utstyr til februarbarn

Har både oktober og marsbaby og kjøpte ikke mye forskjellig till de. Voksipose valgte vi å spandrere til marsbabyen (den førstefødte). SeLvom det gikk mot vår, så var det en god innvisering. Fikk engangsstønad og valgte bruke pengene på tre ting: voksipose, ny vogn og videokamera. Resten gikk til div når babyen ble større. Jeg elsker den posen, og selv etter to små, så er den lile fin. Men det jeg også ville si, som jeg ble veldig overrasket over, var at "alle" sa vi ikke skulle kjøpe noe særlig i de minste str.og om vi likevel skulle trenge, så var det bare å dra ut eller få noen til å kjøpe. Men jeg fikk ei jente til termin, hun var normalvektig og 48cm lang. Jeg brukte str.50 i 6 uker og 56 enda lenger. Jeg fikk gulpebarn som gjorde at vi måtte hamstre bodyer og strømpebukser. Jeg fikk nesten ingenting i de str, alt var i 62/68. Jeg savnet klær som hun ikke svømte i, så da nr.to kom, hadde jeg kjøpt inn også litt 48 klær. Disse fikk jeg ikke brukt da han var lenger, men også denne gang brukte jeg de minste str ganske lenge. Sorry, ble langt, men det jeg ville si, var at det er lurt å ha et par-tre bodyer og strømpebukser i de minste str også med mindre du vet du får lange barn. Jeg orket ikke handle noe som helst i starten med den første. Og mannen hadde like lite overskudd som meg siden ungen hverken tok pupp eller sov den første tiden. Min erfaring er at de første ukene blir det lite tid til annet enn kjernefamilien og den lille, men når det har gått en stund,mer jeg nødt til å komme meg litt ut. Da har jeg også lyst og behov til å shoppe tøy i de neste str. Så denne gang kommer jeg til å ønske meg klær i de to-tre minste str og heller bytte om det skulle vise seg at jeg tok feil. Og btw: her skal det meste syes. Veldig mye av det i myk bambus, som jeg har fått øynene opp for isf ull. Har to barn med atopisk eksem og ull irriterer huden, så her bruker jeg bambus fremfor ull så langt det er mulig. Begynner vel å sy utover høsten. Lite ting vi trenger. Skal kjøpe en ny-bruktvogn siden minsten fremdeles kommer til å bruke sin som sovevogn. Ellers er det bare klær vi trenger så vidt jeg har oversikten. Har tom masse halvåpnede bleiepakker fra de to andre fra vi gikk over til større str.
 
Back
Topp