Utstyr til første tiden

Sommersol20

Betatt av forumet
Hva har dere handlet (eller planlegger å handle) til de første ukene? Tenker utstyr, ikke klær o.l.

Vi har kjøpt vogn (Stokke Trailz brukt)
Bilstolpose
Vognpose
Voksi Carry Me
Sprinkelseng

Planlegger å kjøpe:
Bilstol (Cybex cloud T)
Bæresjal
Stellematte
Ammelys
Stæsj til stellebordet

Hva har dere handlet (eller planlegger å handle) til de første ukene? Tenker utstyr, ikke klær o.l.

Vi har kjøpt vogn (Stokke Trailz brukt)
Bilstolpose
Vognpose
Voksi Carry Me
Sprinkelseng

Planlegger å kjøpe:
Bilstol (Cybex cloud T)
Bæresjal
Stellematte
Ammelys
Stæsj til stellebordet
Hvilket ammelys har du kjøpt? Her har vi mye fra førstemann, men må kjøpe ny ammepute og babynest/carrier pluss badekar.

Kjøpte dette i løpet av den første tiden med nr 1 da vi innså at vi trengte det:
Cozyfix Ammepute, silverette, manuell pumpe fra Avent, nature Bond silikonpumpe, nesesuger og saltvanns dråper til den første forkjølelsen.

Og et hett tips: fyll fryseren med mat som kan spises med en hånd, f eks kanelboller, pizzahorn el.l.
Og brodder til trilleturer på glattisen i februar.

Jeg har hordet inn på bruktmarket i oktober og november :smiley-ashamed004
Men tenkte at det var deilig å ha det meste på plass før julen. For julestria er mer enn nok for min del. Og januar synes jeg var litt i seneste laget for de største tingene.

Vi har
Klær i str 56, 62 og 68
Vugge (arvet)
Stellebord
Barnevogn
Bilstol
Babynest
Badebalje
Tripp trapp stol (hadde ikke tenkt å kjøpe før etter 6-12 mnd. Men fant et en stol med nyfødt sett osv til billig pris).
Babygym
Noen leker
Nattposer/sovepose
Vippestol
Ammepute

Eneste vi synes mangler i første omgang
Stelleobjekter (kjøper i januar) Gulpekluter, bleier, olje, kremer osv.
Babycall
Reiseseng (tenker å bruke det litt kombinert som Lekegrind).

Tips!!

Alt fra Moonboon selges til 40% avslag nytt fra Barnashus nå. Er også å få tak i brukt på Finn, men for dem som ønsker nytt skal det nok litt til å få et bedre tilbud enn dette.

Edit: ser ut som de kanskje skal kvitte seg med det! For de ser ikke ut til å ha inne selve vuggen, men bare stativ og tilbehør. Men man kan spare litt penger på det i det minste.

Last edited:
Back
Topp