Utstyr til den lille

Mysore

Flørter med forumet
Siden dette er min første er jeg litt usikker på hva jeg må ha i hus av utstyr. Hva kjøper dere andre? :)

Til den lille er det seng, sengetøy, klær, vogn, voksipose, kluter, håndklær, forskjellige kremer, spesielt inotyol (!) den fungerte supert mot sår rumpe her, bleier, kjøper også litt morsmelkerstatning (i tilfelle), stellematte, stelleveske, bilsete (bilpose), uro om nødvendig. Det er det jeg kommet på som nødvendig akkurat nå:) utenom uro.. Bilpose er vel heller ikke nødvendig, men var veldig greit sist :) Må såklart legge til 2 dyner i forskjellige str. En i vogn og en i seng..

Da tenker du på alt det grunnlegende++ ?

Her er det vi har:
Vogn (husker ikke om dyne og pute følger med, men det har vi ihvertfall. brukte dynen i senga og vuggen. pute begynte ikke jenta vår å bruke før hun var to år. vognpose)
Sprinkelseng (dyne, madrass, sengetøy, gjerne sånt underlag slik at ikke tiss trekker ned i madrassen dersom bleien lekker)
Stelleveske (stellematte)
Stellekommode (våtservietter, salve til sår stump, bleier)
Vugge (madrass)
Tepper og kluter (helsetepper og strikkede tepper vi fikk i gave. små og store gulpekluter)
Klær (bodyer og strømpebukser ble mest brukt her, pysjer)
Ulldress (pluss luer, ullsokker og votter)
Ammeinnlegg
Bilstol

Mulig jeg har glemt litt. :p
Mange kjøper MME og/eller brystpumpe, men det er strengt tatt ikke nødvendig før barnet er født og en vet en trenger det.

Last edited:
En god bæresele. Gjerne en som er ergonomisk for mor og barn. Jeg har Manduca, et elastisk sjal og ringslynge fra nr 1 og skal nå kjøpe en caboo til nestemann kommer :) bæretøy var gull verdt med førstemann som ikke ville ligge for seg selv og som krevde pupp store deler av døgnet :p

Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk

ergobaby 360 er anbefalt som bæresele...

Signerer der dere andre har skrevet. Her kommer vi til å bruke dyne i vogn og vugge den første tiden, så blir det å kjøpe vognpose når høsten kommer. Vi kommer heller ikke til å kjøpe seng med det første, her blir vugga fungerende soveplass den første tiden :) Ellers kan jeg vel slenge på badebalje og lammeskinn ;)

Høres veldig bra ut :) Tusen takk for mange og gode tips!

Enig i de svarene du har fått over her! :)

De største og dyreste tingene som er greit å få unne er jo:
- vogn
- bilsete
- seng m/laken og dyne, sengekant
- stellekommode
- badebalje
- lekegrind
- vippestol

Småting du kan ønske deg av familie og venner, eller kjøpe selv:
- tepper
- stellematte
- smokker
- klær
- gulpekluter
- bleier
- stelleprodukter

Tenke over om du ønsker:
- babycall
- bæresele
- ammepute (noen bruker, andre kaller det et bomkjøp)

Back
Topp