra man bestiller til man får den? :)

Tusen takk for svar :) Hvor lang tid pleier det sånn ca å ta fra man bestiller til man får den? :)

Når jeg var i butikken for å se på vogner og sa jeg måtte ha vognen til august sa de at jeg måtte bestille senest april grunnet Emma Ljunga lageret har sommerstengt i juni og juli. :-)

Denne listen står i gravid boka jeg fikk av jordmor. Har lignende liste i BAM og Babydrøm også, men det jeg lurer på er om det betyr at jeg bør ha 6 stk body i den minste str ? Og er dey 56 det et vanlig å kjøpe da?

Jeg ville hatt 3-4 sett med klær (body + strømpebukse/vanlig bukse) i str 50 og en del (typ 10-12 bodyer, 7-8 bukser MINST) i 56 ;) Vaske klær er det siste du kommer til å tenke på første ukene.

Personlig blir det nok en del mer klær i str 50 her enn "anbefalt", men jeg orker ikke prioritere klesvask og regner med at 50 brukes i hvertfall 2-3 uker eller mer.

Når jeg var i butikken for å se på vogner og sa jeg måtte ha vognen til august sa de at jeg måtte bestille senest april grunnet Emma Ljunga lageret har sommerstengt i juni og juli. :-)

Det høres fornuftig ut det med sommerstengt lager, men om du bestiller nå tar det ca en mnd, det fikk hvertfall vi beskjed om. Så det er sikkert normalt, også blir det lenger pga sommerstengt. Nå har ikke vi bestilt emmaljunga vogn da, kan jo ha litt å si også ;)

Det høres fornuftig ut det med sommerstengt lager, men om du bestiller nå tar det ca en mnd, det fikk hvertfall vi beskjed om. Så det er sikkert normalt, også blir det lenger pga sommerstengt. Nå har ikke vi bestilt emmaljunga vogn da, kan jo ha litt å si også ;)
Det er det jo bare å bestemme seg for da. Men betaler som regel når man henter vognen, eller åssen er det? :)

Vi betalte 25% når vi bestilte. Men om vi hadde angret ville vi fått pengene tilbake, så vi har ikke låst oss allikevel. Dette er i Danmark, men vil tro det opereres noenlunde likt. :-)

Jeg ville hatt 3-4 sett med klær (body + strømpebukse/vanlig bukse) i str 50 og en del (typ 10-12 bodyer, 7-8 bukser MINST) i 56 ;) Vaske klær er det siste du kommer til å tenke på første ukene.

Personlig blir det nok en del mer klær i str 50 her enn "anbefalt", men jeg orker ikke prioritere klesvask og regner med at 50 brukes i hvertfall 2-3 uker eller mer.
Vi brukte aldri 50 str. Gutten vår var 3995g og 51 cm.

Jeg har bestilt via nettsiden til Emmaljunga med ønsket levering i juni. Trenger ikke betale noe på forskudd, fikk beskjed om at vi måtte betale senest når vi henter vognen (er i Molde, Baby comfort, bor selv i nabobyen og er kun 2-5 ganger i året)

Har ikke barn selv ennå, men var 50 og 3550 da jeg ble født og brukte 50 i flere uker. Mannen var også nogenlunde samme mål.

I verste fall så blir alt i 50 gitt bort ubrukt ;) Tar med både 50 og 56 på sykehuset når den tid kommer :)

Nå har ikke jeg barn selv ennå, men min mor sa at jeg aldri brukte str.50 heller, og 56 ble brukt bare noen uker:p Så har ikke kjøpt inn noe i 50, mulig jeg kjøper 1 sett bare for å ha i tilfelle...butikkene er jo åpne når baby er kommet også:)

Vi hadde bare kjøpt inn str 56 sist, og datteren vår var 3000 g og gikk ned til 2700 etter fødsel. Måtte kjøpe inn en del i 50, og da var til og med det stort i flere uker.

Har spart på alt, så det blir begge str med til sykehuset :-)

Vanskelig å vite hvor stor baby en får, både jeg og mannen min var rundt 3500g. Men er det f.eks krise å bruke et nr for store klær de første par ukene?

Sant :) Jeg kommer til å gjøre som sist, kjøpe i 56 og skulle det komme en liten jente eller en bitteliten gutt noe før termin så får vi bruke det vi har eller kjøpe prematur tøy om det skulle være nødvendig.

Back
Topp