Utstyr til barnehagestart

Elva

Gift med forumet
Assistert-jentene
Julibaluba 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Noen som har startet å skaffe utstyr til barnehagestart? Noen som har erfaring med noen gode navnelapper?

Jeg har kjøpt regndress (liker egentlig best to delt, men fant en dress på super tilbud)
Så har vi arvet fint brukte parkdresser i de to neste størrelsene

Ellers så venter vi til etter 1 årsdagen for å se hva han får da
 
Vi har arvet det meste, men barnehagen hadde en liste med ting de ønsket de minste hadde :)
Parkdress
Regntøy
Vinterdress
Støvler og sko til de som går
Balaklava luer aller helst :)

Vi kommer nok til å ønske oss en god del av det vi evt mangler til bursdagen :)
 
Noen som har startet å skaffe utstyr til barnehagestart? Noen som har erfaring med noen gode navnelapper?

Jeg har kjøpt regndress (liker egentlig best to delt, men fant en dress på super tilbud)
Så har vi arvet fint brukte parkdresser i de to neste størrelsene

Ellers så venter vi til etter 1 årsdagen for å se hva han får da

Pleier alltid å kjøpe merkelapper fra nordic print. For der har det gått an å legge inn bilde av ungen (kjekt når de ikke kan lese og gjenkjenne bilde) Ikke gjort så mye innkjøp enda,får litt til bursdag og får ta resten etterhvert !!
 
Vi startet å hamstre under vintersalget og innimellom når det er tilbud. Vi har kjøpt vinterdress, parkdress, regndress og div ulltøy. Luer og votter og innesko. Har også kjøpt sekk. Matboks har vi også. Men ikke drikkeflaske. Vet ikke helt hva jeg skal sende med hu enda. Tåteflaske eller vanlig drikkeflaske. Hun klarer ikke å drikke fra drikkeflaske enda. Noen som vil anbefale en god drikkeflaske for småbarn? Vi har ikke kjøpt sko enda. Tar det i AUG. Vet ikke hvilken str hun kommer til å være ved bhgstart så vil ikke risikere å kjøpe feil str.
 
Har tittet på merkelapper også. Ikke bestilt enda. Men bestilte tidligere en sånn gratis prøve. Husker ikke hvilket selskap. Men det var sånn tilbud via familieklubben. Men trenger nok flere. Likte veldig godt de som Askeladden har, blant annet hello kitty mønster.
 
Her blir det ikke bhg start før i januar, så vi har ikke vært på noe infomøte enda. Jeg har likevel handla litt på salg, så vi har parkdress og vinterdress, regnvotter og vanlige vintervotter, vinterlue, vi har fått barnehagesekk, jeg har kjøpt navnelapper fra lappeliten.no (de er supersøte!) siden jeg har merka og lånt bort en del babytøy, vi venter med sko siden hun ikke kan gå enda, og har ønska oss regntøy til ettårsdagen. Sovevogn kjøpte vi allerede i vinter for å få vogn med full liggestilling og plass tul vinterposen.
 
Merkelapper bestilt :happy:
Nordicprint har 20% i dag, i morgen og torsdag :)
 
Jeg har planlagt litt og kjøpt ting på salg. Kjøpe en del ull på salg i vinter, samt votter og luer. Fant også regndress og regnvotter på salg, også fikk guttungen to sekker til jul som egner seg til barnehagebruk. Har også bestilt navnelapper, fra nordic print. Veldig fornøyd.

Det er litt ulik praksis i forhold til hva barna trenger, så jeg anbefaler dere å spørre etter en utstyrsliste, eller spørre hvis dere skal innom barnehagen på besøk. F.eks er det noen barnehager som ser behovet for dobbelt sett med regntøy (friluftsbarnehage, eller avdeling med stort fokus på utelek), mens andre klarer seg med ett sett. I noen barnehager har de matpakke til et måltid om dagen, og barna bærer sine egne sekker på tur når de blir litt større, mens i andre barnehager får de alle måltider servert i barnehagen og de ansatte står for bæring av mat og drikke på tur. Altså er det ikke noe vits å kjøpe en dyr berganssekk dersom barnet ikke skal bære den selv. Og behovet for mange matbokser er heller ikke så stort om barnet ikke skal ha med matpakke i barnehagen.
 
Noen som har startet å skaffe utstyr til barnehagestart? Noen som har erfaring med noen gode navnelapper?

Jeg har kjøpt regndress (liker egentlig best to delt, men fant en dress på super tilbud)
Så har vi arvet fint brukte parkdresser i de to neste størrelsene

Ellers så venter vi til etter 1 årsdagen for å se hva han får da

Askeladden / navnelapper.no
Eneste som funker synes jeg:)


Har alt som trengs. Er jo fremdeles sommer i august og har jo klær og utstyr han trenger nå.
 
Her blir det ikke bhg start før i januar, så vi har ikke vært på noe infomøte enda. Jeg har likevel handla litt på salg, så vi har parkdress og vinterdress, regnvotter og vanlige vintervotter, vinterlue, vi har fått barnehagesekk, jeg har kjøpt navnelapper fra lappeliten.no (de er supersøte!) siden jeg har merka og lånt bort en del babytøy, vi venter med sko siden hun ikke kan gå enda, og har ønska oss regntøy til ettårsdagen. Sovevogn kjøpte vi allerede i vinter for å få vogn med full liggestilling og plass tul vinterposen.
Funker lappene dine? Jeg klaga på de første vi fikk siden de bare falt av, og nå faller de nye også av tydeligvis :dead:
 
Funker lappene dine? Jeg klaga på de første vi fikk siden de bare falt av, og nå faller de nye også av tydeligvis :dead:
Seriøst? Her henger de som bare pokkern på vanlige klær, yttertøy, sko og hjemmestrikk foreløpig hvertfall. Hun går jo ikke i bhg enda, så en del ting blir nok ikke like mye brukt og vaska, men sålangt har jeg ingenting å sette fingeren på med dem.
 
Seriøst? Her henger de som bare pokkern på vanlige klær, yttertøy, sko og hjemmestrikk foreløpig hvertfall. Hun går jo ikke i bhg enda, så en del ting blir nok ikke like mye brukt og vaska, men sålangt har jeg ingenting å sette fingeren på med dem.
Blæh, er så typisk :confused: vet ikke hva jeg gjør feil...
 
Blæh, er så typisk :confused: vet ikke hva jeg gjør feil...
Kanskje de har hatt noen dårlige partier? Jeg bare trykker lappen på, og gnir godt over den med fingeren etterpå, mens plagget ligger på et hardt underlag. Prøver å feste lappene på merkelappene i plagget, men på hjemmestrikk så er den bare festa rett på plagget.
 
Kanskje de har hatt noen dårlige partier? Jeg bare trykker lappen på, og gnir godt over den med fingeren etterpå, mens plagget ligger på et hardt underlag. Prøver å feste lappene på merkelappene i plagget, men på hjemmestrikk så er den bare festa rett på plagget.
Er det samme som jeg gjør, men må ha fått to dårlige partier tydeligvis :wacky:
 
Har bestilt fra både Askeladden og smartlapper(tror jeg det heter. Fikk gratis via familieklubben.no). Garantert Askeladden! Smartlappene falt av bare etter en vask! Har bestilt igjen fra Askeladden.
 
Back
Topp