Utstyr?

hmm, tror jeg har det meste av utstyr klart, men syns det er vanskelig som førstegangsfødene å vite:) å vugge får jeg ikke bestemt meg om jeg skal ha eller ikke?? kjedelig å kjøpe en, åsså blir den ikke brukt... noen med erfaring? bortkastet el ikke?:) åå klær til babyen i fødebagen syns jeg også er vankelig å vite hva som er "riktig". Men det jeg har tenkt til så langt er vel et par bodyer, sparkebukser, lue, hentesett, teppe, bleier, ja kommer ikke på mer i farta:D
 
Da tror jeg faktisk alt det viktigste av utstyr er på plass :) Jeg har bestillt en stor pakke med siste rest fra gobaby.no som kommer i løpet av uken. Den inneholder stellemadrass, myggnett, solbeskyttelse til bilen, madrass til vogga og annet småstæsj. Også har jeg kjøpt meg en Fjällräven kånken sekk i rosa som skal brukes som stelleveske! Synes det er så mange stygge stellevesker der ute, og synes den sekken virker romslig og praktisk. Dessuten følger det med sittunderlag :p Hehe. Nå er det bare de små forberedelsene i hjemmet og fødebagen som mangler! Gleder meg så fælt til å få hilse på lille tuppa når hun bestemmer seg for å komme :) Termin 11.mars så er bare tre uker igjen. Hva skal dere ta med av tøy til babyen i fødebagen? Synes det er så vanskelig å vite hva som er "rikitg". Noen tips? Førstegangsfødende da med andre ord :p

i fødebaggen har jeg:
til babyen: fire bodyer, to bukser, to par sokker, tynn lue, et mykt teppe og hjemmestrikket ullsett av bukse, jakke, lue, votter og sokker til hjemreisen.
Sist gang fødsel hadde jeg med bare to bodyer som overdel og det ble for for lite og min samboer måte dra hjem å hente mer.. De ble fort bæsjet igjennom. Var da på barsel i tre dager, men som andregangsfødende blir det to dager.

I fødebaggen til meg selv har jeg bla drikkeflaske, lambi toalettpapir, toalettsaker, ammesingletter, nattskjorte et par lange komfortable tunikaer og en løs kosebukse (for å skjule "bleiene" :eek: ), truser, nattbind og snacks :)
 
i fødebaggen har jeg:
til babyen: fire bodyer, to bukser, to par sokker, tynn lue, et mykt teppe og hjemmestrikket ullsett av bukse, jakke, lue, votter og sokker til hjemreisen.
Sist gang fødsel hadde jeg med bare to bodyer som overdel og det ble for for lite og min samboer måte dra hjem å hente mer.. De ble fort bæsjet igjennom. Var da på barsel i tre dager, men som andregangsfødende blir det to dager.

I fødebaggen til meg selv har jeg bla drikkeflaske, lambi toalettpapir, toalettsaker, ammesingletter, nattskjorte et par lange komfortable tunikaer og en løs kosebukse (for å skjule "bleiene" :eek: ), truser, nattbind og snacks :)

Tusen takk for svar! Tro meg dette var til hjelp :)
 
Skal man fryse dyne og madrass? Selv om det er helt nytt? Bare lurer, jeg synes det er så mye man må tenke på :p


Tror ikke du trenger fryse det når det er helt nytt!? men mitt har vært lagret i et kott noen år.. så kjørte på med frysing :p
 
Back
Topp