Utstyr

Kvikklunsjen

Forelsket i forumet
Okei damer, nå nærmer det jo seg for oss her!
Vi har en del utstyr allerede, men det mest nødvendige mangler vi fortsatt. Har vogn, bilsete, vugge, babyrede og litt klær. Mangler stellematte, stelleprodukter, kluter, sprinkelseng, kommode, litt mer klær, osv. Jeg har tenkt lenge at vi venter til juni med å ordne alt, men nå er jo juni er om få dager! Og jeg er helt avslappet. På den ene siden vil jeg bare få alt ordnet slik at jeg kan slappe av, på den andre siden blir jeg helt handlingslammet i jungelen av utstyr. Jeg er andregangs og vet vi ikke trenger så mye egentlig, pluss at det mest sannsynlig vil være ganske varmt i juli og baby trenger mindre da. Men likevel, nå må vi snart få fingern ut! Jeg har termin 12 juli og går ut i permisjon om 3 uker. Vil helst slippe å måtte springe rundt i butikker og ordne ALT når jeg er i permisjon.

Problemet er vel også at vi har en liten leilighet, og hvis vi anskaffer alt utstyret nå, så blir det liggende fremme lenge og bare "støve ned"... Har ikke så god lagringsplass akkuratt.

Hvordan er det med dere nå, har dere handlet ferdig? Og er dere stresset/avslappet?
Samboeren min er forresten Mr Coolpants, jeg tror ikke han tenker over at babyen trenger NOE som helst, haha.. Enda dette er nr to.. Mannfolk!

Vi har egentlig det meste på plass:) det er så klart ett par småting jeg mangler, men jeg føler meg ikke så stresset.
Butikkene er jo der også etter fødsel;) Så hvis vi mangler noe så sender jeg bare gubben ut:p

Vi har feks ikke kjøpt inn vippestol og bæresele, det skal vi vente litt med og evnt se om frøkna liker å ligge på brystet så må vi nok gå til innkjøp av en bæresele.

Vi har egentlig det meste på plass:) det er så klart ett par småting jeg mangler, men jeg føler meg ikke så stresset.
Butikkene er jo der også etter fødsel;) Så hvis vi mangler noe så sender jeg bare gubben ut:p

Vi har feks ikke kjøpt inn vippestol og bæresele, det skal vi vente litt med og evnt se om frøkna liker å ligge på brystet så må vi nok gå til innkjøp av en bæresele.

Så deilig!
Og ja, du har helt rett angående at man ikke trenger alt FØR fødsel. Det er mye jeg også vil se an først etter hun er født, men sprinkelseng og stelleplass må liksom ordnes før, hehe :) Og vi bor midt i Oslo, så skulle vi komme på noe vi trenger, så tar det maks 15 min å få tak i det! hehe :)

Så deilig!
Og ja, du har helt rett angående at man ikke trenger alt FØR fødsel. Det er mye jeg også vil se an først etter hun er født, men sprinkelseng og stelleplass må liksom ordnes før, hehe :) Og vi bor midt i Oslo, så skulle vi komme på noe vi trenger, så tar det maks 15 min å få tak i det! hehe :)
Hvis dere bor såpass sentralt så tror jeg dere trygt kan lene dere tilbake og slappe av frem til termin;)
Vi har på en måte satt kjøpe stopp (etter at jeg har bestillt en babygym) så ser vi ann resten etter fødsel:D

Vi har det meste innkjøpt, men har det lagra hos foreldrene våre enda :p
Vi har også veldig liten plass! :o

Har det aller meste klart da vi arvet en god del utstyr og klær. Planen er å sette det opp og klart i leiligheten i midten av juni ca. Vi bor trangt så det meste er i boden foreløpig ;)
Mangler noen småting til vogna men bor som deg i Oslo så da er det meste i direkte nærhet ;)

Har mye etter storebror så har stort sett fått det meste opp og på plass.. Bare litt vasking av tøy, kjøpe inn div stelleprodukter(bleier og kremer) og litt sånn siste ordning så jeg får ting på akkurat det stede jeg vil :) Så er det bare å få pakke fødebagen egentlig så er vi klare for lille frøken :)

Dere er snart i mål alle mann med andre ord :)

Men hvilke stelleprodukter har dere kjøpt? Jeg er så usikker, trodde jeg skulle gå for Bert's Bees, men så leste jeg at det ikke var så bra likevel. Hadde Natusan sist..

Jeg har ingen peiling på stelleprodukter, så jeg tenker jeg prøver ut det som er med i apotekpakkene først og tar valget når jeg har fått prøvd de :)

Her mangler vi bare stellematte, noen sengesett til sprinkelseng og vogn + laken til vogn :)
Alt er satt frem og vi har en stellekommode med stellematte, så det haster ikke med en stellematte til enda.
Ellers har vi minimalt med oppussing igjen, så nå kan baby bare komme snart!
Deilig å kunne slappe av og vente på baby nå som det begynner å bli sommer :D

Jeg mangler bare bilstol av det jeg må ha i hus. Ellers så har jeg vel det jeg trenger i hus trur jeg :)

Vi har så og si alt klart. Trenger bare noen ting til meg selv..brystpumpe,som er kjempe viktig!
Også litt flaskeutstyr,itilfelle jeg skulle få problemer med ammingen. Slet veldig mye med den forrige gang..håper såååå at alt går bra denne gangen :-)

Kjøpte seng med tilbehør nå nettopp... så blir vel egentlig resten arvet etter storebror, bruker opp igjen bilstol, vogn, stellebordet er fortsatt i bruk :) skal klatre opp på loftet(eller få mannen til å gjøre det kanskje) og se over avlagte klær, tror mye kan brukes opp der også. Glad jeg kjøpte mye kjønnsnøytrale klær/ting til førstemann. Men skal spandere på meg ny brystpumpe (noen som har prøvd elektrisk?) og nye amme bh'er ;) bleier og stelleprodukt blir nok kjøpt rett før termin da det begynner å bli fullt nok i leiligheten vår nå;)

Kjøpte seng med tilbehør nå nettopp... så blir vel egentlig resten arvet etter storebror, bruker opp igjen bilstol, vogn, stellebordet er fortsatt i bruk :) skal klatre opp på loftet(eller få mannen til å gjøre det kanskje) og se over avlagte klær, tror mye kan brukes opp der også. Glad jeg kjøpte mye kjønnsnøytrale klær/ting til førstemann. Men skal spandere på meg ny brystpumpe (noen som har prøvd elektrisk?) og nye amme bh'er ;) bleier og stelleprodukt blir nok kjøpt rett før termin da det begynner å bli fullt nok i leiligheten vår nå;)

Jeg hadde elektrisk avent brystpumpe når frøkna var lita. Funker sikkert supert for mange men jeg fikk omtrent ikke melk ut når jeg pumpa og måtte slutte å amme etter bare 4 uker så kvitta meg med den igjen...

• Liker
Reactions: An.

Jeg har ikke prøvd brystpumpe, men har lest at mange anbefaler Medela Swing;)

• Liker
Reactions: An.
Jeg tror vi har fått det meste av utstyr i hus :) Førstegangsfødende med stort kontrollbehov haha, så vil gjerne ha alt klart så tidlig som mulig. Tror jeg er innstilt på at når baby kommer så kan jeg ikke forlate huset den neste måneden:p Men butikkene har vel åpent da også hehehe..

Jeg mangler mest "småting" som babygym, badebalje, flere ammeinnlegg, bleier o.l. Vurderer også å kjøpe brystpumpe, men tenker det kan vente til etter babyen er født:rolleyes: Mannen her i huset er heelt avslappet, og skjønner ikke hva halvparten av det jeg drar i hus skal være godt for. Han presterte tidlig å spør om ikke en bilstol og en vognbag er det samme:eek: Jammen heldig for mennene at vi damer har dette "redebyggingsgenet", ellers hadde ikke babyen vår hatt noe annet enn en seng og sove i:p Og heldigvis for oss som har "clueless" menn så kan de fleste mastercard-innkjøp forsvares med at "dette er noe babyen MÅ ha":D

Tips til dere som er kunder i DnB og har MasterCard. 25% avslag på barnashus!! Til og med i morgen.

Jeg mangler bare bedside crib, dette SKAL jeg ha da jeg har spart på alt annet :p og ergobaby 360

Mangler også bleier, ammeinnlegg, nesesuger og litt sånne ting :)

Back
Topp