Utstyr

Ingrid Helene

Lykkelig mamma til Gabriel <3
Fikk nettopp ordnet med kjempemye utstyr, (vogn, vippestol, klær, lammeskinn, stellebag, stellematte og masse mer) fra ei venninne av tanta til gubben for bare 1500,-
LYKKE! Ser at det er mindre og mindre vi trenger å kjøpe helt nytt....
I tillegg får vi klær av venner som vil kvitte seg med litt klær som er for smått....
Det er helt fantastisk å ha familie og venner som gir/selger ting billig... spesielt når vi er to studenter....

Tenker hovedvogn, bilstol og seng er fint å ha helt nytt slik at det funker når andre barn kommer...

Har dere begynt å kjøpe inn utstyr?

Så bra dere har fått tak i så mye for en billig penge da :)
Vi har ikke kjøpt en eneste ting ennå, og kommer nok ikke til å kjøpe annet en ett symbolsk plagg etterhvert! Har alt ifra 2-åringen :) blir det ei jente, så blir det vel bittelitt shopping, men tenker å drøye det så lenge jeg klarer ;) er jo jul bare en liten mnd etter h*n er født :)

Så bra dere har fått tak i så mye for en billig penge da :)
Vi har ikke kjøpt en eneste ting ennå, og kommer nok ikke til å kjøpe annet en ett symbolsk plagg etterhvert! Har alt ifra 2-åringen :) blir det ei jente, så blir det vel bittelitt shopping, men tenker å drøye det så lenge jeg klarer ;) er jo jul bare en liten mnd etter h*n er født :)

Veldig fint at det er jul rett etter, så vi (alle novembermødre/babyer) får mye der :)
Er jo veldig fint og greit når man har en fra før :)

Så kjekt å få tak i så mye da, å arve er gull<3

Vi har ikke begynt ennå, men så har vi jo det meste av større ting etter førstemann. Har kjøpt seng eneste - et vennepar skulle selge sprinkelseng billig, så da slo vi til:) Vi skal også kjøpe tvillingvogn av dem etter hvert.

Fikk nettopp ordnet med kjempemye utstyr, (vogn, vippestol, klær, lammeskinn, stellebag, stellematte og masse mer) fra ei venninne av tanta til gubben for bare 1500,-
LYKKE! Ser at det er mindre og mindre vi trenger å kjøpe helt nytt....
I tillegg får vi klær av venner som vil kvitte seg med litt klær som er for smått....
Det er helt fantastisk å ha familie og venner som gir/selger ting billig... spesielt når vi er to studenter....

Tenker hovedvogn, bilstol og seng er fint å ha helt nytt slik at det funker når andre barn kommer...

Har dere begynt å kjøpe inn utstyr?

jeg må bare si at du har et fantastisk fint navn!
samme som min bestemor! :-)

Veldig fint at det er jul rett etter, så vi (alle novembermødre/babyer) får mye der :)
Er jo veldig fint og greit når man har en fra før :)
Ja, veldig greit med en fra før ;) er utrolig dyrt med baby nr 1 ;) men det er jo likt for alle :p
Husker vi bestilte vogna ganske tidlig, men det var pga lang leveringstid! Fikk den 4 uker før han ble født.
Fikk super-rabatt på stellebord, tripp-trapp og seng fra Stokke, så det også kom i hus relativt raskt ;)
Er noe ubeskrivelig deilig å vente nr1, med alt som er nytt, alt som skal handles, spenningen osv :)
Er fantastisk å vente nr 2 også da, ikke noe med det ;)

t
Ja, veldig greit med en fra før ;) er utrolig dyrt med baby nr 1 ;) men det er jo likt for alle :p
Husker vi bestilte vogna ganske tidlig, men det var pga lang leveringstid! Fikk den 4 uker før han ble født.
Fikk super-rabatt på stellebord, tripp-trapp og seng fra Stokke, så det også kom i hus relativt raskt ;)
Er noe ubeskrivelig deilig å vente nr1, med alt som er nytt, alt som skal handles, spenningen osv :)
Er fantastisk å vente nr 2 også da, ikke noe med det ;)

Når man kjøper vogn i butikk tar du den vell med hjem samme dag ?
Tenker å kjøpe seng og bilstol på barnashus... så får vi se på barnevogn... tenker at jeg gjerne vil ha emmaljunga vogn, så må på babycare for den....

t

Tenker å kjøpe seng og bilstol på barnashus... så får vi se på barnevogn... tenker at jeg gjerne vil ha emmaljunga vogn, så må på babycare for den....
Absolutt ikke, på F.eks babyshop har de ofte 3-4 mnd leveringstid på det verste.

t

Var 3-4 mnd leveringstid på emmaljunga vogna vår:/

Kjekt å få kjøpt eller få masse brukt. Selv hadde jeg planer om å kjøpe mye brukt til nummer 1. Men endte opp med å kjøpe nesten alt nytt. Men det var fordi jeg stadig vekk kom over tilbud på alt av utstyr, eller kjøpte det da vi var i Sverige.
Men det er jo veldg kjekt med brukte ting til barn for det er jo svært lite som slites ut når de er små.
Jeg tror også du trykt kan kjøpe seng brukt, siden den som regel slites lite. Men kanskje greit å kjøpe en ny madrass.

Tror det var ca 2 mnd leveringstid på min Emmaljunga i Sverige. Men det skyldtes nok at fjorårets modell var på vei ut og at de dermed ikke fikk inn nye. Så de ventet på forsendelse av årets modell. Dermed var det et opphold hvor de ikke fikk inn nye vogner. Dette skjedde vist hver sommer i de fleste butikker jeg snakket med.

Så kjekt å kunne overta :)
Fikk masse av søstra mi til første, så har jo det meste på plass denne gangen. Må bare shoppe litt klær om det er en lillebror i magen :)

uæææh... Ekstra godt h*n kommer i november da :) tenker å vent tell sommern å se om det kommer nå salg i butikkan :)

Mangler kun base til bilstolen og litt klær..

Da har mannen kjøpt Cybex aton barnesete :) koster vanligvis 2900,- men fikk det for 869,- på bilextra :) Kjekt når det er flyttesalg i bilbutikkene. Setet var best i test i 2012, så veldig fornøyd med mannens innkjøp :)

Back
Topp