Dette er en deilig tråd det
Siden vi har en på 2,5 nå så har vi en del fra før. Han bruker grindseng (sprinkelseng) enda og skal få "storgutt seng" til sommeren. Da tar vi grindsenga ned i kjelleren og pusser og maler den til lille spire kommer.
Bilseter har vi, kjøpte et brukt sete 0-6 mnd (Maxi cosi med isofix base) , har nylig gått over til nytt sete til han på 2,5 år så vi setter setet han har voksi i fra nå på loftet (BeSafe combi x3 me isofix base0-18kg/max 105cm).
Vi kommer til å ta vare på vogna som er i barnehagen nå til senere også. Den har vi Vokksi classic i med både vinter og sommer dyne. Kjekt å ha egen til barnehagebruk. Ellers så har vi også dyner som var kjøpt nye som er pent brukt som også skal brukes igjen nå.
Vi har skaffet ny pose til vogn å ha her hjemme. Og bestilt vong som skal hentes i Juni *gleder meg som en unge til den kan hentes*
Stellebordet vårt (Ikea) bruker vi enda den dag i dag. Har kjøpt ny stellepute da den vi har brukt siden førstemann ble født hadde sprukket opp i ene siden.
Siden vi har lite bad så har vi brukt Stokke flexi bath. Har innlegg til spedbarn til dette. Kjekt å legge sammen og sette bort når det ikke er i bruk.
Da vi skaffet oss Tripp Trapp stol sist - så vi at det var kjekt å ha en ekstra til besøk. Den skal vi pusse opp og male til lille spire sammen med grindsenga i sommer. Tenkte å se om vi finner en til brukt stol til salgs å kjøpe slik at vi har en ekstra stående (får dem ned i 400,- i disse trakter og de er en god investering).
Vi har også et new born sete til tripptrapp som vi har kjøpt brukt (hadde det til han på 2,5 også men det solgte vi etter at han vokse ut av det). Kjøpte derfor et nytt i fjor da familien fikk et tilskudd i stammen så de har fått bruke det. Nå har det hengt her og ventet på at vi skulle bli klare med neste spire <3
Av baby leker så har vi tatt vare på alle leker av tre - og leker som er "kjønnsnøytrale". Resten har vi gitt bort i rykk og napp. Synes det er viktig at man plukker ut litt og litt leker etterhvert som barnet vokser og får mer og mer i gaver etc.
Ellers så har vi tatt vare på veldig lite fra første gutten vår av flere grunner; Vi var usikker på om vi skulle ha flere barn, vi var usikker på om det var vits i å samle masse "gutte ting" om en skulle ende opp med å få jente, også er det dette med å arve. Vi ønsket at noen skulle få bruke klærne etter oss, uten at de skulle ligge nedpakket her i evigheter.
En annen ting som jeg hadde tidligere var en microsterilisator (Avent) den brukt vi til diverse småtterier som man ellers ville kokt. Jeg er ikke noe glad i koking og da er det greit å bruke en slik som man bare fyller opp, har på vann og setter i microen.
Ting som ikke ble brukt sist for vår del er:
- smokker
- tåteflasker
- siklesmekker - ikke alle får barn som sikkler eller gulper mye (vi trodde alle små gjorde det)
- en del klær var nesten ubrukt (blir for for mye tøy)
Kommer ikke på mere i farta...
Brystpumpe fikk jeg låne av en venninde av oss (Mendela - Elektrisk) Den var kjempe enkel i bruk og når hjernen bare skjønte at melka skulle oppi flaska og være der til mini evt måtte ha flaske så var det greit å bruke den. Disse er dyre å kjøpe inn så om du får kjøpt pent brukt eller låne av noen du kjenner så gjør det

Vi brukte den kun noen få ganger da mini nektet å ta flaske.
Sånn, da gir jeg meg her

Er jo så mye utstyr og ting og tang som trenges og ikke med disse nurkene som kommer <3
Skulle jo ikke skrive bok heller