utstyr til februarbarn

nyspirepågang

Blir kjent med forumet
hva kjøper dere inn til vinterbarn, tenker da utenom seng, stellebord
har kun vårbaby fra før så dette blir litt annerledes :)
lurer også på hvor tidlig dere starter innkjøpene, vi har hatt dårlig økonomi tidligere så har allerede startet for å fordele utgiftene mest mulig :) 9 uker i dag.

Ikke noe spesielt anderledes enn til førstemann som er født i juni. vi har en lammskinnspose til vogna, så blir det jo noe vintertøy, men mamma strikker så tenker at hun kommer til å strikke noen sett til babyen som h*n kan ha på når vi skal kjøre bil og sove i vogna. vil uansett ha et godt teppe over babyen når vi skal kjøre bil. men utenom det vet jeg jaggu ikke hva man sku hatt behov for... de første mnd trenger de jo ikke store greiene..

De første månedene så ligger d e jo mye nedpakket i vogn, tepper osv.... Og det kan fort bli veldig varmt i en vognpose også.
Noen god sparkebukser i Ull kan være fint å ha på :)
Vi har en sånn bilstol pose, fikk den til Victoria, men brukte denaldri da hun va sommerbarn, men den kan jo være kjekk å ha nå :)
Ellers så er ulltepper gull verd :)
og ulltøfler :)

jeg tenkte å kjøpe en pose til bilstolen, så jeg slipper å kle på så mye. Har voki classic og voksi urban etter storesøster og tenker vi greier oss med det :) strikker også et ullteppe..

har november barn fra før, så blir ikke så mye annerledes denne gangen.

Det som du absolutt vil trenge er en skikkelig god vognpose, jeg liker best voksi posene, de er sååå gode og varme, du slipper å bekymre deg for at babyen er varm uansett om det måtte være kald og blåse osv. Det holder som regel med bare vanlige (ull-)klær + et ullpledd over også rett oppi posen og dermed slipper babyen å ligge med masse store og ubehaglie dresser. Jeg synes i alfall at det var vel verdt alle pengene! :)

Også er det veldig greit med maaaaaaaaaaange ull tepper... sånn til hverdagsbruk.. da det fort blir litt kaldt inne også på vinteren.

Men i februar så er jo vinteren over og våren kommer, så det nok ikke fullt så kaldt som når jeg fikk Marielle.

Slenger meg på de som mener at ull er gull! Det er det virkelig.

Ellers en god vognpose, lun og god vogn, lammeskinn, strikkeklær, noen strikka ullpledd o.l. :)

vi bor ganske langt nord i landet, så vinteren er nok ikke over her før uti april en gang :) kom over en brukt odenwalder pose med skinn som vi har kjøpt.
ellers får jeg følge med på tilbud på ull utover vinteren, blir sikkert en tur innom nøstebarn sine sider!
blir nesten 8 år mellom mine, så har nok svært lite igjen etter første man.

Jeg er førstegangs, men planen min er å gå for ull :)
Februar er jo den kaldeste måneden i året ofte her som jeg bor, så jeg kjenner det blir skummelt å være ute med en helt fersk baby, i oppimot 30 kuldegrader!

samme her, tror nok vi blir mye inne de første ukene... varme klær skal vi kjøpe inn mye av, men tenker vi venter til vi vet hva det blir først :)

ull er gull ja, det er helt sant! Arlyn er novemberbarn så jeg har en del fra før av men jeg har mest bomull så det tenker jeg at kan få ligge sånn at jeg kan stikke ned og shoppe på Nøstebarn emoticon
utenom det har jeg igrunnen alt, bl.a ullkorga voksi som vognpose...men jeg luuuurer på om jeg skal sette av 15kr dagen fram til termin så jeg kan fleske til med denne herligheten http://www.risarosa.no/wordpressin/produkter/vognposer/ det er den nydeligste vognposen jeg har sett!!!! <3

Hva slags vognpose er forresten best til februarbabyer?
Dere som har erfaringer fra tidligere babyer?

den posen såg skikkelig herlig ut :)
jeg lurer på om jeg skal spare til skinn med stempeltrykk, syns de ser så lune ut

Ang pose så har vi pose etter pappan, saueull-pose med cord på utsiden. Funka gull til deseberjenta, og gleder meg til å bruke den igjen! =)

Ellers så har jeg plan om å handle inn masse deilig ull, både tynt og litt tykkere. Og lage ulltepper, ullsokker/booties. 

I vogna tenker jeg det blir å legge skinnfell i bund og dundyne over en inntulle baby i ullteppe :) Er greit med dyna å vogna for den har jeg brukt til å legge victoria på når hun skal ammes, når jeg er ute :) Har vognpose til sportsdelen, så den er klar til høsten igjen :) Tror den blir litt stor å presse oppi citybag-men jeg kan jo prøve..?

FrøkenFin skrev:
Hva slags vognpose er forresten best til februarbabyer?
Dere som har erfaringer fra tidligere babyer?

jeg sverger til voksipose urban eller classic. De er dyre ja, men det er så absolutt verdt det! Det er så deilig å ha en så god og varm pose, som likevel ikke tar for mye plass og er behalig og lun for den lille å ligge i.

Skal i alle fall ha sånn bilstolpose! Det er jo bare supersmart, så slipper man å ha på de små så mye klær ut og inn av bilen. Ellers blir det vel stort sett vanlige klær. Inne er det godt og varmt, og kommer ikke til å trille om det er kaldere enn minus 10:) Har en voksi classic og en odenwalder dunpose etter vesla, så regner med vi har vognposer så det greier seg!

ja har lurt litt på disse bilstol posene, de ser jo så greie ut, også til å få nedi baggen på vogna!
hvilken ull er det vi sverger til som er best for de små da?
sist gang var det joha, men hørte siden at den ikke var så bra likevell :S
lurte på å se etter devold ull, noen som vet om dette fins til de minste? har gode erfaringer med denne etter min eldste som er alergisk..

Syns ikke de var så veldig fine jeg, de Voksi Urban-posene. Men ser de er best i test i èn test på nett hvertfall.... Hva slags alternativ har man, hvis noen vil anbefale noe?

Hva slags bilstolpose bør man ha? Er dette tilleggsutstyr til de forskjellige bilstol-merkene?

FrøkenFin skrev:
Syns ikke de var så veldig fine jeg, de Voksi Urban-posene. Men ser de er best i test i èn test på nett hvertfall.... Hva slags alternativ har man, hvis noen vil anbefale noe?

Hva slags bilstolpose bør man ha? Er dette tilleggsutstyr til de forskjellige bilstol-merkene?

når det kommer til vognposer så er det ikke akkurat utseende en burde se etter.... :)

Jeg har ikke startet med innkjøp enda, men jeg kommer nok til å gå til innkjøp av vinterklær. Varm pose til vogn, og varme klær. Kommer vel ikke til å kjøpe noe spesielt, men må ha varme klær til knøttet <3

Back
Topp