Utstyr?

Ikje i det heile tatt=) Men denne uken ska eg få gjort litt! Merke at dette er barn nr 2... Med nr 1 var ALT på plass leeeenge før termin!! =)

Her er alt vasket, lagt sammen, skrudd opp, osv. Mangler bare det viktigste nå, babyen :)

Her er det meste på plass , hadde mye fra eldstemann. Vurderer å kjøpe en baby bay i tilegg til sprinkelsenga denne gangen men ellers er vi klare tror jeg :) .

Her er også alt vasket og brettet. Alt er klart og fødebagen er pakket ;)

Så bra! Her er og det meste klart.. Mangler bare og få hjem vugga, men det skal fikses i løpet av uka tenkte vi :)
Hvilken type vogn har dere valgt?

Vi gikk for en helt svart emmaljunga Edge duo. Gleder meg til å ta den i bruk :)

Vi skulle egentlig ha en Emmaljunga City Cross, men endte opp med Emmaljunga Mondial duo da vi fikk 2011 modellen til under halve prisen :) I kremfarget skinn :)

Mangler bare og hente vognen så er alt klart :-) vi gikk for en emmaljunga Edge duo pp light grey :)
eneste som også må gjøres er og vaske igjennom alt av tøy og stoff.

Det meste er i hus, men har ikke satt igang vask av klær osv.. Det kan vel vente litt til tenker jeg! :D

Av utstyr mangler jeg ei uro, brystpumpe og bilstoladapter til vogna :)
Så mangler jeg å vaske klær, stoffet til vippestolen og pakke fødebagen ;)
Er i rute ;)

Jeg mangler fortsatt masse føler jeg! Men min bedagelig anlagte samboer prøver å roe meg ned og mener at så lenge hun får pupp og kjærlighet går alt bra ;) Haha. Vi skal fikse siste rest til helgen! Vi mangler kommode til klærne hennes, stellematte til vaskemaskinen, stelleveske, babygym (ikke noe hastverk med det sånn egentlig men..), uro til vognen, knagger og nett til vognen, og masse andre småting, også må jeg vel kjøpe masse ammegreier! Haha. Gikk rundt som et stort spørsmålstegn på babyshop idag.. Er så vinglete av meg og klarer ikke å bestemme meg for én ting! Så blir nok bra å få med meg samboeren på shopping så han kan ta litt avgjørelser :P En måned til termin idag så begynner å bli litt stressa!

Mye er på plass, og det er aller meste er kjøpt inn (gjenstår bare noen flasker, smokker, bleier o.l).

Det som gjenstår som jeg føles "må gjøres" før hun kommer er å sette BabyBay sengen inntil vår seng og gjøre den klar, og skru opp de nye Tripp Trapp stolene til babyen og storesøster (bye bye til den gamle modellen fra min barndom, hehe). Og selvfølgelig vaske klær og sengetøy ;)

Kommer til å vente med å ta fram vippestol og babygym til babyen har kommet ;)
Ellers er det nok en storesøster som gjerne vil leke ekstra med det ;)
Hun som hatet sprinkelsengen sin viser allerede kjempestor interesse for babyens sprinkelseng, hehe :P

Det meste har jeg fra nr.1, så det er kun småtteri som gjenstår. Kjenner jeg stresser litt mindre denne gangen. ALT var på plass flere mnd. før med første, og da ble ventetiden så utrolig mye lenger.. (Gikk i tillegg 2 uker over termin,blææ)
Denne gangen tar jeg litt nå og da.

Planen for denne uken er å ha den berømte fødebagen klar :D Just in case..

Vi har alt utsyret som babyen trenger klart, nå er det bare jeg som mangler litt ammetøy :-)

Jeg skal føde hjemme i tillegg, og jeg tror, men aner egentlig ikke om jeg har alt utstyret jeg trenger til det :-P

Oh my, jeg ikke klar i det hele tatt.Er i uke 38 så hun kan fort komme!! Fått opp seng og vasket klær, men mye som gjenstår. Med oppussing i huset blir det lett kaotisk!! :gen045 Mangler en del småting men det kommer vel på plass det og. Burde vel pakket baggen snart, men det e den planleggingen da;) sitter akkurat nå godt plantet i sofaen og slapper av :love7 Merker at dette er nr 3, men første jenten, men blir litt mer avslappet enn de forrige kan man si.
Vi har kjøpt en emmaljunga edge duo svart, har hatt den før og er kjempe fornøyd.

Her begynner det meste å komme på plass. Dette er nummer tre, så vi har alt av utstyr og sånn. Har ikke tatt ned vugge, da, men den er ellers klar :) har vasket klær og forskjellig og begynt å pakke sykehusbagen :) er egentlig klar for babyen nå, den skal bare komme! Men virker ikke som den har det travelt foreløpig, og jeg er 38 uker i dag, så :)

Har det meste klart.. men mangler noe småtterier tror jeg.. sånne ting som jeg ikke ser jeg trenger før etter han er ute :P har vasket alt og fryst alle dyner og madrassen til senga og slikt.. men har ikke montert opp noe enda eller pakket fødebagen.. må vell pakke den snart :) også får hubby rigge til utstyret mens vi er på barsel :)

Da tror jeg faktisk alt det viktigste av utstyr er på plass :) Jeg har bestillt en stor pakke med siste rest fra gobaby.no som kommer i løpet av uken. Den inneholder stellemadrass, myggnett, solbeskyttelse til bilen, madrass til vogga og annet småstæsj. Også har jeg kjøpt meg en Fjällräven kånken sekk i rosa som skal brukes som stelleveske! Synes det er så mange stygge stellevesker der ute, og synes den sekken virker romslig og praktisk. Dessuten følger det med sittunderlag :P Hehe. Nå er det bare de små forberedelsene i hjemmet og fødebagen som mangler! Gleder meg så fælt til å få hilse på lille tuppa når hun bestemmer seg for å komme :) Termin 11.mars så er bare tre uker igjen. Hva skal dere ta med av tøy til babyen i fødebagen? Synes det er så vanskelig å vite hva som er "rikitg". Noen tips? Førstegangsfødende da med andre ord :P

Har det meste klart.. men mangler noe småtterier tror jeg.. sånne ting som jeg ikke ser jeg trenger før etter han er ute :p har vasket alt og fryst alle dyner og madrassen til senga og slikt.. men har ikke montert opp noe enda eller pakket fødebagen.. må vell pakke den snart :) også får hubby rigge til utstyret mens vi er på barsel :)

Skal man fryse dyne og madrass? Selv om det er helt nytt? Bare lurer, jeg synes det er så mye man må tenke på :P

Back
Topp